مسابقات معماری

مسابقات معماری چیست؟

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۹-۲۳

 مهندسین معمار از روش های مختلفی می‌توانند کسب درآمد کنند. از کار در شرکت های مهندسی مشاور، نظارت ، اجرای ساختمان، طراحی معماری به صورت فردی یا طراحی به صورت پروژه ای و فریلنس. یکی دیگر از روش های کسب درآمد و درواقع برنده شدن پروژههای معماری، شرکت در مسابقات معماری است .

شرایط شرکت در مسابقات معماری

مسابقات معماری در سطح‌های مختلفی برگزار شده و می‌توانند جنبه‌ی هنری یا جنبه‌ی اجرایی داشته باشند. معمولا در برنده شدن طرح‌ها هیئت داوری اعلام نظر می‌کند اما روش‌های نطرسنجی و همچنین انتخاب کارفرما نیز از روش‌های برنده شدن در مسابقه هستند. معمولا مسابقات معماری به صورت فیزیکی و حضوری برگزار می‌شود اما به تازگی این مسابقات به صورت مجازی و آنلاین نیز برگزار می‌شود. برخی از مسابقات نیازمند پرداخت ورودیه هستند و برخی دیگر به صورت رایگان قابل شرکت هستند.

شرکت در مسابقات معماری مخصوص آماتورها و تازه کارها نیست و افراد حرفه ای نیز در آن شرکت می‌کنند.  چند سال پیش، زاها حدید یکی از معروف‌ترین معماران تاریخ نیز در مسابقه طراحی فاز دوم برج میلاد شرکت کرد و در این مسابقه مقام اول را کسب کرد. دلایل مختلفی برای شرکت در مسابقه برای معماران وجود دارد از جمله کسب درآمد، به دست آوردن رزومه، کسب افتخار و... هر سال مسابقات مختلفی در ایران و جهان برگزار می‌شود. 

طرح تو طرح | پلتفرم برگزاری مسابقات معماری

طرح تو طرح اولین پلتفرم جمع‌سپاری و برگزاری مسابقات معماری در ایران است. در این پلتفرم کارفرمایان می‌توانند نیازهای طراحی و پروژه‌های خود را به مسابقه بگذارند. مسابقات می‌تواند شامل طراحی منظر و محوطه، طراحی داخلی و دکوراسیون، طراحی پلان، طراحی نما و یا طراحی لوگو و نماد باشد. این پروژه ها می‌توانند در قالب طراحی هتل، طراحی آپارتمان، طراحی ویلا، غرفه، سردر، مغازه و... باشد. کارفرمایان در ابتدای پروژه با استفاده از سیستم قیمتگذاری پروژه های معماری طرح تو طرح پروژه خود را قیمت گذاری می‌کنند سپس مبلغ مسابقه را به حساب طرح تو طرح واریز می‌کنند. 

قیمت گذاری پروژه‌ها با توجه به تعداد رندر، متراژ پروژه، نوع پروژه، طراحی لوکس یا اقتصادی، زمان پروژه و ... تعیین می‌شود. طراحان می‌توانند بدون پرداخت هزینه ورودی در هر یک از مسابقات در حال برگزاری شرکت کنند. مدت زمان این پروژه ها معمولا بین 30 تا 60 روز است و در زمان برگزاری مسابقه جلسات پرسش و پاسخ مجازی میان طراحان و کارفرما برگزار می‌شود. در صفحه مخصوص هرپروژه نیز ضوابط طراحی و خواسته‌های کارفرما به کامل‌ترین شکل ممکن توضیح داده می‌شود. بعد از اتمام مسابقه بسیاری از کارفرمایان به پیشنهاد طرح تو طرح برای بهتر اجرا شدن طرح برنده برای فاز اجرا نیز با معمار برنده قرارداد نظارت عالیه می‌بندند.

بعد از اتمام مسابقه فینالیست‌ها مشخص شده و در مرحله ی بعد افراد برنده معرفی می‌شوند، معمولا کارفرما می‌تواند 15 درصد طرح برنده را اصلاح کند. پس از مشخص شدن نفرات برنده جایزه مسابقه به حساب آنها واریز می‌شود. طراحان و معماران می‌توانند رزومه‌های خود را در وبسایت طرح تو طرح حتی بدون شرکت در مسابقات ایجاد کنند. همچنین برای دیدن مسابقات معماری در حال برگزاری روی این لینک کلیک کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

نویسنده: میرکیارش خمسی

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)