ساخت خانه ی شگفت انگیز با بامبو

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۵-۲۱

ویدیویی که مشاهده می‌کنید در رابطه با خانه‌ای شگفت انگیز است که توسط الورا هاردی طراحی شده است.
انجام فرآیند ساخت و ساز این خانه با همراهی ساکنان بالی به مدت 5 سال زمان برد. الورا هاردی تا قبل از این طراح مد بود اما همیشه رویای ساخت خانه ای در جنگل را داشت. همین امر باعث شد تا هاردی طراحی مد را رها کرده و به اندونزی برای محقق کردن رویاهای خود سفر کند.

او در کنفرانسی  که توسط TED صورت گرفته بود عنوان کرد که از کودکی علاقه زیادی به ساخت خانه های فانتزی داشته است.
دلیل اصلی ساخت خانه با بامبو این است که آسیبی به محیط زیست نخواهد زد چرا که ماده‌ای پایدار بوده و بافت محیط جنگلی را خراب نخواهد کرد.
تمامی خانه با بامبو ساخته شده است.

مزایای استفاده از بامبو در ساخت خانه

بامبو گیاهی است که به ندرت از آن در ساخت خانه استفاده می‌شود و مزایای و معایب خود را دارد.
در وهله اول باید در نظر داشت که این دسته از گیاهان از استحکام بالایی برخوردارند و بسیار محکم هستند.

همچنین بامبوها سازگاری بالایی دارند. به این معنا که در هر شرایطی رشد می‌کنند. این گیاه توانایی زنده بودن در مسیل‌ها و دامنه‌های مختلف را دارد و امکان تکثیر آن‌ها به راحتی وجود دارد. حتی مدت زمان رشد این دسته از گیاهان بسیار سریع می‌باشند و در طول تنها چند روز امکان دارد به اندازه 1 متر رشد داشته باشند.

در ضمن بامبو مقاومت کششی قابل توجهی دارد که از این رو با بتن و دیگر مصالح ساختمانی مقایسه می‌شود اما در عین حال وزن این دسته از گیاهان کم است و بسیار سبک هستند. به همین دلیل به راحتی قابل حمل خواهند بود و فرآیند جابجایی آن آسان است.

از دیگر مزایای بامبو که میتوان به آن پرداخت این است که زیر نور آفتاب، آب باران و دیگر شرایط آب و هوایی زنده خواهد ماند و آسیب پذیر نیستند.

بامبو گونه‌های مختلف بسیار زیادی دارد که بسته به نیاز و با در نظر گرفتن کاربرد هر یک از آن‌ها میتوان از انواع بامبو استفاده کرد.

ساخت خانه با گیاه بامبو

گیاه بامبو کاربردهای بسیار زیادی دارد و همین امر باعث شده که در صنایع مختلفی از آن استفاده شود.
گیاهان بامبو استحکام بالایی دارد و بسته به برخی از ویژگی‌های قابل توجه آن باعث شده تا از آن در ساختمان سازی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

این دسته از گیاهان رشد بسیار سریعی دارند و طول برخی از گونه‌های بامبو به 20 متر هم می‌رسد. به همین دلیل با ایجاد چند هکتار مزرعه و جنگل بامبو میتوان به راحتی صدها خانه بنا کرد.
اما انجام ساخت آن باید به دست افراد متخصص و دارای تجربه در این زمینه صورت بگیرد تا سازه نهایی از استحکام بالایی برخوردار باشد.

نکته جالبی که در رابطه با گیاهان بامبو وجود دارد این است که در مقابل زلزله تا اندازه 9 ریشتر مقاوم هستند و بعضا عملکرد بهتری نسبت به سازه‌های فلزی در این رابطه از خود نشان داده اند.
همچنین بامبو‌ها میتوانند به عنوان کفپوش و دیوارپوش در منازل مورد استفاده قرار بگیرند.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)