خانه ییلاقی

خانه ییلاقی

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۳۹۹-۱۰-۰۸

خانه ی ییلاقی
http://cdn2.tarh2tarh.com/files/blog/2019/15/3.jpg

طراح: Narein Perera
مساحت:  متر مربع 120
سال ساخت: 2010
محصولات پیشنهادی برای ساخت: چوب، بامبو
خانه ییلاقی در زمینی مرتفع با مساحت 17 هکتاری قرار دارد ، جایی که مزارع تمام و جنگل آغاز می‌شود. این محل مرتفع برای این انتخاب شده که می‌تواند منظره‌ای فوق‌العاده از دره زیر آن و تپه‌های روبرو را در بگیرد، منظره‌ای که همیشه با تغییر فصول و چرخه کشت برنج همراه است.
https://cdn2.tarh2tarh.com/files/blog/2019/15/8.jpg



آرشیتکت این پروژه درصدد طراحی مناسب برای محلی آرام و به دور از شلوغی شهر بوده و این طراحی در این موقعیت، برای افرادی که به دنبال آرامش و استراحت ییلاقی هستند، مناسب می‌باشد.
در مجموع برای تهیه این خانه‌ی ییلاقی، از عامل آرامش و استراحت استفاده شده و بر همین اساس، تنها سه اتاق‌خواب با حمام و یک فضای چند منظوره‌ی کوچک در آن طراحی شده و مساحت کل مسکونی آن 120 متر مربع می‌شود.
سطوح با استفاده از یک راه پله تقریبا بیرونی به هم مرتبط می‌شوند، به گونه‌ای که اتاق‌خواب‌ها می‌توانند حداکثر حریم خصوصی ممکن را داشته باشند.

 http://cdn2.tarh2tarh.com/files/blog/2019/15/10.jpg

 

شکل ساختمان الهام گرفته از روش chena است که به آن کلبه‌ی ساعتی نیز می‌گویند. کلبه‌ی ساعتی یک روش معمول در کشاورزان روستاهای سریلانکا است و درآن یک پناهگاه مرتفع برای کشاورز در نظر گرفته می‌شود تا از محصولات محافظت کند.
http://cdn2.tarh2tarh.com/files/blog/2019/15/11.jpg


فرم کلی استفاده شده در عناصر عمومی ساختمان، کلبه ساعتی است که در این فرم، "سادگی"، "سقف نامتقارن"، "محافظت از فضای خصوصی" و در عین حال نوع" اتصال سطوح" باعث شکل‌گیری بهترین نتیجه برای چنین طراحی می‌شود.
http://cdn2.tarh2tarh.com/files/blog/2019/15/13.jpg


برای طراحی چنین محلی ابتدا باید موقعیت مناسب جغرافیایی را پیدا کرد. در آن موقعیت مناسب، یک فضای قارچی که شامل تمام جنبه‌های زنده و کاربردی مورد نیاز برای ایجاد آرامش است را با فرم کلبه‌ی ساعتی در یک جعبه‌ی چوبی فشرده و به اسم خانه ی ییلاقی می‌توان ایجاد کرد.
http://cdn2.tarh2tarh.com/files/blog/2019/15/14.jpg


مواد استفاده شده محدود به تخته‌های استیل ، چوب و بامبو هستند که سعی می‌کنند خطوط را تا حد امکان نازک نگه دارند و آن را با حس 'شعله ور شدن' نگه می‌دارند، اجازه می‌دهند زمین طبیعی و پوشش گیاهی ، محل کار را از بین ببرد و حس طبیعت را جاری می‌کنند.
اتاق‌خواب‌ها با استفاده از تکنیک تخته‌های دیواری ، مستحکم و پوشیده شده‌اند. نمای شرقی اتاق‌خواب‌ها خالی مانده است و امکان نمایش حداکثری را فراهم می‌کند.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 http://cdn2.tarh2tarh.com/files/blog/2019/15/section.jpg

 

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)