طراحی شهرک ویلایی

بهترین روش طراحی شهرک ویلایی

نویسنده:

رسول مدرس

۱۴۰۱-۰۷-۲۶

طراحی شهرک ویلایی

طراحی شهرک ویلایی در بازار امروز توجه بسیاری از سازندگان را به خود جلب کرده و این رقابت شدید بین سازندگان، باعث افزایش تمایل مشتریان به خرید شهرک ویلایی شده است. روش‌های مختلفی برای طراحی شهرک ویلایی وجود دارد که در این مقاله یکی از روش‌های نوین طراحی را معرفی خواهیم کرد.

طراحی شهرک مسکونی ویلایی

طراحی خاص‌ترین شهرک ویلایی 

اکثر سازندگان در طراحی و اجرای همه پروژه‌های خود با یک معمار معتمد و باتجربه، همکاری مداوم دارند. واضح است که همکاری با این معماران روش ساده‌تری به نظر می‌رسد اما این معماران که قطعا در کار خود حرفه‌ای هستند، تنها یک ذهن دارند و نمی‌توانند بیش از 3 الی 5 طرح جدید و کاملا متفاوت ارائه دهند. این درحالی‌ست که اگر پروژه خود را به طرح‌توطرح بسپارند، به طور متوسط 27 طرح متنوع و خلاقانه دریافت خواهند کرد. اما طرح‌توطرح چیست و چگونه این خدمات را ارائه می‌دهد؟

طرح‌توطرح چیست

طرح‌توطرح یک مرجع برگزاری مسابقات معماری است. کارفرمایان، پروژه‌های معماری خود مانند طراحی شهرک ویلایی را به مسابقه می‌گذارند و طرح‌توطرح از 8500 معمار و دفتر معماری معتبر که در سایت طرح‌توطرح ثبت‌نام کرده‌اند، دعوت به همکاری می‌کند. با توجه به شرایط مسابقه، تعدادی از معماران در مسابقه شرکت می‌کنند و در نهایت کارفرمای محترم، به طور متوسط 27 طرح کاملا متفاوت دریافت می‌کند و می‌تواند از بین آنها، طرح مورد علاقه خود را انتخاب کند. البته این به معنای عدم همکاری با معمار معتمد کارفرما نیست. در بسیاری از مسابقات برگزار شده در طرح‌توطرح مانند مسابقه طراحی ویلای هیربد واقع در مازندارن-نور، کارفرمای محترم به همراه معمار معتمد خود به بررسی 61 طرح‌ ارائه شده در مسابقه پرداخت و به این ترتیب به نتیحه دلخواه خود رسید.

ویلاهای لاکچری در شهرک ویلایی

همچنین در پروژه طراحی شهرک مسکونی ویلایی بام مشا واقع در دماوند که در طرح‌توطرح به مسابقه گذاشته شد، کارفرمای محترم جناب آقای دکتر علی حیدری بودند که دارای مدرک دکتری معماری از اسپانیا هستند و واضح است که تجربه فراوانی در طراحی و ساخت دارند. به گفته ایشان، پروژه دارای طرح فاز یک بوده است اما در هیئت کارفرمایی تصمیم بر این شد که فارغ از تله‌های خبرگی، طراحی شهرک ویلایی خود را در فضایی متفاوت مانند مسابقات طرح‌توطرح اجرا کنند.

طراحی شهرک ویلایی در اقلیم سرد

روند مسابقات طرح‌توطرح

مسابقات طرح‌توطرح در ۱۰ مرحله ساده انجام می‌شود. در ادامه این مراحل را همراه با شرح و بررسی مسابقه شهرک ویلایی بام مشا توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: دریافت مشاوره از کارشناسان طرح‌توطرح

با وارد کردن شماره تماس خود در فرم درخواست مشاوره زیر، کارشناسان طرح‌توطرح در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و و شما را به طور کامل راهنمایی می‌کنند.

درخواست مشاوره

مرحله دوم: جلسه انعقاد قرارداد

بعد از مشورت اولیه با کارشناسان، جلسه‌‌‌ای با حضور مدیران طرح‌توطرح برگزار می‌شود تا پس از حصول اطمینان کامل، قرارداد بسته شود. این جلسه می‌تواند به صورت آنلاین یا حضوری در دفتر طرح‌توطرح برگزار گردد.

مرحله سوم: دریافت اطلاعات پایه طراحی شهرک ویلایی

در این مرحله تیم پشتیبانی مسابقات طرح‌توطرح وارد عمل می‌شود و اطلاعات کامل از مشخصات پروژه و خواسته‌های کارفرما را جمع‌آوری می‌کند. 

مسابقه طراحی شهرک ویلایی بام مشا واقع در دماوند، با متراژ حدودا 7800 متر در منطقه بام مشاء قرار داشت که عکس آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کارفرما این بود که جانمایی ویلاها در شهرک طوری باشد که هیچ کدام از ویلاها مشرفیت به هم نداشته باشند و دید یکدیگر را کور نکنند. همچنین رعایت ضوابط طراحي شهرک ویلایی از اهمیت بالایی برخوردار بود.

زمین شهرک بام مشاء

این ملک بر روی صخره‌های شیب‌دار واقع شده و ویوی بسیاری زیبایی به سمت جنوب و شمال داشت. زمین در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و درنتیجه اکثر مواقع هوا سرد بود. کارفرمای محترم تاکید داشت که اقلیم و آب و هوای منطقه در طراحی، مد نظر قرار گیرد.

همانطور که در بالا ذکر شد، مالک محترم زمین، طراحی اولیه شهرک ویلایی خود را انجام داده بود که می‌توانید آن را در عکس پایین مشاهده کنید.

طراحی اولیه شهرک بام مشا

همچنین کارفرما اطلاعات تخصصی‌تری را در خصوص طراحی پلان ویلاها ارائه نمود که شامل مواردی مثل تعداد طبقات ویلاها، تعداد خواب، تعداد اتاق‌های مستر، تراس‌ها، باربیکیو، آشپزخانه، سونا و جکوزی و تعداد پارکینگ ویلاها بود. علاوه‌براین، کارفرما متریال نمای ویلاها را تعیین کرد که حتما از سنگ، سیمان و شیشه استفاده شود. پس از تکمیل این اطلاعات، فایل نقشه برداری و فیلم هوایی ملک در اختیار تیم پشتیبانی و مدیریت مسابقات طرح‌توطرح قرار گرفت. 

البته که طرح‌توطرح در این مرحله نیز در کنار کارفرمایان عزیز هست و بنا به درخواست کارفرما، برای تهیه فیلم و عکس از پروژه طراحی شهرک ویلایی، در لوکیشن مسابقه حاضر شده و تصویر برداری خواهد کرد.

مرحله چهارم: بارگذاری مسابقه طراحی شهرک ویلایی در سایت

با توجه به اطلاعات پایه، تیم طرح‌توطرح یک پیش‌نمایش طراحی کرده و برای کارفرما ارسال می‌کند. در صورت نیاز به اصلاحات، ویرایش انجام می‌شود و پس از تایید نهایی کارفرما، مسابقه در سایت ران می شود.

مرحله پنجم: تبلیغات برای مسابقه طراحی شهرک ویلا

در حال حاضر بیش از 8500 معمار و دفتر معماری در سایت طرح‌توطرح ثبت نام کرده‌اند و این تعداد هر روز افزایش می‌یابد. تیم طرح‌توطرح با تبلیغات در کانال‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، پیامک، ایمیل و... معماران و دفاتر معماری را به شرکت در مسابقه طراحی ویلا دعوت می‌کند. گزارش این تبلیغات به کارفرمای محترم ارائه خواهد شد.

مرحله ششم: فرآیند طراحی شهرک ویلایی

معماران و دفاتر معماری که در مسابقه ثبت نام کرده‌اند طراحی شهرک ویلایی را شروع می‌کنند و در تمام این مدت از طریق پنل پرسش و پاسخ در سایت با کارفرما در ارتباط هستند و می‌توانند سوالات خود را بپرسند. در صورت تمایل کارفرما، برگزاری جلسه کرکسیون نیز امکان‌پذیر است تا معماران بتوانند به طور شفاف‌تر ایده‌های کارفرما را دریافت کرده و در طرح‌ها پیاده کنند و همچنین کارفرمای پروژه مطمئن شود که همه اصول طراحی شهرک ویلایی به درستی در طرح‌ها رعایت شده است.

با توجه به اینکه دکتر علی حیدری، کارفرمای محترم مسابقه طراحی شهرک ویلایی بام مشا، معمار بسیار حرفه‌ای و باتجربه‌ای هستند، در هنگام برگزاری مسابقات، طرح خود را نیز پیش می‌بردند تا بتوانند به طراحان انتقال مطب نزدیک‌تری داشته باشند.

مرحله هفتم: دریافت طرح های شهرک ویلایی

پس از پایان زمان تعیین شده، معماران طرح‌های خود را ارسال می‌کنند و تیم پشتیبانی مسابقات طرح‌توطرح تمامی این فایل‌ها را با دقت بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که الزامات مسابقه رعایت شده باشد. سپس فایل‌ها در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد که تعداد این طرح‌ها به طور متوسط 27 عدد است. 

مرحله هشتم: انتخاب فینالیست‌ها و برگزاری جلسه دفاع

این مرحله به درخواست کارفرما قابل اجرا است. معمولا تعداد فینالیست‌ها با 20% از تعداد کل طرح‌های دریافت شده برابر است. در مسابقه طراحی شهرک ویلایی بام مشا، 9 طرح وارد مرحله فینال شدند که در ادامه به بررسی و تفسیر 5 عدد از ایده‌های طراحان می‌پردازیم.

نفر اول: استودیو 7هور

طراحی شهرک ویلایی

شهرک ویلایی با استخر

تیم استودیو 7هور، طراح و مجری پروژه‌های ساختمانی هستند. با توجه به این که سایت پروژه، شیب دوطرفه داشت، خط‌‌ الوصل این دو شیب از اهمیت زیادی در طراحی برخوردار بود. شرایط بازار از نظر اینکه مساحت مفید، بیشتر و مساحت مشاعات کمتر باشد، اهمیت فراوانی داشت. بنابراین در چیدمان ویلاها در این طرح، حداقل فضا برای مسیر و مشاعات در نظر گرفته شد. سایت پلان شهرک ویلایی را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

جانمایی و تقسیم زمین در شهرک ویلایی

جانمایی ویلا در طراحی شهرک ویلایی

در تقسیم زمین، 650 متر برای مشاعات در نظر گرفته شد و متراژ ویلاها از 660 متری تا 690 متری طراحی گردید. قسمت‌های بالا به دلیل مرغوبیت، متراژ بیشتر و قسمت‌های پایین‌تر متراژ کمتری داشتند.

شهرک ویلایی در دماوند

در این طرح، ویوی هر ویلا با توجه به شیب زمین در نظر گرفته شده است که مستقلا دید مناسب داشته باشند. قسمت اصلی در بخش پایینی است و بصورت دبل هایت طراحی شده تا ویوی بهتری برای ویلاها ایجاد کند.

ویو ویلا در دماوند

فرم اولیه ویلاها به نوعی طراحی شده که با آب و هوای منطقه‌ی کوهستانی همخوانی داشته باشد.

طراح هفت هور

خواب‌ها از زمین جدا شده و حالت معلق پیدا کرده است. یک طرف، خواب اصلی قرار دارد و در طرف دیگر، خواب دیگر قرار گرفته است.

در یک سری از طرح‌ها، با توجه به شیب زمین در طبقه پایینی، فضای ورزشی و اتاق مستخدم در نظر گرفته شد. استخر بر روی دک و جکوزی در کنار آن قرار گرفت و از گلس وال استفاده شد تا جذابیت بیشتری داشته باشد. اینکه استخرها با ویلاهای جلو تداخلی نداشته باشند و همدیگر را کاور نکنند از اهمیت فراوانی برخوردار بود.

ویلا استخر دار در شهرک ویلایی در دماوند

در این طراحی شهرک ویلایی، برای ویلاها دو الگوی طراحی در نظر نگرفتند ولی با توجه به جای ویلاها، الگوهای طراحی برای هرکدام عوض شد که در نهایت 5 نوع طرح ارائه گردید.

سردر با ظرافت و کوچک طراحی شد تا مخاطب به خود ویلاها بیشتر توجه کند.

سردر شهرک ویلایی دماوند

ورودی شهرک ویلایی دماوند

نفر دوم: آقای مهندس مسعود فرزانه

از نظر مهندس فرزانه، اولین کار در طراحی، شناخت نیازها و الزامات طراحی‌ست. ایشان در جلسه دفاع توضیح دادند که پروژه طراحی شهرک ویلایی  را در چهار مرحله زیر انجام دادند:

  1. قطعه بندی
  2. کانسپت و طراحی
  3. پایداری و مصرف بهینه انرژی
  4. خلق فضا 

  برای ایشان مهم‌ترین نکته در طراحی شهرک ویلایی بام مشا، شرایط اقلیمی پروژه بود زیرا هوای این منطقه بسیار سرد بوده و باد و برف و باران فراوانی داشت که باید در طراحی به نوعی مد نظر قرار می‌گرفت.

طراحی شهرک مسکونی ویلایی در زمستان و برف و باد و باران

با توجه به کوهستانی بودن منطقه، طراحی شهرک ویلایی به سبک مینیمال و با خطوط شکسته انجام شد. هفت قطعه زمین بین 700 تا 900 متر و یکی از ویلاها که در مرتفع ترین بخش زمین بود با متراژ 1000 متر طراحی گردید. پرایوسی و حفظ منظره و عدم سایه اندازی ویلاها روی یکدیگر، بسیار رعایت شده و جهت از بین نرفتن متراژ، ساده‌ترین مسیر برای دسترسی به ویلاها در نظر گرفته شد.

طراحی شهرک ویلایی مینیمال

شیب زمین به نوعی نقطه ضعف زمین بود اما در طراحی، آن را به نقطه قوت تغییر دادند. فرم ویلاها با توجه به ویوی شرق و غرب زمین، با کشیدگی به سمت شمال و جنوب طراحی شد.

ویلا در شهرک ویلایی دماوند مشا

با توجه به شیب، ویلاها را در جایی قرار دادند که کمترین نیاز به گودبرداری وجود داشته باشد که این نشان‌دهنده نگاه اجرایی معمار محترم به پروژه بود . 

ویلا در شهرک ویلایی در دماوند

کانسپت اصلی این بود که در طبقه اول و زیر همکف، از سنگ همان منطقه استفاده شود. در طبقه بالا، یک طبقه شناور مدرن ساده با سیمان شسته قرار گرفت.

ویلا لاکچری و مدرن در شهرک ویلایی

در طراحی پلان شهرک ویلایی مهندس فرزانه، مشاهده می‌کنیم که دو تیپ پلان طراحی شده که تیپ یک، برای ویلای لوکس تر و بزرگ تر و تیپ دوم، کمی کوچکتر طراحی گردیده است.

 

 

نفرسوم: خانم مهندس الهه بهش‌نژاد

خانم بهش‌نژاد از اصفهان نیز در مسابقه طراحی شهرک ویلایی شرکت کردند و در طراحی ایشان، هفت ویلا با متراژ حدود 750 متر و تیپ دیگر ویلاها 1000 متری طراحی شدند.
 
در طراحی ویلاها، از خطوط شکسته استفاده شده که با سایت همخوانی داشته باشد. ایشان در طراحی خود، دو تیپ طراحی کردند که تیپ اول را در عکس زیر مشاهده می‌کنیم.
 
طراحی شهرک ویلایی با شیشه و بتن
 
متریال استفاده شده در طراحی نمای شهرک ویلایی، آرک‌متال (سطوح فلزی مقاوم) و بتن ( از سفیدی قله دماوند الهام گرفته شده و در مقابل گرما و سرما مقاوم است) بود و شیشه ویلاها بصورت تریبلکس طراحی گردید.
 
طراحی ویلا با سقف شیب دار و بتنی
 
ویلا تریبلکس در شهرک ویلایی
 
عکس‌های زیر، تیپ دوم طراحی شهرک ویلایی توسط خانم مهندس بهش‌نژاد را نشان می‌دهند. در تیپ دوم، ویلاها کوچکتر بودند و در سه طبقه طراحی شدند. کارفرمای محترم، طراحی خانم مهندس بهش‌نژاد را به عنوان رتبه سوم این مسابقه انتخاب کرد.
 
طراحی استخر در ویلاهای شهرک ویلایی 3 طبقه
 
محوطه در ویلاهای شهرک ویلایی در دماوند مشا
 
ورودی ویلاهای داخل شهرک ویلایی

ویو این طرح را در فصل زمستان در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

ویو زیبای شهرک ویلایی در دماوند

تراس و ویو و منظره در طراحی شهرک ویلایی

نفر چهارم: آقای مهندس مهیار قاسم پور

در طرح مهندس قاسم پور، طراحی شهرک ویلایی با توجه به اقلیم سرد منطقه مشاء در دو طبقه انجام شد. زمین‌ها بصورت تیپ و با متراژ یکسان تقسیم‌بندی شده و فضای خصوصی در همه طرح‌ها رعایت شده است.

 


 
شیب خیابان حدود 40% بود و با توجه به شیب تند، طراح سعی کرد که با کمی پیچ دادن به جاده، سختی رانندگی را کم کند.
 
طراحی شهرک ویلایی با شیب تند
سعی شد، ورودی ساختمان به نوعی طراحی شود که به مهمان‌ها حالت خوش‌آمد گویی داشته باشد.
 
ورودی در ویلاهای داخل شهرک ویلایی
 
 
همه ویلاها با سقف مسطح و چمن مصنوعی طراحی شده‌اند و درصورتی که برف منطقه باعث افزایش وزن سقف شود، المنت‌های حرارتی روی سقف تعبیه شده است.
 
المنت های حرارتی در سقف ویلاها در طراحی شهرک ویلایی
 
جانمایی ویلاها داخل شهرک ویلایی در مشا دماوند
 
مصالح مصرفی سایت، از متریال برداشی خود منطقه بود.
 
مصالح بومی در طراحی شهرک ویلایی لاکچری

نفر پنجم: خانم مهندس بشری اصفهانی

مهندس اصفهانی در جلسه دفاع توضیح دادند که با توجه به اینکه ویلاها در شیب قرار دارند، هر ویلا می‌تواند ویو بسیار زیبایی داشته باشد اما به خاطر بحث محرمیت و فرهنگی که در کشور ما وجود دارد، امکان اشرافیت ویلاها به یکدیگر وجود ندارد و این موضوع، طراحی را کمی سخت می‌کند. به‌هرحال با توجه به شیب زمین و تاکید کارفرمای محترم بر عدم استفاده از آسانسور، جانمایی ویلاها مطابق عکس‌های زیر طراحی شد.
 

طراحی و معماری شهرک ویلایی بام مشا

 
ضوابط طراحي شهرک ویلایی
 
در طراحی شهرک ویلایی توجه گردید که استخرها به یکدیگر مشرف نباشند. همانطور که درعکس زیر مشاهده می‌کنید، اگر مالک ویلا از استخر استفاده نماید، صرفا بخشی از دیوار همسایه را می‌بیند.
 
 اصول طراحی شهرک ویلایی
 
ضوابط طراحی شهرک ویلایی
 
با توجه به اقلیم منطقه، سقف‌ها بصورت شیب دار طراحی شد و مهندس اصفهانی تلاش کردند تا تمام ویلاهای شهرک، روف گاردن اختصاصی و تمام تراس ها چشم انداز داشته باشند.
 
روف گاردن در طراحی شهرک ویلایی استخردار
 
در پلان شهرک ویلایی مهندس اصفهانی مشاهده می‌کنیم که در طبقه اول، فضای پذیرایی، آشپزخانه، آشپزخانه کثیف/پنتری، خواب مستر با تراس اختصاصی و با دسترسی به روف گاردن طراحی شده است.
پلان طبقه اول ویلاها بصورت زیر است.
 
بخشی از پلان ویلا در شهرک ویلایی
 
نقشه طبقه همکف شامل پارکینگ‌ها، اتاق خواب مهمان، موتورخانه و تراس رو به استخر است.
 
پلان طبقه همکف با پارکینگ ویلا
 
تعدادی از سایر طرح‌های پروژه طراحی شهرک ویلایی بام مشا را می‌توانید در عکس‌های زیر مشاهده کنید.
 
 
طراحی مدرن و لاکچری شهرک ویلایی بام مشا

ویو شهرک ویلایی در اقلیم سرد و زمستانی

ویلا استخر دار لاکچری با منظره و ویو کوهستان برفی

طراحی خاص شهرک مسکونی ویلایی

طراحی شهرک ویلایی همراه با استخر و محوطه

امکان حضور داور

این امکان برای کارفرمایان وجود دارد که در جلسه دفاع درخواست حضور داور را داشته باشند. داوران طرح‌توطرح که از معماران برجسته‌ ایران هستند، با حضور در جلسه دفاع، در انتخاب طرح بهتر به کارفرمایان همفکری داده و به آنان کمک می‌کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

جناب آقای مهندس کوروش فتحی، آقای مهندس علی شیخ‌الاسلام، خانم مهندس زهره حسینمردی و مهندس بابک یزدان، معماران خوشنامی هستند که با حضور در بعضی از مسابقات طرح‌توطرح، باعث بهبود روند مسابقات شده‌اند.


مرحله نهم: انتخاب طرح‌های برتر با امکان ۲۰٪ ادیت 

کارفرمای محترم بعد از دو هفته، نفرات برتر را اعلام می‌کند و نفرات برتر، طبق خواسته کارفرما تا ۲۰% طرح‌ها را ادیت می‌کنند. این امکان نیز وجود دارد که مسابقه به صورت دومرحله‌ای برگزار شود.

مسابقات دومرحله‌ای

در مسابقات دومرحله‌ای طرح‌توطرح، بعد از جلسه دفاع، به معماران فرصت داده می‌شود تا طرح‌های خود را طبق نظرات کارفرما ادیت کرده و مجددا ارسال کنند تا کارفرمای محترم درباره طرح‌های ادیت شده تصمیم گیری کرده و نفرات برتر را انتخاب کند. در مسابقات دومرحله‌ای نیز امکان ۲۰% ادیت طرح‌‌های برتر وجود دارد.

مرحله دهم: اجرای ویلا

کارفرما و نفر برتر مسابقه می‌توانند در مراحل بعد از طراحی شهرک ویلایی نیز همکاری خود را با یکدیگر ادامه دهند. کارشناسان طرح‌توطرح در این مرحله نیز می‌توانند به عنوان مشاور همراه آنها باشند.

مزایای برگزاری مسابقه در طرح‌توطرح

ما در طرح‌توطرح بیشتر کارهای پروژه طراحی شهرک ویلایی اختصاصی شما را برعهده خواهیم گرفت. شرکت در مسابقات معماری، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

۱-دسترسی به ۸۵۰۰معمار و دفتر معماری 

با مسابقات طرح‌توطرح دیگر دغدغه پیدا کردن معمار مناسب را نخواهید داشت. ما اینجا با ۸۵۰۰ معمار و دفتر معماری معتبر در ارتباط هستیم. تبلیغات پروژه شما نیز برعهده ماست و تیم طرح‌توطرح از انواع رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به معماران و دفاتر معماری و دعوت آنان به شرکت در مسابقه استفاده کرده و گزارش این تبلیغات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۲- دریافت طرح‌های متنوع 

با دریافت همه طرح‌های ممکن و حداکثر امکانات موجود برای سایت شما، دایره انتخاب‌هایتان افزایش می‌یابد و به این ترتیب با در نظر گرفتن تمام حالت‌های مختلف، می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. در هر مسابقه به طور متوسط ۲۷ طرح دریافت خواهید کرد. البته این عدد با توجه به ویژگی‌های مسابقه شما، گاهی به صدها طرح متنوع نیز می‌رسد.

۳-انعطاف پذیری معماران برای ادیت طرح‌های منتخب

پس از پایان مسابقه، طراحان برتر تا ۲۰% تغییرات مدنظر شما را روی طرح خود اعمال خواهند کرد.

۴-اقتصادی بودن 

با توجه به اینکه با یک بار پرداخت هزینه، ده‌ها طرح متنوع دریافت می‌کنید، شرکت در مسابقات طرح‌توطرح بسیار مقرون به صرفه‌ محسوب می‌شود و به گفته دکتر حیدری، کارفرمای پروژه شهرک ویلایی بام مشا، می‌توان آن را نه یک هزینه بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری به حساب آورد.

۵-صرفه‌جویی در وقت 

یکی از دغدغه‌های کارفرمایان، طولانی شدن زمان طراحی است. مدت زمان برگزاری مسابقه به درخواست کارفرما بستگی داشته و آرشیتکت‌ها ملزم هستند که این مدت را رعایت کنند. اکثر کارهای مربوط به پروژه طراحی شهرک ویلایی شما برعهده طرح‌توطرح است و با توجه به اینکه بیشتر فرآیند طراحی شهرک ویلایی به صورت آنلاین انجام می‌شود، در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی خواهد شد.

سخن پایانی

برگزاری یک مسابقه معماری می‌تواند گزینه مناسبی برای طراحی شهرک ویلایی باشد. با توجه به اینکه شما می‌توانید از ده‌ها نفر بصورت همزمان مشاوره بگیرید، تعداد زیادی از آرشیتکت‌های حرفه‌ای در خصوص چالش‌های پروژه شما، طراحی را انجام خواهند داد. طراحان با تجربه می‌توانند حتی در خصوص اقتصادی بودن طراحی پروژه که شامل متراژ ویلاها، جانمایی، نوع خریداران و ... است، به شما مشاوره دهند. ما با ارتباط با بیش از ۸۵۰۰ معمار و دفتر معماری اینجاییم تا خلاقانه‌ترین ایده و طرح برای پروژه طراحی شهرک ویلایی شما را ارائه دهیم و با تیم باتجریه و حرفه‌ای خود، در مسیر طراحی و اجرای شهرک ویلایی همراه شما عزیزان باشیم. همین حالا درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

همچنین جهت ارتباط با مجموعه طرح تو طرح در خصوص کسب اطلاعات بیشتر، رفع ابهامات خود یا انتقادات و پیشنهادات می‌توانید نسبت به تکمیل فرم تماس با ما اقدام نمایید.

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)