جلسه نشست طرح تو طرح با داوران و کارفرمای پروژه پلازو

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۴۰۰-۱۲-۰۸

مسابقه پلازو در حال برگزاری است. همان طور که گفته بودیم، این مسابقه با حضور تیم داوری متشکل از آقای مهندس کوروش فتحی و آقای مهندس شیخ‌الاسلام برگزار می‌شود. در روزهای گذشته و طی صحبت‌هایی، معیارها، نحوه داوری و امتیازدهی این مسابقه استخراج شده و در این مقاله می‌خواهیم نتیجه نهایی را با شما به اشتراک بگذریم. همچنین معتقدیم با شناخت و اشراف بیشتر نسبت به طرز تفکر داوران، تجربه‌ی حرفه‌ای‌تری هنگام طراحی در مسابقات خواهید داشت؛ در نتیجه، بخشی از مکالمات آقای دکتر ناصر ولی‌نژاد، از اعضای هیئت رئیسه طرح تو طرح، جناب آقای بنیامین ژاژیان، کارفرمای محترم پروژه و آقایان مهندس کوروش فتحی و علی شیخ‌الاسلام، تیم داوران پروزه پلازو را در ویدئو بالا مشاهده خواهید کرد. نتیجه نهایی این گفت و گو را می‌توانید در انتهای مقاله دانلود کرده و از نحوه داوری این مسابقه با خبر شوید.

در ابتدا، تیم پشتیبانی طرح تو طرح، با استفاده از مستندات مسابقات پایان‌یافته اخیر، فایلی برای داوری و امتیازدهی به طرح‌ها به داوران محترم پیشنهاد داد؛

 آقای مهندس شیخ‌الاسلام پس از بررسی این مورد، نظر خود را مبنی بر جزئی بودن امتیازدهی بیان کرده و معتقد بودند داوری باید بر اساس کلیات و همچنین با تکیه بیشتر بر ایده (کانسپت) طرح صورت پذیرد. ایشان عناوین دیگری را پیشنهاد کردند؛

  1. ایده‌پردازی طرح 
  2. نحوه‌ی سازماندهی واحدها و فضاها  
  3. رعایت خواسته‌های کارفرما  
  4. استفاده بهینه از فضا                                 
  5. کیفیت فضاهای مشاع (از نظر خوانایی و تناسبات)    
  6. کیفیت فضاهای مسکونی (از نظر نور و هوا، ارتباطات داخلی و تناسبات فضایی)      
  7. توجه به انرژی      
  8. نوآوری در استفاده از مصالح     
  9. توجه به بستر و همسایگی‌ها    
  10. رعایت ضوابط و مقررات شهرداری، آتش‌نشانی، مقررات ملی ساختمان    
  11. توجه به دید و منظر از داخل واحدها     
  12. نما و توجه به اقلیم در نما

همزمان، آقای مهندس فتحی نیز لیست موضوعات مورد نظر خود جهت داوری را اعلام کردند. جالب است بدانید از همین لیست برای مسابقه ترنج، که آقای فتحی عضوی از تیم داوری بوده‌اند، استفاده شده است. برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوع داوری ایشان و روند برگزاری مسابقه ویلای ترنج می‌توانید مقالات مربوطه را با برچسب در حاشیه ترنج مطالعه کنید. این لیست عبارت است از؛

  1.  ایده‌ی طرح (40)
  2. ارتباط معمارانه ایده با محیط و نما (20)
  3. زون‌بندی و ارتباط فضاها (10)
  4. ایده‌ی سازه و تاسیسات (10)
  5. ارائه (10)
  6. رعایت ضوابط، نظرات کارفرما و... (10)

پس از انتشار لیست‌ها، صحبت‌هایی در مورد عناوین متفاوت در دو لیست داوران شد. برای مثال آقای شیخ‌الاسلام اعتقادی بر امتیازدهی به ارائه کارها نداشتند و نظرشان این بود که کلیت کار باید قابل ارائه و بحث باشد. همچنین با تاکید بر بررسی دقیق مصالح و نوآوری آن، خواستار بالا آمدن معماران با دید اجرایی و همچنین، افراد آشنا با بازار و مصالح شدند.

در نهایت، آقای مهندس فتحی و آقای مهندس شیخ‌الاسلام به اجماعی در مورد نحوه و امتیاز داوری رسیدند که می توانید با دانلود فایل زیر، آن را بررسی کرده و هنگام طراحی پروژه پلازو، مد نظر قرار دهید. در ویدئوی بالا، راجع به موارد این فایل و دلیل امتیازدهی به این عناوین مطرح شده است.

فرم نهایی داوری پلازو

برای همه شرکت‌کنندگان این مسابقه، آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.


شما می‌توانید با وارد کردن پروژه خود در سایت طرح تو طرح، با یکبار هزینه، ده‌ها طرح و ایده برای نما و پلان خود از چندین طراح و شرکت معماری توانا در سرتاسر کشور دریافت کنید. نمونه‌های مسکونی، ویلایی یا اداری این سایت را با کلیک بر هر دسته‌بندی ذکر شده می‌توانید مشاهده کنید.

همچنین طرح تو طرح به شما این امکان را می‌دهد تا آنلاین و فوری، هزینه‌های معماری پروژه خود را برآورد کنید؛ یعنی با استفاده از قابلیت قیمت طراحی آنلاین طرح تو طرح، اطلاعات پروژه خود را وارد می‌کنید و نیازهای معماری خود را درخواست می‌کنید؛ مخصوص پروژه شما و مدارک مورد نیازتان، حدود قیمت و دستمزد مدارک معماری پروژه مشخص خواهد شد.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)