طرح تو طرح|معماری|طراحی|هادی تهرانی

هادی تهرانی | طراح موفق

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۷-۰۲

هادی تهرانی متولد 1354 در تهران است، او در سن شش سالگی تهران  همراه با خانواده خود به آلمان مهاجرت کرد. او معماری‌است با علاقه به کارهای نشدنی، او توانست با تاسیس شرکت   BRTدر سال 1991 همراه با دو معمار مطرح آلمانی (جينز بوت) و (كايريشتر) فعالیت خود را تنها با 10 کارمند آغار کند اما امروزه با 104 کارمند به موفق‌ترین شرکت معماری حال‌حاضر اروپا خود را رسانده‌است. هادی تهرانی تنها معماری‌ است كه در دفتر‌كارش هیچ سیستم كامپيوتری ندارد، او فقط به هوش و توانمندي‌هاي ذهني خود تكيه مي‌کند. هوش فوق‌العاده و ذهن خلاق اوست که به محیط اطراف خود توجه می‌کند از آنها الگو گرفته و در کارهای خود ارائه می‌دهد، اكثر افرادي كه با او ارتباط دارند هم اين موضوع را تاکید می‌کنند. 

تهرانی یک معمار حرفه‌ای

هادی تهرانی معتقد‌است ساختمان‌ها دارای هویت‌اند و ما نیز در کنار آن‌ها احساس هویت بیشتری می‌کنیم پس باید به طوری طراحی شود که احساس خوبی از آن‌ها دریافت کنیم. هادی تهرانی معتقد به طراحی هرچیز با کوچک‌ترین جزئیات و بالاترین کیفیت است. او همه چیز را به زیر ذره‌بین می‌برد، تمام اشکالاتش را می‌گیرد و طرحی نو ارائه می‌دهد. یکی از موضوعاتی که تهرانی را ناراحت می‌کند استفاده از وسایل معمولی‌است که بسیار سطحی طراحی شده‌اند و دقت کافی در طراحی آن‌ها استفاده نشده‌است. او معتقد‌است یک معمار خوب، طراح خوب هم باشد. پس درصدد تاسیس یک شرکت طراحی لوازم اداری با نام T+B  است. ایده جالب تهرانی برای این شرکت، طراحی لوازم اداری‌تاشو است که درصورت نیاز از آن‌ها استفاده شود. این امر به چند کاربره‌بودن فضا موردنظر هم کمک شایانی می‌کند. یکی از عوامل کلیدی در موفقیت و شناخته شدن تهرانی استفاده از شیشه در تمام ساختمان است، او در اکثر کارها از کف تا سقف را شیشه درنظر می‌گیرد چرا که معتقد‌است سه عامل نور، هوا و چشم‌انداز به کیفی‌بودن زندگی انسان کمک می‌کند. 

برای خواندن مطالب بیشتر به وبلاگ طرح تو طرح مراجعه کنید.

موفقیت‌های هادی تهرانی

هادی تهرانی از زمان تاسیس شرکتش تا به حال بیش از 40 پروژه عظیم را طراحی کرده که تاکنون برنده 28 مسابقه بزرگ جهانی در زمینه معماری شده است. او معماری است که فراتر از مرزها، ملیت ها و رشته‌های تخصصی در همه‌ی جهان معماری کرده است.  اولین ایستگاه راه آهن "با اصول معماری سبز" در فرودگاه فرانکفورت آلمان و خانه " CRANE HOUSE" واقع  در کلن، کنار رودخانه راین، به طور قابل ملاحظه‌ای به نمادهای شاخص شهری، همانند بسیاری از پروژه‌های بین المللی دیگر او تبدیل شد. در تمام پروژه های تخصصی و به ظاهر تحقق ناپذیر او، از معماری و طراحی شهری تا طراحی داخلی و محصولات مورد استفاده در پروژه‌ها، همه ترکیب بندی‌ها و عناصر، به صورت هماهنگ و بی‌نقص با یکدیگر در تعامل هستند.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

برای خواندن مطالب بیشتر:

روح خانه | مبلمان در دکوراسیون

تفاوت مهندس معماری و مهندس عمران

 

نویسنده: بهار صداقتی

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)