در حاشیه ویلا ترنج

جلسه تصمیم‌گیری نحوه داوری طرح‌های ارسالی در مسابقه ترنج توسط داوران و کارفرمایان

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۴۰۰-۰۸-۲۴

در روز چهارشنبه، تاریخ 19 آبان ماه، با حاضور تیم داوران مسابقه ترنج، تیم کارفرمایان این پروژه و مسئولان ناظر بر جلسه‌ی "طرح تو طرح" نشستی برگزار شد؛ نشستی که در طی آن، این اشخاص طرح‌های ارسالی را مورد بررسی اولیه قرار دادند و نحوه و شرایط انتخاب طرح‌ها را مشخص کردند. در ابتدا بخشی از صحبت‌های یکی از داوران پروژه را، آقای کوروش فتحی، می‌شنوید که پس از دیدن چند نمونه از کارها، نظر خودشان را راجع به طرح‌های ارسالی اعلام کردند:

آقای مهندس کوروش فتحی و خانم مهندس زهره حسینمردی تیم داوران این مسابقه را تشکیل می‌دهند. برای دیدن خلاصه‌ای از رزومه‌ی این دو عزیز، می‌توانید به صفحه اطلاعات پایه مسابقه ترنج مراجعه کنید.

داوران در جلسه ویلای ترنج


پس از اتمام مهلت ارسال آثار مسابقه، تمامی طرح‌ها توسط نیروهای پشتیبانی "طرح تو طرح" چک شده‌اند تا مدارک کامل باشند، لوگو و یا نام شخص در طرح‌ها ذکر نشده باشد و مدارک در فرمت درست ارسال شده باشد. سپس طرح‌های تایید شده بدون نام به تیم داوران و همچنین تیم کارفرمایان تقدیم شده است. پس از بررسی اولیه طرح‌ها، جلسه‌ای جهت هماهنگی اعضای دخیل در مسابقه در دفتر "طرح تو طرح" برگزار شده که در این نشست، راجع به نحوه داوری طرح‌ها، موضوعات حائز اهمیت هنگام داوری، زمان‌بندی جلسات پیشرو و تعداد طرح‌های انتخابی مرحله دوم تصمیم‌گیری شده است. در ادامه صحبت‌های آقای دکتر ولی‌نژاد از اعضای هیئت رئیسه "طرح تو طرح" و ناظر بر جلسه را می‌خوانید؛

"تیم کارفرمایان این پروژه، تجربه بسیار زیادی در ساخت و اجرا دارند و این باعث خوشحالی و مسرت ماست که از پیش، تصمیم قطعی را بر اجرای طرح برتر گرفته‌اند. در این جلسه، کارفرمایان راجع به چند موضوع مشترک در طرح‌های ارسال شده ابراز خوشنودی کرده‌اند از جمله؛

  • تلفیق خواسته‌های کارفرما به روش‌های متنوع و خلاقانه
  • رعایت ضوابط و اشرافیت‌ها به نحو احسن
  • اجرایی بودن اکثر طرح‌ها
  • تنوع ایده‌ها و آشنایی با خط فکری‌های متعدد در مسابقه

علاوه بر مشاهده برخی کارها، راجع به نحوه داوری این موضوعات نیز بسیار صحبت شد. تصمیم نهایی بر این منوال است؛

در این نشست چک‌لیستی از موضوعات حائز اهمیت در این پروژه تعیین شد که شامل نزدیک به بیست عنوان مختلف با ضریب وزنی متفاوت می‌شود. اعضای تیم داوران جداگانه تمامی طرح‌ها را مورد بررسی قرار داده و امتیاز خواهند داد. در جلسه بعدی، داوران با اجماع نظرات خود تعدادی طرح را به کارفرما معرفی خواهند کرد که پس از تایید کارفرما به طراحان طرح‌های منتخب خبر داده خواهد شد که برای جلسه دفاعیه آماده شوند. خود داوران با توجه به بطن مسابقه، پیشنهاد زمانی طولانی‌تر از معمول مسابقات دو مرحله‌ای ما دادند تا بتوانند طرح‌ها را با دقت داوری کنند."

برای دیدن نمونه چک‌لیست‌های داوران در مسابقات "طرح تو طرح" می‌توانید به مقاله نحوه داوری مهندس نیک‌افکار در مسابقه دلارا در بلاگ "طرح تو طرح" مراجعه کنید.

جلسه دفاعیه طی دو روز برگزار خواهد شد تا طراحان فرصت کافی جهت توضیح کانسپت خود و دفاع از المان‌های طراحی پروژه را داشته باشند. سپس طراحان مقداری زمان خواهند داشت که اگر تغییراتی در طراحشان پیشنهاد شده، اعمال کنند و پس از آن طرح‌های برتر مسابقه تعیین و اعلام خواهند شد.

جدول زمان‌بندی مسابقه ترنج


برای تمامی عزیزانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند آرزوی موفقیت داریم و به همه طراحان بستر "طرح تو طرح" خدا قوت می‌گوییم.

 

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)