طراحی ساختمان

طراحی ساختمان را به چه کسی بسپارم؟ |طراحی فنی، تاسیسات و معماری

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۸-۰۶

 با روال عادی افراد برای طراحی فنی و سازه ای یک ساختمان  باید به یک مهندس محاسب یا یک دفتر مهندسین مشاور عمرانی مراجعه کنند. معمولا در همان دفاتر طراحی تاسیسات برقی و مکانیکی نیز طراحی می‌شوند اما برای طراحی معماری افراد می‌توانند به دفاتر طراحی معماری، یک معمار یا دفاتر مهندسین مشاور معماری مراجعه کرده و یا مسابقه ی معماری برگزار کنند. طرح تو طرح یک پلتفرم برگزاری معماری است که با کمک آن می‌توانید طراحی پلان، نما، محوطه و... را به مسابقه بگذارید. در طراحی ساختمان کوچک به دلیل آن که طراحی برق و مکانیک پیچیده نیست مهندس عمران می‌تواند این موارد را طراحی کند اما در طراحی یک بیمارستان، برج مخابراتی و.. حتما مهندسین برق و مکانیک باید در طراحی حضور داشته باشند.

طراحی فنی و سازه ای شامل یه چیزهایی است؟ | وظایف یک مهندس مشاور چیست؟

یک برآورد اولیه از هزینه پروژه شما، طراحی پی، طراحی تیرها، طراحی ستون ها ، کنترل طراحی برای مقاومت برشی خمشی پیچشی و...، طراحی زلزله. یک مهندس عمران خوب سعی می‌کند میلگردها، تیرآهن ها و به طور کلی مصالح فنی که استفاده می‌کند در یک طیف مشخص و محدود باشد تا علاوه بر سهولت در تهیه در اجرا نیز کارگران بتوانند به خوبی این طراحی را اجرا کنند.

طراحی تاسیسات برقی و مکانیکی شامل چه چیزهایی است؟

موتورخانه، لوله کشی شوفاژ، لوله کشی گاز، هواکش، کلید و پریز، سیم کشی، لوله آب و فاضلاب و... یک طراحی تاسیسات خوب از کمترین متراژ لوله ها و سیم ها در بهترین حالت استفاده می‌کند.

طراحی معماری یک ساختمان شامل چه چیزهایی است؟

طراحی پلان شامل جدا کردن فضاهای عمومی و خصوصی، جانمایی ستون ها، مشخص کردن ارتفاع هر طبقه، جانمایی عایق ها، جانمایی تاسیسات و..،  طراحی نما، طراحی محوطه از جمله حیاط، روف گاردن، مشاعات، طراحی درب ورودی، طراحی داخلی واحدها، طراحی داخلی مشاعات و دیگر مسائلی که از نظر فضا و زیبایی مورد اهمیت هستند.

یک طراحی معماری خوب باید میان پلان و نما همخوانی داشته باشد و فضای داخل و بیرون با هم هماهنگ باشد. طرح معماری خوب طرحی است که بسیاری از فضاهای مورد نیاز را بتواند در ساختمان خود بگنجاند. تمامی این طراحی ها البته باید با ضوابط شهرداری و نظام مهندسی باشند. شما می‌توانید با به مسابقه گذاشتن طراحی معماری خود بهترین طرح را انتخاب کنید. برای مشاوره بیشتر با شماره 02122826318 در ساعات اداری تماس بگیرید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

نویسنده: میر کیارش خمسی


 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)