طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۳۹۹-۱۰-۱۳

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی منازل و حتی شرکت‌ها و ساختمان‌های تجاری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چگونگی چیدمان وسایل، رنگ‌بندی، نورپردازی و .... همگی در حیطه کاری طراحی دکوراسیون داخلی است. در واقع توجه به این موارد در منازل، باعث آرامش و دلنشین شدن فضا شده و حس مثبتی را به افراد خانواده منتقل می‌کند، توجه به دکوراسیون داخلی در ادارات و شرکت‌ها نیز باعث جلب مشتری، رضایت و اعتماد او می‌گردد.

تعریف دکوراسیون داخلی

 در اصل دکوراسیون داخلی عبارت است از: هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه. زمانی که حرف از چیدمان منزل به میان می آید نقش یک دکوراتور داخلی را باید برای خود ایفا نمایید. با این حال، دکوراسیون داخلی مثل بقیه هنرها جذاب، پر از ریزه‌کاری و سایر تکنیک‌های متفاوتی است که به همین عنوان سلیقه ها و نیازهای دوران، در حال تغییر هستند.

در تعریف‌های متعدد از دکوراسیون داخلی یک اتصال میان معماری و طراحی داخلی وجود دارد. طراحی داخلی مثل بقیه معماری‌های ساختمان و عنصرهای به کار رفته ساختمان در ارتباط است. معماران داخلی همراه با دانش و تجربه و سابقه کاری خود به طراحی دکوراسیون می پردازند، به صورتی که برابری در فضا به وجود می آورند. در دکوراسیون داخلی هنرهای مانند سبک و اصول وجود دارد ، که هر کدام از چیدمان های بر اساس سلیقه هستند.

 امروزه افراد بیشتر وقت خود را در فضای بسته می گذرانند به همین عنوان داشتن فضای بسته باعث به وجود آمدن اوقات خستگی ناپذیری است که در آن اتاق هستید.  به همین علت دکوراسیون داخلی با کیفیت مناسب، بهترین روش برای سود بخشیدن به وضعیت زندگی‌ست. افرادی که علاقه خاصی به طراحی دارند و می‌خواهند به یک دکوراتور داخلی تبدیل شوند نیاز اولیه آن ها نیز گذراندن دوره های آموزشی طراحی دکوراسیون داخلی است. در دوره‌های طراحی دکوراسیون داخلی شما را با انواع  تاریخ هنر و معماری آشنا می کنند و حتی کلیه سبک ها و شیوه های مربوط به رشته طراحی داخلی آشنا می سازد. بسیاری از طراحان داخلی حرفه‌ای سبک‌های ویژه‌ای برای دیگران برای الگو گرفتن به جای گذاشته‌اند.

سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی

 تعیین سبک یکی از فاکتو‌رهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است. در طراحی دکوراسیون داخلی سبک های زیادی از جمله: سبک مدرن، مینیمال، امروزی، صنعتی، ،اسکاندیناوی، فرانسوی، اسپانیای و انگلیسی وجود دارد و طراح باید با توجه به کاربری فضا، امکانات موجود و سلیقه کاربران یکی از این سبک ها را انتخاب نماید.

تعیین رنگ | طیف رنگ

یکی از مهمترین فاکتو‌رهای تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ مناسب است، که تاثیر ات روحی و روانی زیادی در پی خواهد داشت. انتخاب رنگ با ابعاد محیط، میزان نور طبیعی محیط و کاربری آن ارتباط مستقیم دارد.

 رنگ ها به طور کلی به دو دسته رنگ‌های گرم و رنگ‌های سرد تقسیم می شوند. رنگ‌های گرم باعث افزایش آدرنالین در خون شده و در نتیجه منجر به  بالا رفتن فشار خون می شوند، همچنین استفاده از رنگ های گرم منجر به افزایش درجه حرارت و ایجاد حس گرما خواهند شد. قرمز، زرد و نارنجی از جمله رنگ‌ های گرم هستند. استفاده از رنگ های سرد منجر به کاهش ضربان قلب شده، ماهیچه ها را ریلکس کرده و  دمای بدن را کاهش می دهد و حس سرما را به انسان منتقل می کند. رنگ های سرد عبارتند از رنگ سبز و آبی.

اهمیت چیدمان در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از فاکتورهای اساسی و بسیار مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی چیدمان است. در چیدمان فضا نیز باید به فاکتور های زیادی توجه کرد. چیدمان آخرین مرحله در اجرای دکوراسیون داخلی یک فضا محسوب می شود و به همین دلیل از اهمیت دو چندان برخوردار است. زیرا طراحان متخصص و خبره می توانند با استفاده از چیدمان تخصصی و حرفه ای کم و کاستی های موجود در مراحل قبل را نیز جبران نمایند. در چیدمان فضاها یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید مورد توجه قرار گیرند کاربری فضا است.

 

اگر نیاز به طراحی دکوراسیون و دیگر موارد  طراحی داخلی دارید به وبسایت طرح تو طرح مراجعه کنید. طرح تو طرح یک پلتفرم برگزاری مسابقات معماری است که کارفرمایان می‌توانند نیاز‌های طراحی خود را به مسابقه بگذارند.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

نویسنده: فاطمه محمدخانی




 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)