سوال از شما، جواب از ما

دلیل پرداخت هزینه راه‌اندازی مسابقه در ابتدا توسط کارفرمایان

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۳۹۷-۱۱-۲۸

بستر "طرح تو طرح" برای ایجاد ارتباط صحیح کارفرمایان و معماران طراحی و ساخته شده تا کارفرمایان بتوانند از امتیاز طرح‌های متعدد برای پروژه خود بهره‌مند شوند و همچنین، معماران بتوانند جهت طراحی یک پروژه واقعی و اجرایی و برنده شدن جایزه مسابقه با هم رقابت کنند. در این بستر، با استفاده از الگوریتم مشخصی، قیمت طراحی پروژه‌ها تعیین می‌شوند که برای سنجش هزینه یک پروژه و یا تخمین دستمزد معماران بسیار مفید واقع می‌شود.

در مقاله‌های پیشین مجموعه‌ی "سوال از شما، جواب از ما" به شرح روند کاری "طرح تو طرح" پرداخته‌ایم. در صورتی که با روند راه‌اندازی مسابقات در این بستر آشنا شده‌اید، به پاسخ این سوال می‌پردازیم؛

چرا باید مبلغ راه‌اندازی مسابقه را در ابتدای کار پرداخت کنیم؟

معمولا به دو شکل هزینه طراحی پروژه به معمار پرداخت می‌شود؛ یا در یک نوبت و یا در چند نوبت، هنگام شروع طراحی، میانه و انتهای آن. دلیلی که برخی کارفرمایان ترجیح می‌دهند هزینه طراحی را در چند نوبت پرداخت کنند این است که به این روش می‌توانند ریسک همکاری را مدیریت کرده و با پیشبرد کار، هزینه را پرداخت کنند؛ در این روش پرداخت، در ابتدای کار و جهت نشان دادن قاطعیت کارفرما برای طراحی، مبلغی به معمار پرداخت می‌شود و همچنین میزانی نزد کارفرما باقی می‌ماند تا در حین طراحی توسط معمار به وی پرداخت شود و اینگونه، کارفرما از پیشرفت کارها اطمینان حاصل می‌کند.

  تفاوت نحوه پرداخت هزینه


اما در مورد بستر "طرح تو طرح" روند کاری و خدمات ارائه شده متفاوت است؛ ما به شما تضمین می‌دهیم که حداقل سه طرح با آلترناتیوهای متفاوت به شما تعلق خواهد گرفت، هر چند این تعداد در مسابقات اخیر "طرح تو طرح" به میانگین 60 ایده و طرح نو رسیده است. این تضمین ما به کارفرماست، در عین حال باید سبب اطمینان خاطر طراحان هم باشیم؛ یعنی طراحان نیز باید بدانند که در صورت برنده شدن، زحمات ایشان و  زمانی که برای طراحی پروژه صرف کرده‌اند، بی‌پاداش نخواهد ماند و در اولین فرصت، این مبلغ به ایشان تعلق خواهد گرفت. رسالت "طرح تو طرح" در همین راستا تعریف شده است؛ بستر ایجاد اعتماد و ارتباط بین معماران و کارفرمایان.

اگر؛

  • سوالی راجع به این موضوع دارید،
  • سوال دیگری از روند کاری و نحوه تعامل "طرح تو طرح" دارید،

در بخش دیدگاه‌های همین مقاله با ما در میان بگذارید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)