مزیت مسابقه معماری

10 مزیت طراحی پروژه از طریق برگزاری مسابقه معماری | طرح تو طرح

نویسنده:

محمدرضا لعلی مفرد

۱۴۰۲-۱۲-۰۲

اکثر طراحی پروژه‌های مختلف به واسطه طراحان و دفاتر معماری صورت می‌گیرد. همین امر باعث بروز مشکلاتی برای کارفرمایان شده است و چالش‌های متعددی برای آن‌ها به وجود آورده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
از این رو پلتفرم طرح تو طرح ایده جمع سپاری پروژه‌های معماری را پیاده سازی کرد و موجب شد تا با برگزاری مسابقات معماری بر اساس پروژه‌های واقعی در سطح کشور، ارتباط میان کارفرمایان و طراحان را تا حد زیادی آسان سازد و نیاز طراحی کارفرما در قالب جمع سپاری به معماران مرتفع گردد.
گفتنی است چندین مجموعه، به برگزاری مسابقه معماری پرداختند اما تعداد آن‌ها محدود است و اکثرا بر اساس پروژه‌های اجرایی نبودند.

در ادامه به مهم ترین مزایای طراحی پروژه از طریق برگزاری مسابقه معماری خصوصا در پلتفرم طرح تو طرح می‌پردازیم.

هزینه بهینه برای نیاز طراحی معماری شما

معمولا کارفرما برای طراحی پروژه‌های مختلف، در صورتی که بخواهد طرح‌های ایده‌آل دریافت نماید و از کیفیت بالایی برخوردار باشد ملزم خواهد بود که با معمارانی که در منطقه مورد نظر شناخته شده هستند و توانایی بالایی دارند همکاری داشته باشد. همین امر موجب خواهد شد تا کارفرما صرفا برای امر طراحی هزینه چشم‌گیری را پرداخت کند.

در پلتفرم طرح تو طرح، نیاز طراحی کارفرما بین معمارانی که داخل سایت عضو هستند به مسابقه گذاشته خواهد شد.
این مجموعه جامعه معماری وسیعی را شامل می‌شود از این رو اساتید دانشگاه، دفاتر معماری معتبر، افرادی که سابقه همکاری با معماران برتر را داشته اند، افراد خوش ذوق و خلاق که در زمینه معماری مشغول هستند و … موارد طراحی پروژه کارفرما را بررسی کرده و برای آن طرح ارسال خواهند کرد.
وجه تمایز این مجموعه این است که هزینه پیشنهادی به کارفرما برای دریافت چندین طرح قابل اجرا اختلاف زیادی با دفاتر معماری مطرح خواهد داشت و به این طریق می‌توانند به بهترین شکل ممکن در صرف هزینه برای طراحی صرفه جویی نمایند.

دریافت چندین طرح برای پروژه معماری

در صورتی که کارفرمای یک پروژه ساختمانی بخواهد برای طراحی پروژه خود با یک معمار و یا دفتر معماری همکاری داشته باشد، یک طرح دریافت خواهد کرد. گفتنی است در بهترین حالت ممکن است دو طرح آلترناتیو هم دریافت کند. همین امر سبب می‌شود تا سلایق، تمایلات و محدودیت‌های موجود را تماما به دانش و مهارت معمار بسپارد و نسبت به همین طرح‌های محدود دریافتی بسنده کرده و وارد فاز اجرایی شود.

اما در مسابقات معماری طرح تو طرح، کارفرما به طور متوسط برای پروژه خود 25 طرح دریافت خواهد کرد و با نگرش‌ها و دیدگاه‌های مختلف در طراحی آشنا خواهد شد. تعدد طرح‌های ارسالی دست کارفرما را برای انتخاب و اجرای هر کدام از طرح‌ها باز خواهد گذاشت.
به این طریق کارفرما خودمختار خواهد بود که بر اساس اولویت‌های مدنظر خود برای سازه، کدام طرح مناسب است.

مزیت مسابقه معماری
تعدادی از طرح های دریافتی کارفرما پروژه طراحی نما ارگ با برگزاری مسابقه

برای مشاهده اطلاعات پروژه و دیگر طرح های دریافتی کارفرما از طریق لینک وارد شوید.

 

امکان ارتباط کارفرمایان و سازندگان با معماران سراسر کشور

به واسطه برگزاری مسابقه معماری بر اساس پروژه کارفرما در طرح تو طرح، امکان ارتباط میان معماران و دفاتر معماری سراسر کشور برقرار خواهد شد. به دلیل اطلاع رسانی گسترده میان جامعه معماری پلتفرم طرح تو طرح، افرادی که در زمینه طراحی تخصص دارند می‌توانند در مسابقه شرکت کرده و طرح خود را ارسال کنند.
از این رو کارفرمایان با معمارانی که تا پیش از این با آن‌ها آشنایی نداشتند و یا امکان همکاری برایشان فراهم نبود، می‌تواننند همکاری کرده و از تجربیات آن‌ها استفاده کنند.

شناخته شدن پروژه شما

یکی از مزایای قابل توجه طرح تو طرح برای کارفرمایان این است که طراحی پروژه در پلتفرم مجموعه بازنشر شده و میان جامعه معماری و دیگر سازندگان شناخته خواهد شد.

به این صورت که موقعیت و اطلاعات پروژه به همراه طرح‌های دریافتی داخل شبکه‌های اجتماعی و سایت طرح تو طرح منتشر خواهد شد.

این فرآیند به شاخص شدن پروژه شما در منطقه مورد نظر کمک شایانی خواهد کرد چرا که سایت مجموعه دارای بازدید سالانه 1 میلیون است که همین امر نشان دهنده میزان تاثیرگذاری پلتفرم در قشر کارفرمایان و معماران خواهد بود.

یکی از مهم ترین مزایای شاخص شدن پروژه برای کارفرما و سازنده این است که می‌تواند در نهایت به فروش بهتر و سریع تر ختم گردد.

از این رو کارفرما می‌تواند بدون صرف هزینه اضافی موجب معرفی و اطلاع رسانی در رابطه با پروژه خود به عموم و از همه مهم‌تر به خریداران و مشتریان شود.
در ضمن بازنشر اطلاعات پروژه در صورت رضایت کارفرما صورت می‌پذیرد و اگر کارفرما بنا به هر دلیلی، تمایلی به انتشار نداشته باشد، اطلاعات محفوظ خواهد ماند.

زمان‌بندی مشخص برای دریافت طرح‌های پروژه

پروژه‌ای که در طرح تو طرح به مسابقه گذاشته می‌شود از قاعده مشخصی پیروی خواهد کرد. به این ترتیب زمان دقیق تمامی جلسات کارفرما با تیم ایونت مجموعه یا با معماران شرکت کننده در زمان مورد نظر خود کارفرما معین خواهد شد.
هم‌چنین زمان دقیق ارسال طرح‌ها را خود کارفرمایان پروژه مشخص خواهند کرد. از این رو اگر کارفرما از لحاظ زمانی محدودیت نداشته باشد، به تبع معماران مدت زمان بیشتری برای ارسال طرح‌ها در اختیار خواهند داشت.
در صورتی که کارفرما زمان کمی برای پروژه داشته باشد معماران ملزم هستند در همان تایم مشخص شده طرح‌های خود را نهایی کرده و ارسال نمایند.

در نهایت پلتفرم طرح تو طرح از زمان برگزار شدن مسابقه تا زمان ارسال طرح‌ها و تعیین نفرات برتر همراه کارفرما خواهد بود.

مسابقه معماری
طرح های دریافتی کارفرمای پروژه طراحی نما اصطلک در پلتفرم طرح تو طرح

برای مشاهده اطلاعات کامل مسابقه طراحی تجاری اصطلک وارد شوید.

 

امکان حضور منتور در مسابقه معماری

طرح تو طرح شرایط به خصوصی برای کارفرمایان و سازندگانی که نیاز به طراحی برای پروژه خود دارند فراهم کرده است. طبق آن کارفرمایانی که نیاز به حضور فردی به عنوان راهنما در کنار خود برای بررسی طرح‌ها و امکان سنجی آن‌ها دارند می‌توانند از حضور منتور‌های با تجربه مجموعه بهره‌مند گردند.
به طور کل حضور منتور برای برگزاری هر چه بهتر مسابقه و بالا بردن سطح کیفی آن خواهد بود چرا که طرح‌های ارسالی از منظر معماری اصولی و رعایت تمامی نکات لازمه در عین حال امکان سنجی اجرایی بودن آن‌ها به طور کامل زیر ذره‌بین قرار گرفته و بررسی می‌شود.

افرادی که به عنوان منتور با طرح تو طرح همکاری دارند دارای رزومه قوی هم از لحاظ اجرا و هم از لحاظ طراحی هستند و تحصیلات آکادمیک بالایی دارند. از این رو تخصص این افراد می‌تواند تا حد زیادی به کارفرمایان جهت انتخاب بهترین و مناسب‌ترین طرح برای پروژه کمک کند.

شما عزیزان می‌توانید لیست منتور هایی که تمایل دارید با آن‌ها همکاری کنید را از طریق لینک مشاهده نمایید.

برگزاری جلسه دفاعیه نهایی و صحبت مستقیم با طراحان

در مسابقات طرح تو طرح پس از آن که کارفرما طرح‌ها را از معماران شرکت کننده دریافت کرد، تعدادی از طرح‌های برتر را انتخاب می‌کند. سپس معماران آنها ملزم هستند طی جلسه دفاعیه از طرح‌های خود دفاع کرده و رزومه کوتاهی از فعالیت‌های خود را ارائه نمایند.
همین امر موجب ارتباط مستقیم کارفرما با معماران خواهد شد و در رابطه با طرح‌های ارسالی بحث خواهد شد.
این ارتباط چالش‌های زیادی را مرتفع خواهد کرد چرا که موجب شناخت طرفین از یکدیگر شده و امکان همکاری مستمر میان آن دو را میسر می‌سازد.
هم‌چنین در صورتی که کارفرما تمایل داشته باشد جهت اجرای طرح با معماران همکاری کند، طی این جلسه در رابطه با رزومه اجرایی معمارانی که طرح ارسال کردند آگاه شده و می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب نماید.

پشتیبانی و مدیریت و ایجاد تعامل بین کارفرما و معمار

کارفرمایانی که در پلتفرم طرح تو طرح پروژه خود را به مسابقه می‌گذارند به هیچ وجه درگیر فرایندهای هماهنگی با معماران نخواهند شد. چرا که تمامی مراحل و جلسات توسط خود مجموعه مدیریت می‌شود.

پشتیبانی، هماهنگی، اطلاع رسانی، برنامه ریزی و به طور کل روند مسابقه را پلتفرم طرح تو طرح مدیریت خواهد کرد تا کارفرما و معماران با چالش‌های زمان‌بر این چنینی مقابل نباشند و تمرکز اصلی بر هدف پروژه که دستیابی به طرح مدنظر کارفرما و ارتباط با معمار است، شکل بگیرد.

برای برگزاری مسابقه، همکاران ما با کارفرما در ارتباط خواهند بود و اطلاعات پروژه به همراه تمایلات و محدودیت ایشان را برای طراحی دریافت کرده و در قسمت اطلاعات مسابقه مربوطه درج خواهند کرد تا معماران را نسبت به تمامی موارد لازم مطلع سازند.

مزایای مسابقه معماری
تعدادی از طرح های ارسالی معماران برای پروژه طراحی ویلا ترنج

برای مشاهده تمامی طرح های پروژه ویلا ترنج و اطلاعات مسابقه کلیک کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله شما را با 10 مزیت بزرگ طراحی پروژه در قالب مسابقه در پلتفرم طرح تو طرح آشنا ساختیم.
شما عزیزان در صورتی که برای پروژه خود نیاز به طراحی پلان، نما، داخلی و … داشتید می‌توانید با تیم طرح تو طرح در ارتباط باشید و با فرآیند برگزاری مسابقه بر اساس نیاز طراحی آشنا شده و به این طریق به طرح‌های مدنظر خود دست پیدا کنید.

برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)