معماری دیجیتال

معماری دیجیتال | طراحی پارامتریک

نویسنده:

۱۳۹۹-۱۰-۰۱

 

 عصر اطلاعات، همانند عصر صنعتی قبل از آن، نه تنها آنچه طراحی می‌کنیم چالش برانگیز است بلکه چگونگی اینکه روند طراحی به چه شکلی است، در بین معماران متفاوت است. معماری دیجیتال، فضایی که حتی یک معمار از لحظه بعد از آن نیز بی‌خبر است. معماری‌ای که شما در طراحی خود به جای ایده پردازی و ساعت‌ها آزمون و خطا و استفاده از قلم و کاغذ و پیاده کردن اسکیس طراحی  بر روی آن، فقط  با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی و پارامتریک و تعریف خواسته‌های خود به عنوان یک معمار می‌توانید طرح و ایده خود را به صورت اتفاقی و در اشکال غیر قابل پیش بینی مشاهده کنید.

معماری دیجیتال به فرایند محاسباتی از تولید فرم و تغییر شکل تبدیل و معماری‌های دیجیتال متعددی بر مبنای مفاهیم محاسباتی پایه شناخته شده است از آن جمله‌اند معماری توپولوژیکی، معماری سطوح همسان، معماری سینماتیک و دینامیک، معماری پارامتریک و معماری تکاملی ( الگوریتم‌های ژنتیکی).

البته منظور از نرم‌افزارهای پارامتریک برنامه‌های سه بعدی مانند تری دی مکس و اسکچاپ یا راینو به تنهایی نبوده بلکه پلاگین هایی که بر روی این برنامه‌ها نصب شده و شما را قادر به طراحی به روشی کاملا دیجیتالی خواهد نمود و دلیل نام‌گذاری طراحی پارامتریک بر این اساس بوده که شما با تغییر اعداد و پارامترها سر و کار داشته تا یک طرح سه بعدی را در خروجی کار خود مشاهده کنید و در این دنیای بدون مرز در محیط نرم‌افزارهای طراحی و پارامتریک و تعریف الگوریتم‌ها قابل انجام است که به معماری دیجیتال نیز شناخته شده است.

همین حالا، اگر بخواهیم در معماری آینده نگاهی داشته باشیم شاید به جرات بتوان گفت از همین حالا روی یکی از مواردی که باید سرمایه گذاری کنید و برای یادگیری آن وقت بگذارید روش طراحی و کار در دنیای معماری دیجیتال خواهد بود. عمر دنیای دیجیتالی شدن صد سالی است که می‌گذرد اما معماری شاید  چند دهه است در این کلمه دیجیتال ترکیب شده و روز به روز آشنایی این دو بخش با یکدیگر بیشتر خواهد شد.  

 بسیاری از معماران بازنشستگی را برای خودشان آرزو نکرده‌اند آنها با کار خود عاشقانه ادغام شده‌اند اگر شما هم از کار طراحی و معماری و هنر هایی که دارید لذت می‌برید به جرات بگوییم که به جمع این خانواده خوش آمدید، با دنیای بی پایان معماری بدون روز و شب و متفاوت‌ترین نوع زندگی را برای خودتان رقم خواهید زد، البته اگر واقعا با معماری زندگی کنید .اما یک جامعه نمی‌تواند با شما ارتباط داشته باشد. معماری دیجیتال یعنی  اتفاقات بدون پیش‌بینی نماهایی از اشکال هندسی بدون طراحی هر کدام با یک شکل و فرم خاص و فقط با قدرت الگوریتم‌های ریاضی و ترکیب با دنیای معماری به دست می‌آید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

نویسنده : بهار صداقتی

 

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)