گفت و گو با آرشیتکت فرداد قاسم زاده

گفت و گو با آرشیتکت فرداد قاسم زاده | مقام اول مسابقه طراحی پلان و نما

نویسنده:

۱۴۰۰-۰۴-۲۶

  • لطفا خودتان را معرفی کنید؟

فرداد قاسم زاده متولد سال  1375 و  دانشجوی ارشد معماری دیجیتال دانشگاه علم و صنعت هستم. فعالیت حرفه ای خود را از ترم اول دانشگاه شروع کردم. تخصص بنده بیشتر در حوزه طراحی پلان است و حدودا 5 سالی است که سابقه کار حرفه‌ای دارم.

  • به عنوان طراح برتر این مسابقه چه پیشنهادی برای طراحان تازه وارد به دنیای معماری و طراحی دارید؟

پیشنهاد من برای معماران تازه‌کار این است که نمونه کار خوب زیاد ببینند؛ طرح‌ها را آنالیز کنند، نمونه کارهای برتری که در سایت طرح تو طرح قرار دارد بررسی کنند و روابط فضایی رو درک کنند، این کار تاثیر زیادی در موفقیتشان دارد.

 

  • جلسه دفاعیه که طرح تو طرح برای شما برگزار کرد چه کمکی در روند ارائه بهتر طرح خودتون و انتخاب شما به عنوان نفرات برتر این مسابقه کرد ؟

اینکه یکسری از دوستان را به عنوان فینالیست انتخاب می‌کنید و فرصت دفاع از طرح‌‌ها و کار‌هایشان به آن‌ها می‌دهید خیلی خوب است.

  • فکر می‌کنید چه نقطه مشترکی بین طرح شما و نیاز کارفرمای پروژه بوده که باعث برنده شدن شما شد؟

سیاستی که من برای طراحی داشتم این بود که اجازه دادم جداره‌ی طرح من و کانسپت کلی بر اساس درختان شکل بگیرد. به‌همین خاطر در طراحی من نه درختی قطع و نه جا به جا شد.

  • بین برند بودن نام معمار و ایده‌های جذاب‌تر کدام مهم‌تر است ؟

در حال حاضر برند بودن نام معمار مقداری کمرنگ‌تر شده است؛ در گذشته کارفرماها در بحث برند بودن معمار خیلی حساس‌تر بودند، ولی امروزه با کنار گذاشته شدن بحث معماری کلاسیک و رفتن بازار به سمت معماری مدرن کارفرماها متقاضی نیروهای جوان‌تر و ایده‌های نو هستند.

  • برگزاری این نوع از رقابت‌ها از نظر شما چگونه است؟

به نظر من مسابقه طرح تو طرح برای همه مخصوصا معماران جوان‌تر یک فرصت است  که خودشان و استعدادهایشان را نشان دهند.

  • همانطور که می‌دانید در طول ماه مسابقات زیادی در سایت اجرا می‌شود؛ شما چگونه انتخاب می‌کنید که در کدام مسابقه شرکت کنید ؟

وقتی پروژه‌ای برای طراحی وارد طرح تو طرح می‌شود کارفرما می‌تواند ایده‌های بیشتری بگیرد، هم‌چنین می‌تواند قدرت انتخاب داشته باشد و طرح‌‌ها را باهم مقایسه کند و این امتیاز مثبتی برای کارفرما است.

  • لطفا نکاتی که در رابطه با زمانی که برای طرح خود در این مسابقه گذاشتید و در نهایت به نتیجه مطلوب رسیدید را بفرمایید:

پروژه الهیه و خواسته‌های کارفرما  برای این پروژه بسیار پر چالش بود و من فکر می‌کنم که تمامی مسائل این طرح را مثل تقسیم بندی فضاها، بحث سازه، طراحی پارکینگ‌ها، قرارگیری یک‌سری درخت در ضلع جنوبی را  به بهترین شکل ممکن حل کردم و خواسته‌های کارفرما را برآورده کردم.

 پروژه الهیه یک پروژه‌ی شاخص و پرچالش بود، به‌همین علت من این پروژه را انجام دادم.

بنده به علت درگیر بودن با کنکور تنها سه هفته توانستم برای مسابقه تایم بگذارم و در این مدت تمام تلاشم را کردم که به نتیجه مطلوبی برسم و نقطه قوت کار بنده هم طراحی پلان بود.

صفحه رزومه فرداد قاسم زاده

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)