درآمد مهندسین معماری

درآمد مهندسین معماری در کشورهای مختلف| معماران چقدر درآمد دارند؟

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۷-۱۶

در این مقاله می‌خواهیم میانگین، کمترین و بیشترین درآمد مهندسین معمار را بازگو کنیم. علاوه بر آن به هزینه های زندگی در کشورهای مختلف اشاره می‌کنیم.

درآمد مهندسین معماری در کانادا

میانگین درآمد سالانه‌ی افراد در کانادا 55 هزار دلار و حداقل درآمد 23 هزار دلار است. مهندسین معمار در کانادا به طور میانگین 85 هزار دلار، کمترین دستمزد افراد تازه کار 39 هزار دلار و معماران حرفه‌ای 143 هزار دلار درآمد دارند. هزینه زندگی در ونکوور گرانترین شهر کانادا برای یک خانواده 4 نفره بدون هزینه اجاره 38 هزار دلار و برای یک نفر 12 هزار دلار است.

درآمد مهندسین معماری در آمریکا

میانگین درآمد سالانه در آمریکا 40 هزار دلار، حداقل دستمزد 16 هزار دلار، حداقل درآمد مهندسین معمار 61 هزار دلار، میانگین 79 هزار دلار و معماران حرفه ای 104 هزار دلار درآمد دارند.  در شهر نیویورک یکی از گرا‌ن‌ترین شهرهای آمریکا هزینه زندگی یک نفر 16 هزار دلار و هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره 53 هزار دلار در سال است . در شهر های کم‌هزینه تر این ارقام بسیار پایین‌تر است.

درآمد مهندسین معماری در انگلیس

حداقل درآمد مهندسین معمار در انگلیس 66 هزار دلار در سال، میانگین آن 86 هزار دلار و بیشترین درآمد 103 هزار دلار است. هزینه زندگی در لندن برای یک نفر 13 هزار دلار و برای 4 نفر 45 هزار دلار بدون هزینه اجاره خرج دارد. میانگین حقوق در لندن 52 هزار دلار و در کل انگلستان  36 هزار دلار است.

درآمد مهندسین معماری در آلمان

میانگین دستمزد در آلمان 52 هزار دلار و حداقل حقوق 24 هزار دلار است. حقوق مهندسین معمار از 31 هزار دلار تا 107 هزار دلار متغیر است. 11 هزار دلار میانگین هزینه زندگی در برلین برای یک نفر و برای یک خانواده ی چهار نفری 38 هزار دلار بدون هزینه اجاره برآورد میشود.

درآمد مهندسین معمار در ایران

در ایران معماران طیف وسیعی از درآمدی را شامل می‌شوند. برخی از معماران برای طراحی و نظارت بر اجرای برخی از برج ها 1 یا 2 واحد را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند، برخی از معماران با حقوق ثابت از بین دو میلیون تومان تا پانزده میلیون تومان در شرکت ها مشغول به کار هستند و عده ای به صورت فریلنس مشغول به کار هستند.

یکی از روش های درآمدی شرکت در مسابقات معماری است، طرح تو طرح یک پلتفرم برگزاری مسابقات معماری است که کارفرما می‌تواند نیازهای طراحی خود را به مسابقه بگذارد و معماران به رایگان در این مسابقات شرکت کنند و برنده جوایز میلیونی شوند. مسابقات اخیر طرح تو طرح مسابقات 100 میلیونی، 30 میلیونی، 50 میلیونی و 60 میلیونی بودهاند.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره



 

تعداد 1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  • Mr.abedi
    ۱۴۰۰-۰۸-۰۸

    سلام. چرا اینقدر حقوق ایران پایینه

    • طرح تو طرح

      ۱۴۰۰-۰۸-۰۸
      پاسخ

      سلام، متاسفانه همین طور است اما در نظر داشته باشید که کسی که در ایران درآمد دارد هزینه زندگی را هم به تومان پرداخت می‌کند و کسی که در آمریکا درآمد چند هزار دلاری دارد، به دلار خرج می‌کند.

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)