فراخوان مسابقات معماری

مزایای حضور داور در مسابقات معماری

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۴۰۰-۱۱-۲۴

حضور داور و عملکرد داوران در مسابقات معماری

طرح تو طرح، بستری با حضور بیش از 7000 طراح و شرکت معماری توانا و خلاق، برای هر پروژه‌ای که دارید اعم از مسکونی، ویلایی، تجاری و ...، برای هر نیاز معماری که دارید مانند طراحی پلان معماری، نما، طراحی داخلی و ...، چند ده ایده و طرح به شما تحویل خواهد داد. یعنی به جای مراجعه به چندین معمار یا دفتر معماری، بدون هدر رفتن هزینه و زمان ارزشمند شما، پروژه‌تان در طرح تو طرح به مسابقه گذاشته خواهد شد و معماران توانا از سرتاسر ایران به پروژه ساختمانی شما فکر خواهند کرد، ایده خواهند داد و مدارک معماری را برای شما ارسال خواهد کرد؛ معمارانی که شاید در حالت معمول بازار کار، فرصت آشنایی با هیچ کدام برای شما پیش نمی‌آمد اما بهترین معمار برای پروژه شما هستند.

در مقالات گذشته سری "سوال از شما، جواب از ما" به موضوعات مختلفی در مورد مسابقات معماری سایت طرح تو طرح، نحوه داوری در مسابقه و عملکرد برگزاری مسابقات معماری طرح تو طرح پرداخته‌ایم.

مسابقه معماری

در این مقاله، با توجه به جدیدترین مسابقه معماری سایت طرح تو طرح، پروژه طراحی پلان، نما و لابی مجتمع مسکونی پلازو، تصمیم گرفتیم به سوال بسیار مهم کارفرمایان پروژه‌های معماری بپردازیم؛ آیا حضور داور در مسابقات معماری تاثیر دارد؟ یا از آن مهمتر، حضور داور در مسابقات معماری چه تاثیری دارد؟ در ابتدای مقاله، به بسط سوال خواهیم پرداخت و در انتها، نظرات بعضی معماران سایت را در خصوص تجربه طراحی در مسابقات معماری طرح تو طرح با حضور داور را خواهیم خواند.

حضور داور در مسابقات چه تاثیری در نتایج ارسالی دارد؟

در ابتدا، باید مشخص کرد که مسابقات معماری بین‌المللی که با استانداردهای بالایی در سطح جهان برگزار می‌شوند نیز داوران مشخص و مطرحی دارند. حضور داور تاثیر بسزایی در عملکرد برگزاری مسابقات معماری می‌گذارد؛ معماران و طراحان می‌دانند فقط به زیبایی صرف، نمی‌توانند در مسابقات مقام بیاورند و باید فراتر از آن فکر کنند، ایده بدهند و طرح ارسال کنند.

سایت مسابقات معماری طرح تو طرح نیز، جهت بالا بردن استانداردهای مسابقات و دلنشین‌تر کردن تجربه حضور کارفرمایان و معماران در این پلتفرم، بسیار مشوق و حامی مسابقات با تیم داوری یا مشاور است. البته تفاوت سایت طرح تو طرح با باقی مسابقات معماری در کارفرما داشتن مسابقات و اجرایی بودن مسابقه‌های معماری برگزار شده است؛ به همین دلیل، نظرات شخصی کارفرمای محترم بسیار در انتخاب طرح‌های برتر اولویت دارد اما از ابعاد گوناگون، مزایای حضور داور در مسابقات مشهود و ملموس است؛

مزایای حضور داور در مسابقات برای کارفرما؛

آسان‌تر شدن انتخاب از میان ده‌ها طرح ارسالی به دلیل مشاورات و پیشنهادهای مشاور و داور

برنده شدن طرح‌های خاص، زیبا و در عین حال سهل‌الاجرا

برنده شدن طرح‌های همسو با سلیقه کمیته نمای شهر و منطقه مورد نظر و تسهیل روند اخذ مجوزات و تاییدیه‌های مربوطه

انگیزه بیشتر معماران شرکت‌کننده در مسابقات

افزایش تعداد معماران قدرتمند در مسابقه به دلیل اعتبار داوران شناس و معروف در جامعه طراحان و در نتیجه، بالا رفتن قدرت انتخاب کارفرما جهت برگزیدن طرح برتر پروژه

مزایای حضور داور در مسابقات برای معماران؛

رقابت در فضای حرفه‌ای‌تر

انتشار دلایل رد یا پذیرش طرح‌ها در صورت امکان و پیشرفت سطح کاری معماران طبق نظرات داوران و سلایق کارفرمایان

امکان درخشیدن در کنار معماران بزرگ ایران در مقام داوران مسابقات معماری طرح تو طرح

فراخوان مسابقه معماری

نظرات معماران سایت طرح تو طرح در مورد تجربه شرکت در مسابقات معماری با حضور تیم داوران

سایت طرح تو طرح تا به حال، دو مسابقه با حضور تیم داوری برگزار کرده است؛

  1. پروژه ویلایی ترنج؛ طراحی پلان، نما، داخلی و محوطه
  2. پروژه مسکونی پلازو؛ طراحی پلان، نما و لابی مجتمع

مسابقه دوم، جدیدترین مسابقه معماری سایت طرح تو طرح می‌باشد و هنوز پایان نیافته است اما پروژه ویلایی ترنج پایان یافته  و از طریق لینک گالری مسابقه، می‌توانید نتایج برندگان این مسابقه معماری و همچنین، طرح‌های ارسالی شرکت‌کنندگان را ببینید. در جلسه دفاعیه این مسابقه، که معماران فینالیست‌ جهت دفاع و توجیه طرح خود، حضوری در مقابل کارفرما و تیم داوری این مسابقه معماری توضیح می‌‍دادند، از فینالیست‌ها پرسیدیم: آیا حضور داوران در طراحی و نحوه شرکت شما در این مسابقه تاثیری داشته است؟ و اگر بله، چه تاثیری؟ جواب‌های چند تن از این همراهان را در پایین مطالعه خواهید کرد. همچنین می‌توانید از طریق کانال آپارات طرح تو طرح، شاهد دفاعیه معماران در این مسابقه معماری باشید.

اکثریت دوستان معتقد بودند حضور داوران سبب دلگرمی و آرامش خاطر آن‌ها شده است؛ با علم بر اینکه کسی طرح‌شان را بررسی می‌کند که با علم معماری آشناست و زبان مشترکی برای گفت‌و‌گو وجود دارد.

مقام اول مسابقه، آقایان مهندس ذوقی و علیخانی از گروه معماری آرکسل: ما سعی می‌کنیم هیچ‌وقت به قول معروف بازاری‌پسند طراحی نکنیم و به کیفیت فضاها بیشتر توجه کنیم. حضور داوران باعث شد با خیال راحت‌تری انرژی خود را بر جزییات معمارانه بگذاریم.

 

 

مقام پنجم مسابقه، خانم مهندس زهرا دشتی: حضور داوران باعث شد به جزییات معماری بیشتر دقت کنم و با حساسیت بیشتری به طراحی بپردازم.

 

 

مقام هفتم مسابقه، آقای مهراز، مدیر عامل دفتر معماری چکاد: شاید حضور داور در مورد طرح شرکت ما باعث ایجاد تغییر چشم‌گیری نشود اما قطعا تاثیرگذار و مثبت است. طراح وقتی بداند که کسی با ذره‌بین معمارانه کارش را بررسی می‌کند، خیلی موارد و جزییات بیشتری را هنگام طراحی مد نظر  قرار می‌دهد.

 

 

فینالیست مسابقه، خانم مهندس کشاورز: این حضور قطعا نحوه پرزنت کارم را متفاوت کرد. در عموم کارها، من سعی می‌کنم زیبایی طرحم را به کارفرمایان نشان دهم اما در این مسابقه، به تفکر طراحی یا کانسپت کارم و کیفیت‌های فضایی ایجاد شده در طرحم بیشتر پرداخته‌ام.

 

 

فینالیست مسابقه، خانم مهندس حقیقی و آقایان مهندس خیرخواه و بابایی، شرکت‌کنندگان گروه معماری همکار: در ارائه کار به کارفرما، خواه ناخواه نوع نگاه به پروژه بازاری می‌شود یعنی شما باید بتوانید از متر به متر زمین و نقشه، بیشترین استفاده را داشته باشید تا برای کارفرما، طرح‌تان توجیه اقتصادی داشته باشد. وقتی داور حضور داشته باشد، در کنار این صرفه‌ی اقتصادی، مسائل معمارانه هم اهمیت بیشتری می‌گیرند.

 

 

مقام سوم مسابقه، آقای مهندس محمدی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری با گرایش مسکن از دانشگاه علم و صنعت هم با خیال راحت‌تری طرح‌شان را پرزنت کردند چون معتقد بودند ارزش نهفته در طرح معماران با حضور داورانی که تحصیلات و سابقه کاری معمارانه دارند، شفاف‌تر دیده می‌شود.

 

فراخوان مسابقات معماری

اگر در حال حاضر، می‌خواهید پروژه‌ی ساخت‌و‌سازی را شروع کنید و هنوز مدارک معماری آن را تکمیل نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با پر کردن فرم زیر، اطلاعات خود را جهت تماس کارشناسان ما بگذارید و یا جهت اطلاع از هزینه حدودی راه‌اندازی پروژه خود در "طرح تو طرح" از بخش قیمت طراحی آنلاین استفاده کنید. "طرح تو طرح" با ارائه چندین طرح مخصوص پروژه‌تان، به شما امکان انتخاب طرح برتر از میان ده‌ها طرح و ایده می‌دهد.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)