طراحی ساختمان مسکونی آرسا (مطهری)

پرسش و پاسخ مسابقه

عمومی پایان یافته

طراحی ساختمان مسکونی آرسا (مطهری)

سوال‌های تاییدشده شرکت‌کنندگان و پاسخ‌های کارفرما یا تیم طرح تو طرح در این بخش نمایش داده می‌شود.

پرسش‌ها
۲۴
پاسخ‌ها
۲۴

Q&A

پرسش‌های تاییدشده

۲۴ پرسش

شرکت‌کننده شماره ۲۴

امکان ارسال آثار به علت اشکال در سرورهای مجموعه شما وجود ندارد باتوجه به اتمام زمان مسابقه در ساعت ۱۴ خواهشمندم تدبیر فرمایید

پاسخ

سلام مشکل سایت برطرف شده میتوانید مدارک خود را ارسال کنید

پاسخ

سلام مشکل سایت برطرف شده میتوانید مدارک خود را ارسال کنید

شرکت‌کننده شماره ۲۳

سلام،امکان کاهش کد ارتفاعی همکف از 1.20 به 1 متر یا 0.8 متر وجود دارد؟ عمق لابی آسانسور 1.5 متر کفایت میکنه؟

پاسخ

قابل تغییر است ولی حداکثر ۴ پله از گذر بالاتر باشد.-عمق لابی آسانسور حداقل 150 سانتیمتر

شرکت‌کننده شماره ۲۲

با توجه به اطلاعات پایه و مجاز بودن استفاده از بالکن دبل هایت، این به معنای آزاد بودن طراح برای کاهش مساحت طبقات است؟ چون برای طراحی این نوع بالکن لازم است در طبقه بالای آن ما به ازای متراژ بالکن عقب نشینی در پلان داشته باشیم.

پاسخ

باسلام، کاهش مساحت فقط با طراحی بالکن دبل هایت مجاز است.

شرکت‌کننده شماره ۲۱

سلام روزتون بخیر اگر کارفرمای محترم مهلت ارسال اثر رو کمی تمدید کنن ممنون میشم تشکر از توجه شما

شرکت‌کننده شماره ۲۰

لابی آسانسور در کلیه طبقات از راه‌پله جدا باشد. در صورت نیاز کتار هم باشد مشکل دارد ؟

tarh2tarh

طرح تو طرح

بله آزاد است

شرکت‌کننده شماره ۱۹

سلام.باتوجه به سوال قبلی که رمپ دوم میتواند در حیاط پیشروی داشته باشد این پیشروی تا چنددرصد ممکن است و آیا سقف حیاط میتواند بالاتر برود برای تامین ارتفاع مجاز زیرزمین؟

پاسخ

با سلام،‌پیشروی رمپ تا انتهای حیاط مجاز است- حیاط سقف ندارد

شرکت‌کننده شماره ۱۸

سلام و ممنون بابت پاسخگویی آیا امتداد رمپ دوم می تواند در حیاط پیشروی داشته باشد ؟

پاسخ

با سلام،‌بله منعی ندارد

شرکت‌کننده شماره ۱۷

سلام مجدد سوال 14 - آیا فقط یک درب پارکینگ در لول +1.20 مد نظر هست . برای رفتن به زیر زمین رمپ با اختلاف ارتفاع 3.00 در -180 مد نظر هست در واقع ورودی فقط با یک رمپ معکوس مد نظر کارفرما می باشد طیق ضوابط و قوانین

پاسخ

با سلام،‌ برای ورود به ساختمان فقط مجاز به تعبیه یک در اتومبیل رو هستیم. بقیه موارد به عهده طراح می باشد.

شرکت‌کننده شماره ۱۶

با سلام آیا امکان هست فضای سریداری در طبقه همکف لحاظ شود و آیا نیازی به فضای جارومرکزی و شوتینگ زباله هست ؟ ممون

پاسخ

با سلام، خیر - خیر مطابق اطلاعات پایه عمل بفرمایید

شرکت‌کننده شماره ۱۵

سلام امکان این هست انباری ها در همکف و زیر زمین جای گذاری شوند ؟

پاسخ

با سلام،‌به لحاظ ضوابط انبارها فغقط در زیرزمین قابل قبول است

شرکت‌کننده شماره ۱۴

سلام 1- آیا از به کار بردن دو درب پارکینگ رو (رمپ معکوس) مجاز هستیم و آیا حداکثر شیب 15 درصد طبق مقررات ملی برای پارکینگ متوسط هست 2- در خصوص سرایداری استفاده از کورانگلز در حیاط مجاز هستیم ممنون

پاسخ

با سلام،‌1-با توجه به عرض زمین خیر- در صورتی عدم تامین پارکینگ تا 17 درصد قابل قبول است 2- با توجه به اینکه تراز همکف 1/20+ می باشد،‌سرایداری داری نورگیی حداقلی از حیاط است

شرکت‌کننده شماره ۱۳

با سلــــــــــــام در خصوص گروه ساختمانی 7 طبقه ب بالا ضوابط مقررات ملی ذیل آیا اجباری است 1- قرار گیری جایگاه امداد رسانی 3.5 در 5 2- باکس پله نوری گیری از سقف یا حیاط (آیا می توان از محفظه آفتابگیر در حیاط برای لول زیر زمین استفاده کرد ) آیا دسترسی زیر زمین به حیاط مجاز است ؟ 3- فضای باز کودکان در همکف (آیا میتوان به حیاط انتقال داد) 4- شوتینگ زباله درنظر گرفته بشود ؟ آیا در نظر گرفتن مخزن آب در زیر زمین مد نظر هست ؟ 5- فضای سرایداری برای 10 واحد الزامی است ؟

پاسخ

با سلام:‌ 1- نیازی نیست 2-مجاز است 3-نیازی نیست 4- شوتینگ زباله نیاز نیست- مخزن آب نیاز است ولی می توان به صورت دفنی طراحی کرد 5- خیر

شرکت‌کننده شماره ۱۲

سلام مجدد در خصوص باکس پله در زیر زمین و لابی جهت بهبود فضای پارک امکان گردش بازپله در لول زیر زمین و همکف و تفاوت گردش در طبقات مسکونی (در خصوص بازو پلکان) ممکن هست ؟ در این خصوص در لول مد نظر ستونک ایجاد می شود مطابق بند پ6-1-4-7-راه پله بتنی ص42 - حداکثر وافل یک طرفه 9 متر هست ؟

پاسخ

با سلام، بله

شرکت‌کننده شماره ۱۱

سلام مجدد در خصوص واحد ها تبعاً می بایست 2 خواب طراحی شوند (خواب مستر الزامی است ؟ آیا احتساب لاندری و کلوزت مطبخ و ... مد نظر هست) ممنون

پاسخ

با سلام، تمام این موارد به اختیار طراح است

شرکت‌کننده شماره ۱۰

سلام و خسته نباشین امکان ایجاد ریتم و حرکت در نما با تغییر جداره ها در هر طبقه میسر هست ( در این صورت ممکن هست تیپ جداره کشی (دیوار نما) در طبقات و در پلان تیپ اجرا نشود)

پاسخ

با سلام،‌بله، حتی تغییر محل بالکن ها و از تیپ خارج کردن پلان ها در قسمت جداره نما امکان پذیر است

شرکت‌کننده شماره ۹

سلام امکان استفاده از متراژ مفید واحد برای نما سازی هست ؟؟ و توی متراژ تراس ها محدودیتی نداریم ؟

پاسخ

با سلام،‌برای نماسازی می توانید از احجام کاذب به صورت موضعی تا 25 سانتیمتر استفاده کنید. بالکن ها متناسب با مساحت واحد مسکونی باشند مطابق با اطلاعات پایه

شرکت‌کننده شماره ۸

سلام با توجه به عرض گذر چقدر میتونیم کنسول داشته باشیم توی خیابان

پاسخ

با سلام،‌کنسول روی گذر مجاز نمی باشد

شرکت‌کننده شماره ۷

آیا امکان طراحی حداقل یک پارکینگ مزاحم را داریم؟

پاسخ

با سلام،‌خیر،‌فقط در صورتی که پارکینگ مازاد بر تعداد اعلام شده تامین شود می تواند مزاحم باشد

شرکت‌کننده شماره ۶

با سلام و وقت به خیر پیش آمدگی سمت گذر در طبقات تا چند سانتی متر مجاز است ودر صورت ممنوع بودن جهت طراحی نما تا چه مقدار به تعبیه قاب های نما مجاز هستیم با سپاس

پاسخ

با سلام، پیش آمدگی روی گذر مجاز نمی باشد. حجم سازی به صورت کاذب و موضعی تا 25 سانتیمتر مجاز می باشد

شرکت‌کننده شماره ۵

سلام وقت بخیر آیا امکان ایجاد اختلاف سطح در طبقات وجود دارد؟ به طبع کد های ارتفاعی تغییر میکند اما مشکلی برای جواز شهرداری ایجاد نمیکند و کف آخرین طبقه کمتر از 21 متر میشود که نیازی به آسانسور برانکاردبر نباشد اما در کیفیت پلان داخلی بسیار موثر است.

پاسخ

با سلام،‌خیر

شرکت‌کننده شماره ۴

باسلام علت اینکه درمتن مسابقه گفته شده ابعاد ستون ۵۰×۸۰ باشد به چه علت است عرض دهانه ستون ابعاد را درمحاسبات سازه تعیین می کند با تشکر

پاسخ

با سلام، ابعاد ستونها را مطابق اطلاعات پایه مشخص کنید.

شرکت‌کننده شماره ۳

باسلام پلاک مذکور حدفاصل دومعبر می باشد یا یک معبر

پاسخ

با سلام،‌فقط شمال ملک گذر می باشد

شرکت‌کننده شماره ۲

با سلام استفاده از نورگیر بین واحدها مجاز است ؟؟؟

پاسخ

با سلام، خیر، لطفا اطلاعات پایه را مطالعه بفرمایید

شرکت‌کننده شماره ۱

باسلام.آیا می‌شود برای پارکینگدو درب قرار داد؟ آیا جنوب زمین همسایگی است یا خیابان؟

پاسخ

با سلام،‌خیر- جنوب زمین همسایگی است