اتوکد | طراحی معماری

کاربرد نرم افزار اتوکد

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۷-۱۶

نرم‌افزار اتوکد، یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای مورد استفاده در رشته‌های معماری، عمران، طراحی دکوراسیون داخلی و حتی برق و مکانیک است؛ به‌طور کلی هر کسی که با نقشه سروکار دارد، می‌تواند کاربر نرم‌ افزار اتوکد باشد.

نرم‌افزار اتوکد به‌دلیل کاربردهای بسیار زیاد خود از جمله قابلیت ترسیم با دقت و سرعت بالا، قابلیت ترسیم اشکال و حجم‌های مختلف هندسی، قابلیت ترسیم حجم‌های سه بعدی و... کاربران زیادی با گرایش‌های مختلف و تخصصی را به‌خود جذب کرده است و این نرم‌افزار را در لیست پرکاربردترین نرم‌افزارهای دنیا قرار داده است.

کاربرد‌های اتوکد در معماری

اتوکد به کاربرانش در فرآیند طراحی کمک می‌کند و برای این‌کار لایه‌هایی را در نظر گرفته است که در این لایه‌ها الگوهای متعددی برای طراحی معماری و ساختمان‌سازی وجود دارد. بنابراین با دانش کافی در مورد اتوکد هرکسی می‌تواند پروژه‌های مربوط به طراحی ساختمان را انجام دهد.

یکی از پرکاربردترین ویژگی‌های اتوکد توانایی آن برای شبیه ‌سازی گرافیکی است. وقتی نمونه‌ طراحی در نرم‌افزار تکمیل شود، اتوکد می‌تواند نسخه شبیه سازی شده را تولید کرده و آن را در حالت فعالیت به ما نمایش دهد.

کاربردهای اتوکد به عنوان ابزار طراحی مهندسی

ترسیم اجرای مهندسی، طرح‌های پایه و تحلیل سیستم‌های HVAC نقش مهمی در مهندسی شهر، مکانیک، سیستم‌ها و برق دارند، با استفاده از این نرم‌افزار خطاهای انسانی به حداقل می‌رسد. اتوکد نرم‌افزار توصیه شده به مهندسان است زیرا در استفاده از ابزارهای طراحی کاملا حرفه‌ای عمل می‌کند و دقت و صحت لازم را به‌همراه دارد. پس می‌توان آن را نرم‌افزاری برای طراحی قطعات مکانیکی، تحلیل سیستم‌های برق و لوله‌کشی و حل مشکلات مربوط به آن‌ها دانست.

کاربردهای اتوکد در چاپ سه بعدی

برای اینکه یک شی به‌صورت سه بعدی چاپ شود، باید سه فرآیند طی گردد: انتخاب شی، ایجاد تصویر سه بعدی مجازی از آن و سپس وارد کردن این نمونه به درون پرینتر سه بعدی برای چاپ. مشخص است که ابزار طراحی مدل یا نرم‌افزارهر زمان که لازم باشد وارد می‌شود.

با استفاده از اتوکد، علاقمندان به چاپ سه بعدی می‌توانند مدل‌های 3D را بسازند. اتوکد این اطمینان را به شما می‌دهد که تناسب فایل در طراحی مدل مشکلی ایجاد نمی‌کند و فقط کافیست طرح‌های مورد علاقه‌تان را در فرمت stl  که بیشتر پرینترهای سه بعدی و نرم‌افزارها با آن کار می‌کنند قرار دهید.

مدیریت اجزا‌ی نقشه‌ها در اتوکد

ایجاد لایه‌ها و مدیریت اجزای نقشه درون لایه ها، ویژگی‌های لایه ها، نظام رنگ‌ها در اتوکد، ترسیم دیوارهای یک پلان در لایه‌های مربوط، حذف مکان درو پنجره از دیوارها، دسترسی سریع‌تر به لایه‌ها هنگام کار در صفحه ترسیم، انجام تغییرات کلی روی بلوک‌ها، انتقال بلوک به دیگر فایل‌ها، استفاده از فایل بلوک‌های آماده.

خدمات اتوکد به کاربران

چاپ کردن نقشه‌ها، ورود فایل‌های تصویری به اتوکد، دریافت فایل‌ خروجی گرافیکی از اتوکد، رفع اشکالات فنی فایل‌ها، استفاده از فایل‌های پشتیبان، پاکسازی فایل‌های اتوکد، کار کردن بر روی چندین فایل.

ویژگی‌های بارز اتوکد در طراحی و ترسیم نقشه‌هایی دقیق و حرفه‌ای نگاه بسیاری از مهندسین عمران، مهندسی مکانیک، معماری، راه‌سازی، ساخت تولید، برق، الکترونیک، طراحی صنعتی، نقشه‌کشی و... را به سوی خود جلب کرده است. کاربردهای بی‌شمار این نرم‌افزار، زمینه‌ساز اشتغال بخش عمده‌ای از کاربران کامپیوتر بوده است. این نرم‌افزار قدرتمند را به‌عنوان یک بنگاه اشتغال‌زایی حرفه‌ای معرفی می‌شود.

برای دیدن دیگر مطالب به وبسایت طرح تو طرح مراجعه کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

نویسنده: فاطمه محمدخانی

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)