نحوه تعیین قیمت پروژه‌های معماری | چگونه از سیستم تعیین قیمت طراحی در طرح تو طرح استفاده کنیم؟

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۳۹۹-۰۵-۲۷

بخش تعیین قیمت طراحی در سایت "طرح تو طرح" اولین بستر تعیین قیمت طراحی و معماری در رابطه با خدمات معماری و طراحی معماری است. یعنی شما با وارد کردن اطلاعات پروژه خود به صورت آنلاین می‌توانید بلافاصله از حدود قیمت طراحی معماری مختص به پروژه‌تان مطلع شوید.

ازبخش تعیین قیمت طراحی آنلاین "طرح تو طرح" برای چه خدماتی می‌توان استفاده کرد؟

از این بستر می‌توانید برای؛

  • اطلاع از هزینه راه‌اندازی مسابقه پروژه‌تان در "طرح تو طرح" با حضور بیش از 7000 معمار
  • تخمین دستمزد حدودی یک دفتر معماری برای طراحی پروژه‌تان
  • مقایسه مبلغ پیشنهادی "طرح تو طرح" با مبلغ اعلام شده از سوی معماران دیگر

استفاده کنید.

این بخش، با توجه به کاربری پروژه شما شامل بخش‌های مستقل ومجزا است؛

طراحی پروژه های مسکونی/ اداری/ تجاری

طراحی پروژه های ویلایی  

طراحی پروژه های مغازه/رستوران/کافه/آرایشگاه

طراحی پروژه های دفتر کار/ مطب

طراحی نماد/ المان/ سردر

طراحی یک واحد مسکونی

طراحی غرفه

طراحی داخلی

چرا هر پروژه با توجه به کاربری آن، بخش تعیین قیمت مخصوص خود را دارد؟

خیلی از معماران و شرکت‌های معماری بدون در نظر گرفتن نیازهای شما، مبلغی را جهت طراحی پروژه‌تان اعلام می‌کنند، مثلا به ازای هر متر مربع، 200 هزار تومان دریافت می‌کنند یا برای طراحی نما تعداد طبقات را معیار محاسبه قیمت طراحی می‌دانند اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا مهم نیست شما سه وجه نما را می‌خواهید طراحی کنید و یا یک وجه؟ آیا پلان‌هایی که برای پروژه می‌خواهید، به صورت تیپ طراحی شده و یا در طبقات مختلف، متفاوت طراحی شده‌اند؟

با توجه به کاربری هر پروژه، مقیاس کار و میزان نیاز به مدارک معماری پروژه جهت اجرا تغییر می‌کند، پس معیارهای تاثیرگذار بر قیمت طراحی اعلامی هم باید متفاوت باشد. ما در "طرح تو طرح" با توجه به نیازهای پروژه ساختمانی شما، این مبلغ را برآورد می‌کنیم و در سه پکیج با خدمات متفاوت این میزان را به شما اعلام می‌کنیم.

معرفی پکیج‌ها

مثال یک| مسابقه طراحی نما از یک پروژه مسکونی

فرض کنید پروژه شما یک ساختمان مسکونی است که پلان آن را به نحوی تهیه کرده‌اید و حالا نیاز به طراحی نما دارید، یا نمای طراحی شده را نمی‌پسندید و یا طرح‌تان را کمیته نما رد کرده است و ... شما می‌توانید تنها نمای ساختمان خود را در "طرح تو طرح" به مسابقه بگذارید. مثلا در نظر می‌گیریم که زیربنای کار شما 600 متر مربع است و دو وجه نما دارد. در بخش تعیین قیمت طراحی آنلاین، قسمت پروژه مسکونی را انتخاب می‌کنید. در بخش کاربری، مسکونی، در بخش متراژ عدد 600 و در بخش تعداد وجه نما عدد دو را وارد می‌کنید. سایت همچنین از شما مدت زمان مسابقه را می‌پرسد. همان طور که انتظار می‌رود هرچه این زمان بیشتر باشد، هزینه اعلامی کمتر و هرچه زمان کمتر باشد، هزینه بیشتر اعلام می‌شود. در این مثال مدت 30 روز را در نظر می‌گیریم.

سه قیمت طراحی پروژه معماری به شما اعلام می‌شود؛ مبلغ 13 میلیون تومان در پکیج برنزی، مبلغ 22 میلیون تومان در پیکج نقره‌ای و مبلغ 26 میلیون تومان در پکیج طلایی. یعنی با یک بار هزینه طی سی روز به طور میانگین 26 طرح، در مسابقات اخیر بیش از 50 طرح، مختص پروژه طراحی نمای شما برایتان ارسال می‌شود و همچنین خودتان می‌توانید این میزان را بین اعداد پیشنهادی تعیین کنید.

مثال دو| مسابقه پکیج طراحی ویلا

فرض کنید پروژه شما یک ویلا است. در زمین 500 متری خود قصد ساخت یک ویلای دو طبقه دارید که طبقه همکف 130 متر و طبقه اول 100 متر مساحت دارد؛ پس زیربنای شما 230 متر مربع محاسبه می‌شود. همچنین می‌خواهید در پشت بام ویلا، آلاچیق و فضایی مخصوص دورهمی طراحی شود. علاوه بر این، دوست دارید در محوطه ویلا، استخر و فضای نشستن تعبیه شود؛ یعنی نیاز به طراحی محوطه و روف گاردن هم دارید. این ویلا از یک طرف به دیوار جداکننده زمین چسبیده است پس نیاز به طراحی سه وجه نما هم دارید. همچنین تصمیم دارید در طبقه همکف آشپزخانه، سرویس بهداشتی و نشیمن داشته باشید و در طبقه اول، اتاق خواب‌ها، بالکن و باقی سرویس بهداشتی‌ها قرار بگیرد و می‌خواهید بعضی از این فضاها طراحی داخلی داشته باشند؛ پس شما نیاز به دو تیپ پلانی دارید. وارد بخش قیمت‌گذاری آنلاین می‌شوید و قسمت ویلا را انتخاب می‌کنید. در بخش زیربنا عدد 230 را وارد می‌کنید و به سوال "نیاز به طراحی پلان" پاسخ بله می‌دهید. سه وجه نما را وارد می‌کنید و برای دیدن مدل سه بعدی محوطه و روف گاردن خود، درخواست دو رندر از فضاهای ذکر شده را وارد می‌کنید. مدت پروژه را 45 روزه در نظر بگیرید و اطلاعات فضایی که می‌خواهید طراحی داخلی شود را (برای آشپزخانه و نشیمن 50 متر مربع و تعداد 4 رندر کافیست و با دو تیپ پلانی می‌توانید از جزییات تمام طبقات مطلع شوید) وارد کرده و بر گزینه "محاسبه" کلیک می‌کنید.

همان‌طور که اگر خودتان این اطلاعات را وارد کنید می‌بینید، شما می‌توانید تنها با 32 میلیون تومان برای ویلایی با این شرایط، تمامی مدارک ذکر شده را از "طرح تو طرح" دریافت کنید، آن هم نه یک طرح از یک معمار، بلکه ده‌ها طرح از ده‌ها معمار با ایده‌ها و خط فکری‌های متنوع.

حال، نوبت شماست. همان‌طور که توضیح داده شد، اطلاعات پروژه‌تان را در بخش تعیین قیمت طراحی وارد کنید. بعد از مشخص شدن قیمت طراحی معماری پروژه‌تان، می‌توانید روی یکی از دو گزینه مشاوره و یا پرداخت آنلاین کلیک کنید. اکثر کارفرمایان می‌خواهند به دلیل پیچیدگی پروژه به صورت حضوری یا تماس آنلاین نیز درمورد پروژه‌شان مشاوره بگیرند تا به بهترین نتیجه دلخواه برسند که "طرح تو طرح" آماده هرگونه همکاری با شماست.

برای دیدن مسابقات معماری در حال برگزاری طرح تو طرح و یا نمونه مسابقات پایان‌یافته به سایت "طرح تو طرح" مراجعه کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)