طرح تو طرح|ساگاردا فامیلیا|آنتونی گائودی

ساگرادا فامیلیا، جادوی ناتمام آنتونی گاؤدی

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۷-۱۶

ساگرادا فامیلیا یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های بارسلون، جلوه‌ی بی‌نظیر طراحی و معماری است که آنتونی گاؤدی و تیم معماری او آن را خلق کرده‌اند. این ساختمان حدود صد و چهل سال است که در حال ساخت است و هنوز مراحل ساخت آن به اتمام نرسیده است. این ساختمان مانند معمار ارشد خود، آنتونی گاؤدی، یک ساختمان ناکام است! آنتونی گاؤدی در 73 سالگی در تصادف با یک اتوبوس فوت کرد و در همین ساختمان به خاک سپرده شد که یکی از دلایل توقف ساخت این شاهکار همین موضوع است اما، شهرداری بارسلون در طی مصاحبه‌ای اعلام کرده‌است که تا سال 2025 این ساختمان بلاخره بعد از 1.5 قرن به طور کامل ساختمان می‌شود.

 

کاربری ساختمان ساگرادا فامیلیا

معنی کلمه ساگرادا فامیلیا به زبان اسپانیایی یعنی خانواده مذهبی؛ این کلیسای کاتولیک از سال 1882 در حال ساخت بوده است و وقفه‌هایی در ساخت آن تاکنون ایجاد شده است. پاپ بندیکت  16 ام در سال 2010 دستور تکمیل ساخت این ساختمان را صادر کرده ، پروژه تکمیل آن در دست اجراست و به همین دلیل قرار است تا سال 2025 این کلیسای نیمه کاره تکمیل شود.

 

سبک معماری ساگرادا فامیلیا و علت معروفیت این کلیسای نیمه کاره

آنتونی گاؤدی یکی از معمارانی است، که اکثر ساختمان هایی که طراحی کرده است در شهر بارسلون قراردارد و شهرت او در عجیب و غریب بودن این ساختمان هاست. ساگرادا فامیلیا نیز به همین علت به آنتونی گاؤدی سپرده شد تا معماری و طراحی آن را برعهده بگیرد و یک ساختمان منحصر به فرد خلق کند. او سال های آخر عمر خود را به همین ساختمان اختصاص داد اما عمرش قد نداد که این ساختمان را تکمیل کند. این ساختمان به سبک مدرنیسم و گاتیک (گوتیک) ساخته شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به تعداد زیاد مناره، سرسرا های بلند، شیشه های دایره ای و مجسمه های بزرگ و کوچک درون کلیسا اشاره کرد.

 

برای خواندن مطالب بیشتر به وبلاگ طرح تو طرح مراجعه کنید.

 

ابعاد ساگرادا فامیلیا

جسارت آنتونی گائودی در نظر گرفتن ارتفاع 170 متری برای 18 مناره در نظر گرفته شده در این ساختمان است که در حال حاضر 8 مناره ساخته شده و قرار است 10 مناره دیگر نیز تکمیل گردد. طول عرض ساگرادا 90 در 60 متر است و عرض شبستان آن به 45 متر میرسد. اگر فکر می‌کنید شما هم مانند آنتونی گاؤدی می‌توانید یک شاهکار خلق کنید، به صفحه اصلی طرح تو طرح مراجعه کنید!

 

بودجه تکمیل ساخت

برای تکمیل این ساختمان بودجه 374 میلیون یورویی در نظر گرفته شده است که معادل 9 تریلیون و 350 میلیارد تومان است. با این ردیف بودجه تنها برای تکمیل ساگرادا فامیلیا هزینه‌ی ساخت آن تا این لحظه به طرز سرسام‌آوری است که محاسبه آن هوش از سرآمد می‌برد!

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

برای خواندن مطالب بیشتر:

نورمن فاستر | نابغه در دوران خود

خانه رقصان | نماد عشق و زیبایی

مقایسه معماری مدرن معماری معاصر

نویسنده: میر کیارش خمسی

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)