به اشتراک گذاشتن فایل معماری | طرح تو طرح

نحوه به اشتراک گذاشتن فایل معماری با دسترسی محدود

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۷-۱۶

در این مطلب یاد می‌گیرید چگونه مدل‌های سه بعدی خود را بدون دغدغه با سایرین به اشتراک بگذارید و در عین حال امنیت مدل‌های خود را تامین کنید. همچنین تاریخ انقضا برای آن‌ها در نظر بگیرید تا پس از آن تاریخ قابل استفاده نباشند.

در این روش در واقع شما جلوی دسترسی افراد به مدل خود را می‌گیرید و حتی آن‌ها قادر نخواهند بود که در یک صحنه دیگر اون رو expert کنند یا اون رو merge کنند و بنابراین شما خیلی راحت امنیت فایل و مدل خود را تامین می‌کنید. البته علاوه بر این شما یاد می‌گیرید که چگونه خیلی راحت صحنه‌تان را سبک سازی کنید و در واقع viewport بسیار روان‌تری را داشته باشید.

فرض کنید که یک صحنه‌ای داریم که شامل یک توپوگرافی عظیم و حجیم است که شامل کوه، دره، دریا و دریاچه می‌شود و می‌‍‌‌خواهیم  بعضی از قسمت‌های آن را با استفاده از یک سری درخت  پر کنیم، در واقع این درختان که درختان پر جزئیاتی هم هستند فایل ما را سنگین می‌کنند، برای اینکه از سنگین شدن فایل جلوگیری کنیم و فایل سبک‌تری را داشته‌باشیم می‌توانیم از پروکسی استفاده کنیم. در واقع شما در کرونا، پروکسی  را دارید، اما ما برای پروکسی از پلاگینی به اسم پروکسی سای استفاده می‌کنیم که قابلیت‌های زیادی رو نسبت به پروکسی اصلی کرونا به ما می‌دهد برای این کار وارد وب‌سایت این پلاگین می‌شویم  که قابلیت‌های زیادی دارد، قابلیت اصلی این پلاگین ساپورت کردن render engine های مختلفی از جمله vray  و corona است که راحت می‌توانید از یک موضوع هم در vray و هم در corona استفاده کنید و دیگر نیاز به convert  مجدد ندارد. اما این پلاگین قابلیت رمزگذاری روی پروکسی را به شما می‌دهد که امنیت فایلتان را تامین می‌کند. نصب این پلاگین بسیار کاربردی است. یکی از تفاوت‌های این پلاگین با پروکسی vray و corona در این است که می‌تواند در خود، فایل پروکسی را ایجاد کند بدون اینکه نیاز باشد آن را در یک فایل خارجی سیو کنید. و در نهایت از این پروکسی برای پر کردن حجم استفاده می‌کنیم.

اگر از این مطلب خوشتان آمده برای دیدن دیگر مطالب به بلاگ طرح تو طرح مراجعه کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

نویسنده: فاطمه محمدخانی


 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)