طراحی ویلا، طراحي ويلا، طراحی ویلایی، طراحی خانه ویلایی، طراحی ساختمان ویلایی، طراحی ویلا لاکچری

طراحی ویلا خود را به چه کسی بسپاریم

نویسنده:

سارا خمامی

۱۴۰۱-۰۷-۲۷

طراحی ویلا

طراحی ویلا فرآیندی‌ست که باید کاملا طبق اصول انجام شود تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مقاله، با معرفی بهترین روش طراحی ویلا، تمامی مراحل یک پروژه طراحی ویلا را گام به گام توضیح خواهیم داد. روشی که در آن به طور متوسط ۲۴ طرح متنوع در سطح بین‌المللی و کاملا اجرایی دریافت خواهید کرد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین طرح ممکن برای ویلای خود را بدست آورید.

طراحی ویلا لاکچری،طراحي ويلا، ویلا در شمال

طراحی ویلای خود را به چه کسی بسپاریم

باید توجه داشته باشید که همانقدر که قابلیت اجرا اهمیت دارد، نحوه طراحی ویلا نیز مهم است. بسیاری از کارفرمایان با یک یا چند معمار معتمد در ارتباط هستند و کلیه پروژه‌های معماری خود را به آنان می‌سپارند. قطعا این معماران، توانایی بالایی در طراحی و تجربه زیادی در اجرا دارند اما یک معمار هرچقدر هم توانمند باشد، فقط یک ذهن دارد و نهایتا می‌تواند ۳ طرح کاملا متفاوت و ایده طراحی ویلا جدید ارائه دهد. ما در طرح تو طرح با بیش از ۹۰۰۰ معمار و دفتر معماری معتبر و حرفه‌ای در ارتباط هستیم که طرح‌‌هایی در سطح دوبی و شرق آسیا و در مقیاس بین‌المللی ارائه می‌دهند و در صورتی که طراحی ویلای خود را به ما بسپارید، برای هر پروژه به طور متوسط ۲۴ معمار حرفه‌ای، طراحی ویلای شما را انجام خواهند داد و می‌توانید طرحی که به سلیقه‌تان نزدیک‌تر است را انتخاب کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

البته این به معنای عدم همکاری با معمار معتمد کارفرما نیست. در بسیاری از مسابقاتی که در طرح‌توطرح برگزار شده‌اند، کارفرمای محترم به همراه معمار معتمد خود به بررسی طرح‌‌های ارائه شده در مسابقه پرداخته و به این ترتیب بهترین نتیجه را بدست آورد.

مسابقه طراحی ویلا هیربد نور، طراحی ویلایی

در ادامه ابتدا نکاتی که باید قبل از طراحی خانه ویلایی به آنها توجه کنید را توضیح خواهیم داد؛ سپس وارد مرحله طراحی ویلا می‌شویم.

نکات مهم در طراحی ویلا

از اصلی‌ترین نکات طراحی ویلا می‌توان به اهمیت لوکیشن اشاره کرد. پس از بررسی دقیق شرایط و ضوابط لوکیشن، وارد فاز صفر طراحی ویلا می‌شویم و تمام خواسته‌های کارفرما را به طور دقیق مشخص می‌کنیم. به این ترتیب با برنامه دقیق، آماده مرحله طراحي ويلا خواهیم شد. 

اهمیت لوکیشن ویلا

قبل از هرکاری باید لوکیشن مشخص شود تا بتوانیم با توجه به اقلیم، ضوابط و سایر شرایط آن لوکیشن، وارد مراحل بعدی طراحي ويلا شویم. اکثر افراد به ویلا در شمال تمایل بیشتری نشان می‌دهند اما در حومه شهرهای بزرگ نیز شاهد ویلاهای لاکچری و زیبایی هستیم.

طراحي ويلا، طراحی خانه ویلایی، نمونه طراحی ویلا، ایده طراحی ویلا

فاز صفر طراحی ویلا

در این مرحله با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف باید مشخص کنید که دقیقا چه نوع ویلایی می‌خواهید طراحی کنید. در ادامه بعضی از این فاکتورها را بررسی خواهیم کرد.

مجوزها

باید بررسی شود که می‌توانید برای چند متر مجوز سطح اشغال بگیرید و امکان ساخت چند طبقه وجود دارد تا حجم کلی ویلا مشخص شود. 

هدف از طراحی ویلا

یکی از نکات مهم در طراحی ویلا، تعیین کردن هدف طراحي ويلاست. باید مشخص شود که هدف از طراحی و ساخت ویلا، فروش است یا برای استفاده شخصی ساخته می‌شود. وقتی هدف، استفاده شخصی باشد، سلیقه کارفرما و نیازهای شخصی ایشان در اولویت قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در مسابقه طراحی ويلا دهکده شیرین که در طرح‌توطرح برگزار شد، کارفرما تمایل داشت که در صورت امکان برای فرزند خود، ورودی مجزا در فضای بالا از پایین وجود داشته باشد. کارفرمای این پروژه نهایتا ۴۳ طرح متفاوت دریافت کرد و امکان انتخاب از بین این طرح‌های متنوع باعث شد تا بتواند دقیقا طرح مورد علاقه خود را بدست آورد. در ادامه چند نمونه از این طرح‌ها را خواهیم دید.

طراحی ویلا اختصاصی، طراحی ویلایی، طراحی ویلا آنلاین

 

طراحی خانه ویلایی برای استفاده شخصی، طراحی ویلا اختصاصی

البته باید توجه داشته باشید که حتی اگر ویلا را برای استفاده شخصی طراحی می‌کنیم باید شرایط را طوری تعیین کنیم که صاحب اول و آخر آن خود ما نباشیم و در صورت تمایل بتوانیم آن را به راحتی و با قیمت مناسب بفروشیم. علاوه‌براین، باید به اجرایی بودن طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای کرد که خوشبختانه در تمامی این ۴۳ طرح، قابلیت اجرا رعایت شده بود.

بررسی خواسته‌های کارفرما

در همان ابتدا باید مشخص شود که چه مواردی در طراحی ساختمان ویلایی برای کارفرما حائز اهمیت است. به عنوان مثال در پروژه مجتمع مسکونی ساحلی سیسنگان که در طرح تو طرح به مسابقه گذاشته شد، به دلیل موقعیت و ابعاد خاص پروژه، با چالش‌های معماری زیادی روبه‌رو بودیم. در قسمت شمال زمین، ساحل دریا و در قسمت جنوب غربی، جنگل سیسنگان قرار داشت. یکی از خواسته‌های اصلی کارفرما، دریافت پلان خلاقانه‌ای بود که اکثر واحدها به دریا و سایر واحدها به جنگل سیسنگان ویو مستقیم داشته باشند. طرح تو طرح این خواسته کارفرما را با ارائه ۳۰ طرح متفاوت پاسخ داد که چند نمونه از این طرح‌ها را در عکس‌های زیر می‌توانید مشاهده کنید.

طراحی مجتمع ساحلی سیسنگان

 

مجتمع ساحلی سیسنگان

در مسابقه طراحی ویلا میگون در فشم که در سال ۱۴۰۰ در طرح‌توطرح برگزار شد نیز مشخص شده بود که در دو ضلع شرق که دید به رودخانه دارند و همچنین در ضلع غرب که به کوه دید دارند، تراس طراحی شود. کارفرمای محترم نهایتا با دریافت ۷۲ طرح متفاوت از معماران طرح تو طرح، توانست بهترین و مناسب‌ترین طرح را انتخاب کند. در زیر چند نمونه طراحی ویلا زیبای آن را خواهیم دید.

طراحی ساختمان ویلایی، طراحی ویلا اختصاصی، طراحي ويلا

 

تراس در طراحي ويلا، طراحی ویلا، طراحی ویلا آنلاین

در مسابقه دهکده شیرین در سلمان شهر مازندران که در بالا به آن اشاره کردیم، کارفرمای محترم برای استخر، شرایط خاصی مانند قابلیت استفاده در ۴ فصل و سقف متحرک را تعیین کرده بود که به درستی در طرح‌ها رعایت شد. چند نمونه از طرح‌های آن را در زیر مشاهده می‌کنیم.

طراحی ویلا با استخر چهار فصل و سقف متحرک، طراحي ويلا، طراحی ویلایی

استخر چهار فصل با سقف متحرک در طراحی ویلا، طراحی ویلایی، طراحی ویلا آنلاین

سبک طراحی ویلا

همچنین باید از بین سبک های طراحی ویلا مانند سبک مدرن، کلاسیک و... سبک موردعلاقه خود را انتخاب کنید. علاوه‌براین، اگر طراحی ویلا لاکچری را در نظر دارید، در همین مرحله باید تصمیم خود را بگیرید.

 طراحی خانه ویلایی،سبک های طراحی ویلا، طراحی ویلا لاکچری

وقتی که مجوزها دریافت شد و سلیقه و تمامی نیازهای کارفرما دقیقا مشخص شدند، وارد مرحله طراحي ويلا می‌شویم.

بهترین روش طراحی ویلا

کار کردن با معمارانی که در پروژه‌های قبلی تجربه همکاری با آنان را داشته‌اید، ساده‌ترین راه به نظر می‌رسد و این گزینه همواره برای کارفرمایان محترم محفوظ است. اما پیشنهاد می‌کنیم فارغ از تله‌های خبرگی طراحی و تجربه‌های قبلی، پروژه طراحی ویلای خود را در فضایی متفاوت مانند مسابقات معماری طرح تو طرح اجرا کنید. اما طرح تو طرح چیست و چگونه پروژه‌های طراحی را به مسابقه می‌گذارد؟ پاسخ این سوال را به طور کامل در ادامه خواهیم داد.

طرح تو طرح چیست

طرح تو طرح، پلتفرمی است که بین معماران و کارفرمایان ارتباط برقرار می‌کند. ما در طرح‌توطرح با بیش از ۹۰۰۰ معمار و دفتر معماری معتبر و حرفه‌ای در ارتباط هستیم که این عدد هر روز در حال افزایش است. کارفرمایان می‌توانند پروژه‌های خود را به مسابقه بگذارند. در ادامه به طور کامل روند مسابقات را توضیح خواهیم داد.

نحوه برگزاری مسابقات طرح‌ تو طرح 

 مسابقات طراحی ویلا، با تیم باتجربه و حرفه‌ای طرح تو طرح، در ۱۰ گام ساده برگزار می‌شود که در ادامه به توضیح تک‌تک این گام‌ها می‌پردازیم.

مرحله اول: برآورد قیمت طراحي ويلا و دریافت مشاوره از کارشناسان طرح تو طرح

با کلیک روی دکمه زیر وارد صفحه‌ای می‌شوید که با وارد کردن اطلاعات کلی پروژه خود می‌توانید به سرعت هزینه طراحی ویلایی که می‌خواهید را بدست آورید. پس از پر کردن این فرم، کارشناسان طرح تو طرح در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

تعرفه مسابقه معماری

همچنین با وارد کردن شماره تماس خود در فرم درخواست مشاوره زیر، کارشناسان طرح تو طرح در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

درخواست مشاوره

مرحله دوم: جلسه انعقاد قرارداد

پس از صحبت اولیه با کارشناسان، جلسه‌‌‌ای با حضور مدیران مجموعه طرح تو طرح برگزار می‌شود تا پس از مشورت دقیق و حصول اطمینان کامل، در صورت تمایل، قرارداد بسته شود. این جلسه می‌تواند به درخواست کارفرما به صورت آنلاین یا حضوری در دفتر طرح تو طرح برگزار گردد.

مرحله سوم: دریافت اطلاعات پایه طراحی ویلا

در این مرحله تیم پشتیبانی و مدیریت مسابقات طرح تو طرح وارد عمل می‌شود و اطلاعات کامل از خواسته‌های کارفرما را جمع‌آوری می‌کند. همچینین از کارفرمای محترم خواسته می‌شود تا فایل اتوکد، عکس سایت و... را ارسال کند. تمامی این موارد در قالب اطلاعات پایه آماده می‌شوند.

در صورت نیاز، تیم طرح تو طرح در لوکیشن مسابقه حاضر شده و با هلی‌شات، از محل مسابقه تصویربرداری می‌کند تا به تکمیل مدارک لازم برای شروع مسابقه کمک کند.

برای نمونه در اینجا بخشی از درخواست‌های کارفرما در اطلاعات پایه مربوط به طراحی نما و داخلی مسابقه طراحی ویلا هیربد را که در طرح تو طرح برگزار شد، مشاهده می‌کنیم:

طراحی نما:
• طراحی ۲ وجه نما مد نظر می‌باشد.(مطابق با نقشه اتوکد پیوست، امکان ایجاد بازشو درضلع جنوب شرق نمی‌باشد.)
• از پنجره‌های قدی جهت ایجاد دید حداکثری استفاده شود. همچنین از حداکثر شیشه استفاده شود.
• سقف ویلا به صورت مسطح طراحی گردد.
• طراحی در قسمت راه پله به صورت تمام شیشه استفاده شود.

نما شیشه در طراحی ویلا، طراحي ويلا، طراحی ویلا لاکچری

فضاهای مدنظر برای طراحی داخلی :
   • سالن طبقه همکف
   • آشپزخانه طبقه همکف
   • سالن طبقه اول و فضای بار
   • اتاق خواب طبقه اول
   • از رنگ‌های مشکی، طوسی، سفید، سبز و چوب (نه رنگ سوخته و نه روشن) استفاده شود.
   • در طراحی بار در صورت صلاحید طراح، می‌توانید از پارچه‌های جیر نقره‌ای و یا پوست‌ماری هم استفاده کنید.

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید سلیقه کارفرما حتی  در رنگ‌های به کار رفته در طراحی داخلی ویلا هیربد اعمال شده است.

طراحی داخلی در طراحی ساختمان ویلایی، طراحی خانه ویلایی، طراحی ویلایی

مرحله چهارم: بارگذاری مسابقه طراحی ویلا در سایت

با توجه به اطلاعات پایه، یک پیش‌نمایش، طراحی شده و برای کارفرما ارسال می‌شود. در صورت نیاز به اصلاح، ویرایش انجام می‌شود و در نهایت پس از تایید کارفرما، مسابقه در سایت ران می‌شود.

مرحله پنجم: تبلیغات برای مسابقه طراحی ویلا

همان‌طور که ذکر شد، در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰ معمار و دفتر معماری در سایت طرح تو طرح ثبت‌نام کرده‌اند و این تعداد هر روز افزایش می‌یابد. تیم طرح تو طرح با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک، ایمیل و سایر روش‌ها، معماران را به شرکت در مسابقه طراحی ویلا دعوت می‌کند. گزارش این تبلیغات به کارفرمای محترم ارائه خواهد شد.

مرحله ششم: فرآیند طراحی ویلا

معمارانی که در مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند، طراحي ويلا را آغاز می‌کنند و در تمام این مدت، از طریق پنل پرسش و پاسخ می‌توانند با کارفرما در ارتباط باشند و سوالات خود را بپرسند. در صورت تمایل کارفرما، امکان برگزاری جلسه کرکسیون نیز وجود دارد تا معماران بتوانند به طور شفاف‌تر ایده‌های کارفرما را بگیرند و در طرح‌ها پیاده کنند.

مرحله هفتم: دریافت طرح های ویلا

پس از اتمام زمان تعیین شده، معماران طرح‌های خود را ارسال می‌کنند و تیم پشتیبانی طرح تو طرح، تمامی این فایل‌ها را به دقت بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که الزامات مسابقه رعایت شده باشند. سپس فایل‌ها در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد. تعداد طرح‌های دریافتی به طور متوسط ۲۴ عدد می‌باشد. 

مرحله هشتم: انتخاب فینالیست‌ها و برگزاری جلسه دفاعیه

این مرحله می‌تواند به درخواست کارفرما اجرا شود. معمولا تعداد فینالیست‌ها حدودا برابر با ۳۰٪ از تعداد کل طرح‌های دریافت شده است. به عنوان مثال در مسابقه طراحی ویلا هیربد، کارفرمای محترم ۶۱ طرح دریافت کرد و از بین آنها ۱۲ طرح وارد مرحله فینال شدند. طرح تو طرح از کارفرما و فینالیست‌های محترم دعوت می‌کند تا در یک روز مشخص برای جلسه دفاعیه، در دفتر طرح تو طرح حاضر شوند تا طرح‌ها با حضور معماران مجددا بررسی شوند.

طراح ویلا

برگزاری جلسات دفاع باعث می‌شود تا ایده پشت طرح‌ها مشخص شود. علاوه‌براین، کارفرمایان در این جلسات می‌توانند توان فنی و تجربه کاری معماران را بسنجند.

طراح ویلا

طراح و معمار ویلا

طراحان ویلا

 
امکان حضور داور

طرح تو طرح این امکان را برای کارفرمایان فراهم کرده است که درخواست حضور داور در جلسه دفاعیه را داشته باشند. این داوران که معماران برجسته‌ای هستند با حضور در جلسه دفاعیه، به کارفرمایان همفکری داده و به آنان کمک می‌کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند. 

مسابقه طراحی ویلا

آقای مهندس علی شیخ‌الاسلام و آقای مهندس کوروش فتحی، خانم مهندس زهره حسینمردی و همچنین مهندس بابک یزدان، معماران خوشنام و برجسته‌ای هستند که با حضور در برخی مسابقات طرح‌توطرح باعث بهبود روند مسابقات شده‌اند.

مسابقه معماری

مسابقات معماری
مرحله نهم: انتخاب طرح‌های برتر با امکان ۲۰٪ ادیت 

پس ازجلسه دفاعیه، کارفرما نفرات برتر را اعلام می‌کند و درصورت نیاز، نفرات برتر طبق خواسته کارفرما تا ۲۰٪ طرح‌ها را ادیت می‌کنند. در صورت تمایل کارفرما، این امکان نیز وجود دارد که مسابقه به صورت دومرحله‌ای برگزار شود؛ به این معنی که بعد از جلسه دفاعیه، به معماران فرصت داده شود تا طرح‌های خود را طبق نظرات کارفرمایان تغییر دهند و مجددا ارسال کنند تا کارفرمایان درباره طرح‌های ادیت شده تصمیم گیری کرده و نفرات برتر را انتخاب کنند. در مسابقات دومرحله‌ای نیز امکان ۲۰٪ ادیت طرح‌های برتر وجود دارد.

به عنوان مثال در مسابقه طراحی ویلا ترنج، مسابقه به صورت دو مرحله‌ای و با حضور خانم مهندس زهره حسینمردی و آقای مهندس کوروش فتحی به عنوان داور برگزار شد و به این ترتیب کارفرمای محترم با همفکری داوران و امکان ادیت در مرحله دوم مسابقه توانست از بین ۱۱۴ طرح، بهترین و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کند. در عکس‌های زیر می‌توانید تعدادی از طرح‌های ارائه شده را مشاهده کنید.

طراحی ویلا لاکچری با استخر، طراحی ویلا اختصاصی، طراحي ويلا

 

طراحی خانه ویلایی، طراحي ويلا، طراحی ویلا لاکچری

طراحی ساختمان ویلایی شیک با نما شیشه، طراحی ویلا لاکچری
مرحله دهم: اجرای ویلا

این امکان برای کارفرما و نفر برتر مسابقه فراهم شده است که در مراحل بعد از طراحی نیز همکاری خود را ادامه دهند. کارشناسان طرح تو طرح در این مسیر نیز می‌توانند به عنوان مشاور در کنار شما باشند.

طراحی ویلا آنلاین، طراحی ویلا، طراحي ويلا

 

مزایای برگزاری مسابقه در طرح تو طرح

همان‌طور که مشاهده کردید، ما در طرح‌توطرح همه کارهای پروژه طراحی ویلا اختصاصی شما را برعهده خواهیم گرفت. در صورت شرکت در مسابقات معماری، مزایای زیر شامل حال شما خواهد شد:

۱- دسترسی به بیش از ۹۰۰۰معمار و دفتر معماری 

نیازی نیست دغدغه پیدا کردن معمار مناسب را داشته باشید. ما اینجا با بیش از ۹۰۰۰ معمار و دفتر معماری در ارتباط هستیم. تبلیغات پروژه شما برعهده ماست و تیم طرح‌توطرح از انواع رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به معماران و دعوت آنان به شرکت در مسابقه استفاده کرده و گزارش تبلیغات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۲- دریافت طرح‌های متنوع 

شما می‌توانید تمام طرح‌های ممکن و حداکثر امکانات موجود برای سایت خود را ببینید و قدرت انتخاب‌های شما افزایش می‌یابد و به این ترتیب می‌توانید با در نظر گرفتن تمام حالت‌های مختلف تصمیم بگیرید. در هر مسابقه به طور متوسط ۲۴ طرح دریافت خواهید کرد که این عدد با توجه به ویژگی‌های مسابقه گاهی به صدها طرح متنوع نیز می‌رسد.

۳- انعطاف‌پذیری معماران برای ادیت طرح‌ها

پس از پایان مسابقه، طراحان برتر تا ۲۰٪  تغییرات مدنظر شما را روی طرح خود اعمال می‌کنند.

۴- اقتصادی بودن 

با توجه به اینکه با یک بار پرداخت هزینه، ده‌ها طرح متنوع دریافت می‌کنید، شرکت در مسابقات طرح تو طرح بسیار مقرون به صرفه‌ محسوب می‌شود و حتی می‌توان آن را به جای هزینه، یک نوع سرمایه‌گذاری به حساب آورد.

۵- صرفه‌جویی در وقت 

اکثر کارهای مربوط به پروژه طراحی خانه ویلایی شما برعهده طرح و طرح است و با توجه به اینکه بیشتر فرآیند طراحی ویلا آنلاین انجام می‌شود، در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی خواهد شد.

طراحی ویلا در دماوند مشا، طراحی ویلا آنلاین، طراحی ویلا

سخن پایانی

ما با دسترسی به بیش از ۹۰۰۰ معمار و دفتر معماری حرفه‌ای و خلاق اینجاییم تا بهترین و خلاقانه‌ترین ایده و طرح برای پروژه طراحی ویلای شما را ارائه دهیم و با تیم باتجربه و حرفه‌ای خود، در مسیر طراحی و اجرای ویلا همراه شما باشیم. با خیال راحت، صفر تا صد پروژه‌تان را به ما بسپارید و ده‌ها طرح نو و اجرایی را دریافت کنید. همین حالا درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)