مصاحبه اختصاصی طرح تو طرح با دفتر معماری چکاد

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۴۰۰-۱۰-۲۷

همان‌طور که در استوری صفحه اینستاگرام "طرح تو طرح" به همگی عزیزان حاضر در این پلتفرم اطلاع‌رسانی شده بود، تصمیم گرفتیم با گفت‌وگو با معماران و دفاتر معماری حاضر در مسابقات "طرح تو طرح" که نمونه‌کار اجرایی دارند، به معرفی بیشتر این افراد کمک کنیم و همچنین، افتخار و خوشحالی خود را برای حضور همچین افرادی در بستر "طرح تو  طرح" نشان دهیم.

یکی از این تیم‌ها، تیم طراحی دفتر معماری چکاد با مدیریت آقای مهندس فربد مهراز بود که توانستیم با حضور در دفترشان، گپ‌وگفتی داشته باشیم راجع به سابقه خودشان و دفتر معماری چکاد، حضورشان در مسابقات طرح تو طرح، سبک معماری که غالبا کار می‌کنند و چالش‌هایی که با آن‌ها در صنعت ساختمان سر و کله می‌زنند.

دفتر معماری چکاد

شرکت معماری چکاد فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های معماری از سال 1385 آغاز کرده و در راستای فعالیت حرفه‌ای معماری تاکنون ارائه‌دهنده پروژه‌های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی در کشور بوده است.

این تیم حضور بسیار فعالی در مسابقات "طرح تو طرح" دارند که نتایج برخی از این مسابقات را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

مقام اول در پکیج طراحی پروژه خانه مادربزرگ

مقام اول در طراحی پلان و نما پرستو عظیمیه

مقام سوم در پکیج طراحی ویلا زایگان

مقام هفتم پکیج طراحی ویلا ترنج

این گروه همچنین در مسابقات زیادی از فینالیست‌های طرح تو طرح بوده‌اند مانند؛ مسابقه دربند، مسابقه دهکده شیرین، مسابقه پرند، مسابقه شادی، مسابقه شهراسب قیطریه و ...


اگر در حال حاضر، می‌خواهید پروژه‌ی ساخت‌و‌سازی را شروع کنید و هنوز مدارک معماری آن را تکمیل نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با پر کردن فرم زیر، اطلاعات خود را جهت تماس کارشناسان ما بگذارید و یا جهت اطلاع از هزینه حدودی راه‌اندازی پروژه خود در "طرح تو طرح" از بخش قیمت‌گذاری آنلاین استفاده کنید. "طرح تو طرح" با ارائه چندین طرح مخصوص پروژه‌تان، به شما امکان انتخاب طرح برتر از میان ده‌ها طرح و ایده می‌دهد.

فرم اطلاعات اولیه


شرکت معماری چکاد دارای دو تیم متخصص در بخش طراحی و اجرایی است که با توجه به نوع پروژه هم به صورت یک‌پارچه و هم به صورت مجزا در حال فعالیت‌اند.

در ویدئوی بالا، صحبت‌های آقای مهندس مهراز را می شنوید و در ادامه، تعدادی از نمونه کارهای اجرایی این تیم به همراه توضیحات مربوطه را مشاهده خواهید کرد.


پروژه بازسازی ساختمان اداری رایکا

معماری: دفتر معماری چکاد

معمار مسئول: مهندس فربد مهراز

تیم طراحی: زینب عمران، محمد محمدزاده، نرگس صمدی، نوشین آقامحمدی

سرپرست کارگاه: مهندس سعید اسکندری

مساحت: 220 متر مربع

موقعیت: ایران،تهران

سال:1399

پروژه اداری

پروژه بازسازی ساختمان اداری رایکا در سال 1399 توسط این دفتر در مدت 6 ماه طراحی و اجرا شده است. ساختمان این پروژه ساختمانی قدیمی با قدمت 50 سال بود که در سه طبقه مختص شوروم محصولات، انبار و دفتر کار شرکت تجهیزات ایمنی رایکا، طراحی و بازسازی شد.

پروژه اجرایی اداری

طبقه همکف که در گذشته به فضای کار اختصاص داشت تبدیل به انبار محصولات شد. در طبقه اول فضای کار و شوروم محصولات این مجموعه قرار گرفت و طبقه دوم به رووف گاردن و اتاق مدیریت اختصاص یافت.

کانسپت اصلی این مجموعه برگرفته از تجهیزات ایمنی و مفهوم صنعت و ایمنی بوده است و سعی شده تا با استفاده از خطوط و رنگ‌هایی مانند زرد و خاکستری و همچنین بهره‌گیری از متریال فلزی، فضایی اداری-صنعتی را به مخاطب القا کند. در طراحی فضای اتاق کار با استفاده از متریال‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر و روشن‌تر و همچنین با اضافه کردن چوب در طراحی و پیوند دادن فضای کار با تراس 12 متری تلاش شده محیطی آرام‌تر و دلنشین‌تر برای کارمندان ایجاد شود.

پروژه اجرایی اداریپروژه اجرایی اداری


طراحی و بازسازی ساختمان مسکونی زعفرانیه

معمار مسئول: مهندس فربد مهراز

تیم طراحی : نرگس صمدی، محمد محمدزاده، زینب عمران

موقعیت : تهران، زعفرانیه

اردیبهشت ۱۳۹۹

پروژه اجرایی مسکونی

این پروژه، طراحی و بازسازی کامل یک واحد ۱۵۰ متری و سه‌خوابه بود که با توجه به درخواست کارفرما برای بزرگ‌تر کردن نشیمن و آشپزخانه، یک اتاق‌خواب حذف و به مساحت فضاها اضافه شد. علاوه بر آن پاسیو موجود در این واحد مسقف شده و به عنوان آشپزخانه کثیف استفاده می‌شود.

همانطور که در عکس‌های قبل از اجرای این ساختمان قابل مشاهده است، طراحی سقف‌ و دیواره‌های این پروژه، بسیار نامتناسب بوده و از فرم‌های منحنی و بسیار سنگین استفاده شده بود که باعث کاهش ارتفاع سقف نیز شده است. به همین دلیل، کلیه سقف‌ها و بخشی از دیواره‌های این پروژه تخریب و اصلاح شد.

 پروژه اجرایی مسکونیپروژه اجرایی مسکونیپروژه اجرایی مسکونی

 

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

 

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)