مسابقه معماری | مسابقات معماری

هدف از شرکت در مسابقات معماری چیست

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۷-۱۴

هدف از شرکت در مسابقات معماری

هدف طراحان و معماران از شرکت در مسابقات معماری این است که پیروزی در یک مسابقه راهی است که نفرات برتر برای رسیدن به موفقیت طی خواهند کرد. درواقع طراحانی که به دنبال بهترین شدن و سرشناس شدن در دنیای معماری هستند، شرکت در این مسابقات پله‌ی بزرگی برای آن‌ها می‌تواند باشد.

مشخص کردن هدف

پاسخ به این سوال که چرا می‌خواهید در یک مسابقه معماری شرکت کنید و پیروز شوید؟ می‌تواند انگیزه‌های شما را مشخص کند. یکی از بخش های مهم هدف‌گذاری زمان‌بندی است که در کنار تعیین هدف باید به آن بپردازیم، اینکه برای رسیدن به هدف چه مراحلی را باید طی کنیم و به هرکدام از این مراحل چه مدت زمانی را اختصاص دهیم موفقیت ما را در مسابقات طراحی و معماری تا حد زیادی بیمه خواهد کرد.

تمام ابعاد مسابقه را بررسی کنید

شناخت و بررسی جنبه‌های مسابقات باعث می‌شود که شما زمان و فکر خود را بر روی بخش‌های مهم و تاثیرگذار معطوف کنید. نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت خود را تقویت کنید و بهترین نتیجه را در مسابقه کسب کنید. شناختن تخصص و گرایش‌های کارفرما، انتظارات اصلی پروژه و... از جمله عوامل تاثیرگذار در موفقیت در مسابقه هستند.

هنر ارائه در حضور کارفرما

پرزنت طرح بخش بسیار مهمی است که در جایگاه و رتبه ما نقش بسیار تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند. متون، تصاویر و اصطلاحات ابزری هستند که ترکیب و به‌کارگیری درست آن‌ها در جای مناسب جلوه و ارزش بالایی را به طرح ما می‌دهد. ارائه باید جذاب باشد به ‌گونه‌ای که کارفرما را وادار کند که چشم از ارائه شما برندارد. نداشتن تسلط کافی شما به گزارش، موردی است که به شدت از ارزش طرح شما می‌کاهد.

خلاق باشید

در طراحی و معماری خلاقیت حرف اول را می‌زند، در مسابقه به نبوغ و خلاقیت خود اعتماد کنید. طرح های خود را به هیچ عنوان تا جایی که به المان های مسابقه ضربه نمی‌زند محدود نکنید. تا وقتی که ذهن خود را باز بگذارید حتما ایده‌ای در ذهن شما شکل خواهد گرفت که طرح شما را نسبت به سایر طرح ها منحصر به فرد‌تر و خاص‌تر می‌کند. به ندای ذهن خود اعتماد کنید. رویا‌پردازی، استفاده از روش‌های به کارگیری خلاقیت و همچنین ایده گرفتن از اشکال موجود در طبیعت باعث خلق طرح‌ها و سازه‌های حیرت انگیزی می‌شود.

انتقاد پذیر باشید

از اساتید خود بخواهید طرح شما را با نگاهی موشکافانه مورد ارزیابی قرار دهد و به دقت به ایرادات و پیشنهادات آن‌ها توجه کنید. به این نکته را در نظر بگیرید که درهرذهن، فکری وجود دارد و بررسی یک طرح از جوانب متفاوت باعث پختگی و تکامل طرح و ایده شما می‌شود.

ترس از شکست نداشته باشید

در واقع فارغ از شکست یا پیروزی، شرکت در مسابقات طراحی و معماری دست آوردهای فراوانی در زندگی و آینده خواهد داشت. این را در نظر داشته باشید که هر طرح و پروژه‌ای جایی برای بهبود و بهتر شدن دارد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بهترین خودمان باشیم و تمام تلاشمان را در راه رسیدن به اهداف و پیروزی در مسابقات به کار ببندیم  و با قدرت در مسیر خود قدم بگذاریم.

اگر از این مطلب خوشتان آمده است می‌توانید دیگر مطالب بلاگ طرح تو طرح را مشاهده کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

نویسنده: فاطمه محمدخانی

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)