فراخوان مسابقه معماری

پروژه رویال؛ طراحی مجتمع مسکونی سه بلوکه در رودهن

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۴۰۱-۰۴-۰۴

همانطور که دنبال‌کنندگان طرح تو طرح در جریان هستند، بزرگ‌مقیاس‌ترین پروژه طرح تو طرح تا به حال در تاریخ 17 خرداد 1401 به اتمام رسیده است.

برای اطلاع بیشتر شما عزیزان از این پروژه‌، محتوایی تدارک دیدیم تا به زوایای مختلف پروژه بپردازیم.


اطلاعات پروژه رویال در رودهن

متراژ: 48000 مترمربع

موقعیت: رودهن

موارد طراحی: طراحی پلان و نمای سه بلوک مجتمع مسکونی

نام کارفرمای پروژه: آقای احسان طالبی

نام داوران: آقای مهندس کوروش فتحی و آقای مهندس علی شیخ‌الاسلام

مبلغ جایزه پروژه: 600 میلیون تومان


در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت؛

جلسه کرکسیون مسابقه و بازخورد فینالیست‌ها

گزارش جلسه جمع‌بندی داوران جهت انتخاب نفرات برتر

توضیحات داوران از پروسه مسابقه و پیام‌شان به معماران

نمایش طرح‌های پنج نفر برتر پروژه رویال


جلسه کرکسیون پروژه رویال و بازخورد فینالیست‌ها

مسابقه رویال، مسابقه معماری و طراحی در زمینی به وسعت 9 هزار متر در رودهن جهت طراحی یک مجتمع مسکونی سه بلوکه با زیربنای 48 هزارمتری است. در این پروژه، پلان مشاعات، پارکینگ‌ها، پلان طبقات مسکونی 6 واحدی و 10 واحدی و نمای چهار وجه هر سه بلوک به مسابقه گذاشته شده بود.

با توجه به ابعاد پروژه، چالش‌های طراحی پیش رو و سوالات متعدد شرکت‌کنندگان، پیش از اتمام فرصت مسابقه، تصمیم بر برگزاری یک جلسه کرکسیون (پرسش و پاسخ فرد به فرد هر یک از شرکت‌کنندگان با داوران) گرفته شد. مقاله اطلاع‌رسانی این جلسه را می‌توانید در بلاگ طرح تو طرح مطالعه کنید. این جلسه جهت کنترل و بررسی روند طراحی معماران جهت ارائه پیشنهادهای فنی داوران بر اساس ایده اولیه هر معمار برگزار شد. قبل از برگزاری این جلسه، معماران پلان طرح خود را برای تیم طرح تو طرح ارسال کردند و ما نیز، پس از بررسی‌های اولیه و اطمینان از کامل بودن مدارک، آن‌ها را برای داوران مسابقه ارسال کردیم. سپس در روز سه شنبه، 3 خرداد 1401، جلسه مذکور به صورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه داوران، معمار یا تیم معماری هر طرح و عضو پشتیبان طرح تو طرح حضور داشتند تا طرح‌ها بررسی شود. در این جلسه معمار کار خود را توضیح داد و داوران با رعایت عدالت، پیشنهادهایی برای بهبود طرح ارائه کردند و از درست بودن مسیر پروژه به طور کلی اطمینان حاصل شد.

همان طور که اکثر همراهان طرح تو طرح می‌دانند، این مسابقه همراه با جلسه دفاعیه بود. پس از اتمام مسابقه و ارسال آثار نهایی توسط 29 معمار توانا و شرکت معماری با سابقه در این مسابقه، طرح‌ها بازبینی شده و تعدادی از معماران به انتخاب داوران و کارفرما به جلسه دفاعیه دعوت شدند تا به صورت حضوری و یا آنلاین از طرح خود دفاع کرده، نظرات نهایی داوران و کارفرما را در خصوص نتیجه طرح خود بشنوند و برای کسب مقام‌های برتر این مسابقه با هم رقابت کنند.

 در این جلسه دفاعیه، فرصت دست داد تا از نزدیک با برخی از معماران فینالیست صحبتی داشته باشیم و نظرات ایشان را در خصوص تجربه جلسه کرکسیون بدانیم.

اکثرا اذعان داشتند که با وجود ابهامات اولیه، نتیجه کار را بسیار مثبت می‌دانند و راهنمایی‌های داوران این مسابقه به کمک طرح ایشان آمده است. همچنین موافق بودند که برگزاری همچین جلساتی، شاید با رویکردی متفاوت، برای کنترل طرح‌ها در مسابقات مقیاس بزرگ مثبت است.

به عنوان مثال، یکی از معماران شرکت‌کننده در این مسابقه، آقای علی گرمارودی اندجی به نمایندگی از دفتر طراحان کالبدی معاصر در این جلسه حضور داشتند و افزودند: "نظرات داوران برای خروجی نهایی طرح من بسیار مثبت بود. من به بچه‌های دفتر هم گفتم، اگر زمان داشته باشیم هر چه قدر روی یک طرح بیشتر کار کنیم، نتیجه بهتری هم می‌گیریم."

علاوه بر این، فینالیست‌های عزیز پروژه معماری رویال با بازخوردهای خود و پیشنهادهای ارزشمندشان، مانند همیشه همراه ما در مسیر بهبود روند برگزاری مسابقات شدند. امیدواریم در آینده، نمود همگی نظرات و پیشنهادهای خوب این همراهان را در مجموعه طرح تو طرح ببینیم.


گزارش جلسه جمع‌بندی داوران جهت انتخاب نفرات فینالیست

در تاریخ 22 خرداد 1401 و پس از گذشت 5 روز از اتمام مسابقه پروژه رویال، جلسه‌ای با حضور داوران، کارفرمایان و عضوی از مجموعه طرح تو طرح برگزار شد تا طرح‌های ارسالی بازبینی شده و نفرات فینالیست برای حضور در جلسه دفاعیه دعوت شوند. بخش‌هایی از این جلسه را می‌توانید در ویدئو زیر مشاهده کنید و از نظرات کلی داوران، آقای مهندس کوروش فتحی و اقای مهندس علی شیخ‌الاسلام، در خصوص طرح‌ها و معماران مطلع شوید.

در این جلسه، افراد زیر به عنوان فینالیست مسابقه دعوت شدند تا در تاریخ 23 خرداد 1401 از طرح خود دفاع کنند؛

  1. توسعه پایدار هزاره سوم

  1. مهدی کیانی

  1. گروه معماری آرکسل

  1. استودیو طراحی ری‌ویو

  1. دفتر طراحان کالبدی معاصر
  2. علی گرمارودی

  1. محمدرضا ریاحی خرمشاهی

  1. FB architects

  1. ایوب الله‌وردی

  1. محمدرضا مرعشی

  1. هما نهاوندی
  2. دفتر معماری سی و سه

لازم به ذکر است شماره 11 و 12 این لیست به صورت آنلاین از کار خود دفاع کرده و به همین دلیل فرصت صحبت و یا عکاسی از این عزیزان را نداشته‌ایم.

توضیحات داوران در مورد پروسه مسابقه و پیام‌شان به معماران

نظر بر مقیاس بزرگ پروژه رویال و همکاری داوران در خصوص برگزاری جلسه کرکسیون در طی روند مسابقه، از آقای مهندس شیخ‌الاسلام و آقای مهندس فتحی خواهش کردیم تا در یک پیام صوتی نظر خود را در خصوص مسابقه اعلام کنند و پیام خود را به گوش معماران توانایی که در این مسابقه حضور داشتند برسانند. در ویدئو پایین می‌توانید نظرات ایشان را بشنوید. امیدواریم این پیام سبب راهنمایی بیشتر معماران در خصوص شرکت در مسابقات معماری طرح تو طرح باشد.

نمایش طرح‌های پنج نفربرتر پروژه رویال

در نهایت طرح‌های زیر به عنوان نفرات برتر (اول تا پنج) این مسابقه معرفی شده و برنده 600 میلیون تومان جایزه این مسابقه شدند. برای دیدن کامل طرح‌های ارسالی به صفحه نتایج مسابقه رویال مراجعه کنید.

مقام اول: گروه معماری آرکسل


مقام دوم: مهدی کیانی


مقام سوم: استودیو طراحی ری‌ویو


مقام چهارم: دفتر طراحان کالبدی معاصر


مقام پنجم: توسعه پایدار هزاره سوم


پیشنهاد می‌کنیم شما نیز طراحی معماری پروژه خود را به طرح تو طرح بسپارید. با حضور هزاران معمار در این مجموعه، تیم‌های معماری و طراحان خلاق، مخصوص پروژه شما طرح ارسال خواهند کرد تا با دیدن انواع پلان و نما، تنوع در طرح و مصالح، ایجاد کیفیت فضایی‌های مختلف، طرح مطلوب خود را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت این خدمات، می‌توانید با استفاده از بخش تعیین قیمت طراحی در طرح تو طرح، فوری و رایگان حدود هزینه طراحی پروژه خود را استخراج کنید.

برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 


امیدواریم این محتوا برای همگی دنبال‌کنندگان مطالب طرح تو طرح مفید واقع شده باشد.

اگر؛

می‌خواهید در سایت طرح تو طرح ثبت‌نام کنید

در خصوص پروژه مجتمع مسکونی رویال سوال یا نظری دارید

در مورد نحوه شرکت در مسابقات راهنمایی نیاز دارید

در بخش دیدگاه‌های همین مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)