سبزینگی در نمای ساختمان

تاثیرات سبزینگی در معماری و نمای ساختمان

نویسنده:

محمدرضا لعلی مفرد

۱۴۰۱-۱۱-۳۰

سبزینگی و طبیعت همواره به عنوان نمادی از زیبایی، طراوت و تازگی به شمار میرود. بر این اساس استفاده از سبزینگی در نمای ساختمان نیز می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی بر محیط زیست، سلامت انسان، زیبایی شهری و … داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تاثیرات سبزینگی در معماری بر محیط زیست

یکی از مهمترین تاثیرات سبزینگی در معماری، کاهش آلودگی هوا است. گیاهان با جذب دی‌اکسید کربن و تولید اکسیژن، باعث بهبود کیفیت هوا میشوند. همچنین، گیاهان با جذب آلاینده‌های هوا مانند ذرات معلق و گازهای سمی، می‌توانند به کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا بر سلامت انسان و محیط زیست کمک کنند.

علاوه بر کاهش آلودگی هوا، سبزینگی در نمای ساختمان می‌تواند موجب کاهش اثرات گرمای شهری شود. به این صورت که گیاهان با تبخیر آب از برگ‌های خود، به خنک کردن محیط اطراف خود کمک می‌کنند و با جذب نور خورشید، می‌توانند از گرم شدن بیش از حد سطح زمین جلوگیری کنند.

تاثیر طبیعت در معماری

تاثیرات سبزینگی در معماری بر سلامت انسان

سبزینگی در معماری و نمای ساختمان در نهایت تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد. قرار گرفتن در معرض طبیعت، باعث کاهش استرس، القای حس سرزندگی و افزایش تمرکز میشود. همچنین، مطالعات نشان داده است که طبیعت به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و افسردگی کمک کند.

تاثیرات سبزینگی در نمای ساختمان بر زیبایی شهری

یکی از مزیت های سبزینگی در نمای ساختمان این است که باعث زیبایی فضای شهری و بهبود کیفیت زندگی جامعه خواهد شد. ساختمان‌های سبز، منظر شهر را بهبود بخشیده و محیطی دلپذیر و آرامش‌بخش را برای شهروندان ایجاد میکنند.
همچنین استفاده این فضاها در ساختمان، باعث فرهنگ سازی برای عموم خواهد شد و به کارگیری از این ایده رواج پیدا خواهد کرد.

برخی از مزایای خاص استفاده از سبزینگی در معماری عبارتند از:

کاهش آلودگی هوا

کاهش اثرات گرمای شهری

افزایش کیفیت هوا

افزایش رطوبت

کاهش سر و صدا

بهبود سلامت روان

افزایش ارزش املاک

سبزینگی در معماری

انواع سبزینگی در نمای ساختمان

سبزینگی در نمای ساختمان می‌تواند به اشکال مختلفی اجرا شود. برخی از انواع سبزینگی در نمای ساختمان عبارتند از:

باغ‌های عمودی: باغ‌های عمودی یا دیوارهای سبز، نوعی پوشش گیاهی است که به صورت عمودی روی دیوارهای ساختمان اجرا می‌شود. باغ‌های عمودی می‌توانند از گیاهان مختلف مانند گل‌ها، گیاهان رونده و … تشکیل شوند.
تراس‌های سبز: تراس‌های سبز، نوعی فضای سبز به شمار میرود که روی تراس ساختمان اجرا می‌شود. تراس‌های سبز می‌توانند به عنوان فضای تفریحی و استراحت برای ساکنان ساختمان به کار گرفته شود.
گلدان‌های گیاهان: نوعی سبزینگی در نمای ساختمان است که می‌تواند به صورت تکی یا گروهی در نمای ساختمان قرار گیرد فضایی دلپذیر در قسمت پنجره ها ایجاد کند.
فلاور باکس‌ها: یکی دیگر از انواع سبزینگی است که به صورت باکس های مشخص شده در قسمت های مختلفی قرار خواهد گرفت. همچنین استفاده از آن ها در نمای ساختمان امکان پذیر است.

سبزینگی در نما

اگر به دنبال بهبود محیط زیست، سلامت انسان،زیبایی شهری و … هستید، استفاده از سبزینگی در نمای ساختمان را در نظر بگیرید. 
انواع مختلفی از سبزینگی در نمای پروژه های ساختمانی وجود دارد که به آن ها پرداختیم و امیدواریم که بر اساس این توضیحات شما بتوانید بسته به محیط ساختمان خود بهترین انتخاب را داشته باشید.
با افزودن سبزینگی به محیط مد نظر خود، می‌توانید به ایجاد دنیایی بهتر برای خود، اطرافیان و عموم جامعه کمک کنید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)