مجوز ساخت طبقات

چگونه متوجه شوم می‌توانم چند طبقه و چند درصد از زمین برروی ملک خود بسازم؟ | طرح تفصیلی

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۹-۲۳

یکی از سوالاتی که برای مالکان مطرح می‌شود این است که چگونه باید متوجه شویم شهرداری اجازه ی ساخت چند طبقه ساختمان به سازنده می‌دهد یا چند درصد از سطح زمین را می‌تواند اشغال کند؟ در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که طرح تفصیلی و پهنه بندی چیست؟ چگونه باید تشخیص دهیم مجوز ساخت چند طبقه را داریم؟

طرح تفصیلی چیست؟

طرح تفصیلی مشخص می‌کند که هر ملک و بلوک در شهر ها دارای چه پهنه بندی است. پهنه ها هر کدام مشخص می‌کنند که یک ملک اجازه ساخت در چند درصد از ملک و چند طبقه را دارد. به طور مثال اگر یک ملکی اجازه داشته باشد 60 درصد از زمین خود را به صورت مسقف بسازد می‌گویند سطح اشغال طبقات همکف و بالای آن 60 درصد و اگر 5 طبقه باشد می‌گوییم 300 درصد این ملک میتواند تراکم داشته باشد. برخی از مواقع می‌توان از قوانینی استفاده کرد تا بتوان طبقات تشویقی گرفت.

تشویق بافت فرسوده

شهرداری برای آنکه بافت های فرسوده قطعات بزرگتری داشته و همچنین نوسازی شوند شرایط تجمیع و شرایط طبقات بهتری برای سازندگان فائل می‌شود.

تشویق تجمیع قطعات

برای آن که قطعات کوچک تر در محدوده شهری کمتر شوند شهرداری برای تجمیع این قطعات تشویقاتی را در نظر گرفته است.

استعلام طرح تفصیلی

شما با کد پایین پلاک خود یا با آدرس دقیق خود می‌توانید مشخصات پهنه و زیرپهنه خود را به همراه بودن در محدوده بافت فرسوده به دست بیاورید. 

دفتر خدمات الکترونیک شهر

برای گرفتن پروانه ساخت و تخریب، دستور نقشه، تایید نقشه های ساخت، معماری، برق و مکانیک دیگر موارد شهرداری باید به این دفاتر مراجعه کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

 

تعداد 1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  • سلام من یک ساختمان در بافت فرسوده بابوکان اصفهان 28در8دارم جنوبی که جنابش جلوشکذر 12 متری وکنار یاغرب آن کوچه عماری میباشد حالا چقدر از زمین قابل ساخته وچند طبقه میتونم بسازم ضمنا همسایه شمالی پشت سرم روبه غرب میباشد وهمسایه شرقی که جنوبی جلوش گذر 1متر12مت

    • طرح تو طرح

      ۱۴۰۱-۰۳-۱۸
      پاسخ

      با سلام اطلاعات تماس شما به همکاران مربوطه داده شد تا متخصصین این موضوع شما را راهنمایی کنند.

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)