متریال طراحی داخلی

متریال به کاربرده شده در طراحی داخلی

نویسنده:

۱۳۹۹-۱۰-۱۰

 

تصمیم‌گیری درباره‌ی نوع مصالح و متریال در طراحی داخلی کار ساده‌ای نیست  و نیاز به اطلاع راجع به انواع متریال کاربردی در داخل ساختمان دارد،‌ در این مقاله انواع متریال طراحی داخل ساختمان از جمله: سقف، دیوار، کف، آجر و کابینت را برای شما بازگو می‌کنیم.

انواع مختلف سقف از نظر ظاهر

سقف مسطح

سقف مسطح در حال حاضر ساده‌ترین نوع سقف است و به طور کاملا مسطح اجرا می‌شود. اکثر ساختمان‌های مسکونی و تجاری- اداری در حال حاضر از این سقف استفاده می‌کنند.

سقف طاقی شکل

معماران و سازندگان به دلایل زیادی از هزاران سال پیش از سقف طاق دار استفاده کرده‌اند. در اتاق‌های بزرگ یا مجموعه‌ای از چند اتاق یک سقف مسطح محدودیت‌های زیادی را ایجاد می‌کند. شاید اصلی‌ترین دلیل استفاده ازسقف طاقی شکل، به دلیل ظریفیت بارگیری بیشتر این نوع سقف نسبت به سقف‌های مسطح باشد که بار را بهتر به دیوارها منتقل کرده و باعث می‌شود بتوان فاصله‌ی بین دیوارها را افزایش داد و در نتیجه فضاهای بزرگتر و زیباتری را ایجاد نمود.

سقف کاذب و انواع آن

قسمتی از معماری داخلی است، که برای پوشش سقف اصلی(زیر سقف) به‌کار می‌رود. سقف کاذب در زمان کوتاه جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد و حضور آن در ساختمان دغدغه‌ی پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را ازبین می‌برد.

سقف کاذب انواع مختلفی از جمله سقف کاذب با رابیتس و اندود، سقف کاذب آکوستیک، سقف کاذب آلومینیومی، سقف کاذب چوبی، سقف کاذب با قطعات پیش ساخته‌ی گچی، سقف کاذب ترکیبی، سقف کاذب گریلیوم، سقف‌های کاذب کناف دارد.

انواع دیوارپوش‌ها درطراحی داخلی

 یکی از بهترین و مدرن ترین روش‌ها برای زیباتر شدن دکوراسیون داخل منزل تزیین کردن دیوارهاست که روش‌های مختلفی دارد، امروزه برای تزیین دیوارهای منزل از دیوارپوش استفاده می‌کنند.

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش‌های چرمی را به‌جرئت می‌توان جزو باکلاس‌ترین نوع دیوارپوش‌ها نام برد که در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیواپوش‌های چرمی به شکل تو‌پرونرم هستند که واقعا نمای جذابی به دیوارها می‌دهند، این نوع دیوارپوش‌ها عایق صدا و حرارت هستند.

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش‌های چوبی تخته‌های چوبی در سایزهای مختلف و رنگ‌های متنوع تیره و روشن هستند که با روش‌های خلاقانه کنار هم روی دیوار نصب می‌شوند، اگر دوست دارید فضای منزل‌تان گرم و صمیمی باشد این نوع دیوارپوش برایتان مناسب است.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش‌های سه بعدی که امروزه در متریال داخلی بسیار پرطرفدار شده‌اند باعث می‌شوند دیوارها از یکنواختی و خسته کننده بودن خارج شوند، دیوارپوش‌های سه بعدی با وزن کمی که دارند به راحتی روی دیوار نصب می‌شوند در ضمن این نوع دیوارپوش‌ها ضدآب و ضد حریق هستند.

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش‌های سنگی را بهتر است برای نقاط کانونی منزل مورد استفاده قرار دهید مثلا دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت شومینه، این نوع دیوارپوش در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند که واقعا خانه را زیبا می‌کنند.

دیوارپوش شیشه‌ای

دیوارپوش‌های شیشه‌ای نوع دیگری از جذاب‌ترین دیوارپوش‌ها هستند، شیشه‌های رنگی نمای جالبی به دکوراسیون داخلی می‌دهند این نوع دیوارپوش‌ها برای آشپزخانه خیلی مناسب هستند.

کف و انواع آن در طراحی داخلی

طراحی کف ساختمان از جمله نکات مهم در در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. در این قسمت انواع طراحی کف ساختمان با متریال مختلف را معرفی می‌کنیم.

طراحی کف ساختمان با چوب

چوب یکی از عناصر اولیه در طراحی خانه در مناطقی که جنگل‌های انبوه وجود دارد، به شمار می‌آید. با پیشرفت حرفه نجاری و صنعتی شدن آن، از چوب و فراورده‌های چوبی در قطعات مختلف برای ساخت کف ساختمان‌ها استفاده‌های زیادی می‌شد.

طراحی کف ساختمان با وینیل

وینیل یا پی وی سی از جمله نام‌های کفپوش پلیمری که به تازگی با طرح‌های سنگ، چوب، سه بعدی و... به بازار عرضه شده است. کفپوش‌های ونیل به صورت رولی یا تایلی ارائه می‌شود که به دلیل نرم بودن نسبت به سایر کفپوش‌ها، ضدآب بودن، راحتی در نصب و... استفاده از آن در طراحی کف ساختمان مسکونی بسیار مرسوم است.

طراحی کف ساختمان با لمینیت

لمینیت از فرآورد‌های چوبی زیبا برای کفپوش است که با توجه به ویژگی‌هایی مانند ضد‌آتش، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش، مقاوم در برابر آب و رطوبت، مقاوم در برابر تغییر رنگ، مقاوم در برابر سوختگی‌هایی مانند ته سیگار و... خواهان بیشتری نسبت به چوب دارد. برای طراحی کف ساختمان با لمینیت معمولا باید در ابتدا زیرسازی مانند سرامیک انجام شود و سطح کاملا تراز باشد در غیر این صورت سروصدای آن در هنگام راه رفتن بسیار آزاردهنده خواهد بود.

طراحی کف ساختمان با سرامیک

سرامیک به دلیل پایین، عمر طولانی، تنوع در طرح و رنگ، مقاوم در برابر آب و رطوبت، مقاومت در برابر اشعه‌های نور خورشید، نصب راحت و... خواهان زیادی دارد و در طراحی کف ساختمان زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی کف ساختمان با سنگ

سنگ از جمله مصالح ساختمان ابتدایی بشر است که تا به امروز از آن استفاده می‌شود. با توجه به ظاهر یونیک، زیبایی طبیعی آن و سختی در استحصال آن تا زمانی که به عنوان کفپوش اجرا شود، قیمت بالایی دارد. طراحی کف ساختمان با سنگ می‌تواند با استفاده از سنگ صیقل نخورده، مات و با اندازه‌های مختلف باشد که نمایی از سبک دکوراسیون داخلی روستیک را به نمایش می‌گذارد.

طراحی کف ساختمان با استفاده از بتن

 این روش ممکن است در ایران طرفدار کمی داشته باشد ولی در سبک‌های طراحی داخلی مدرن و معاصر بسیار دیده می‌شود. بتن با توجه به قیمت پایین، نصب راحت، ضد حریق بودن، مقاوم بودن در برابر ناملایمات ماند نور خورشید، شوینده‌ها و... گزینه خوبی برای پوشش کف بخش های مختلف ساختمان‌ها هستند.

آجر در طراحی داخلی ساختمان

آجر متریالی است که امروزه راه خود را به فضای داخلی ساختمان باز کرده و در طراحی داخلی بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است. آجر چه به‌صورت خام در فضا مورد استفاده قرار گیرد چه رنگ شود، در فضا جایگاه ویژه‌ای برای خود خواهد داشت. از طرفی ترکیب آجر با متریال‌های دیگر نظیر چوب، حس گرما و انرژی خاصی ایجاد می‌کند که برای بسیاری از افراد دلنشین و دوست داشتنی است.

انواع کابینت در طراحی داخلی ساختمان

به طور حتم، مهم‌ترین بخش طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه، کابینت‌های آن است. کابینت‌ها علاوه بر آن که نقش غیر قابل انکاری در ایجاد نظم و سازماندهی لوازم و تجهیزات آشپزخانه دارند، نقش مهمی نیز در هرچه زیباتر شدن دکوراسیون منزل داشته و به ایجاد فضایی صمیمی و گرم در منزل نیز کمک می‌کند. خصوصا این مسئله در خانه‌های کوچک و نقلی که حایلی بین آشپزخانه و اتاق نشیمن نیست، از اهمیت بیشتری برخوردار است و لازم است مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

انواع کابینت های آشپزخانه شامل:کابینت‌های سبک کلاسیک(کابینت چوبی،کابینت ممبران)/کابینت های سبک مدرن(کابینت ام دی اف،کابینت هایگلاس) می‌شود.

اگر از این مطلب خوشتان آمده است می‌توانید دیگر مطالب بلاگ طرح تو طرح را مشاهده کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

نویسنده: فاطمه محمدخانی

برچسب ها: طراحی داخلی، کابینت، کف پوش، انواع سقف، دیوارپوش

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)