طرح تو طرح|معماری|طراحی|والتر گرپیوس

والتر گرپیوس | معمار بنیان‌گذار سبک مدرن

نویسنده:

۱۳۹۹-۰۷-۱۶

ٰوالتر گرپیوس معمار و مدرس  آمریکایی‌-‌آلمانی، متولد 1883 در برلین است. والتر گرپیوس با تاسیس مدرسه باهاوس در سال‌های 1919 تا 1928 تاثیر عمده‌ای بر معماری مدرن گذاشت. او که پسر یک معمار بود، معماری را در مدرسه فنی در برلین و سپس مونیخ آغاز کرد. والتر گرپیوس با پیتر بهنز شرکتی را تاسیس کردند که در زمان توانست، کارمندانی همچون میس‌وندورهه و لوکوربوزیه را داشته باشد. 

مدرسه باهاوس

 

والتر گرپیوس در 1910تا 1925در همکاری با آدولف مایر توانست به اهمیت پیشرفت صنعت به عنوان نمودی از ظهور یک فرهنگ تازه اشاره کند. او توانست در کارخانه فاگوس با استفاده از دیوارهای شیشه‌ای در نما که نشان‌دهنده یکی از اصول کلی سبک مدرن است، آغار‌گر سبک معماری مدرن خود باشد. والتر گرپیوس در سال 1919 با تاسیس مدرسه باهاوس توانست به عنوان یک بنا و یک الگو بر تمام بناهای مدرن پس از آن تبدیل شود و تمامی ایده‌های به کار رفته در ساخت آن اعم از نمای شیشه‌ای، پنجره‌های مکانیکی، راه پله‌ها، ریل‌های سقفی مخصوص نورپردازی استودیوها، سیستم حرارت مرکزی و غیره برای اولین‌بار در این ساختمان ارائه شده‌اند، دست پیدا کند. والتر گرپیوس دغدغه ذهنی برای طراحی مسکن داشت، پس در سال 1928 مدیریت مدرسه باهاوس را به میس‌وندورهه واگذار می‌کند تا با آزادی‌ذهنی بیشتری به کارهای شخصی خود رسیدگی کند. 

در سال 1934 با روی کار آمدن نازیسم، او به انگستان پناه می‌برد و به خلق معماری‌آموزشی مشغول می‌شود. گرپیوس در سال 1937 به آمریکا مهاجرت می‌کند، در آنجا به تدریس در دانشگاه هاروارد می‌پردازد و نخست به همراه مارسل بروئر و سپس با گروه TAC به فعالیت‌های حرفه‌ای خود نیز ادامه می‌دهد. در ایالات متحده آمریکا والتر گرپیوس همراه با معمار آمریکایی برویر، خانه‌های مدرنی در لینکولن ماساچوست حومه بوستون می‌سازند و گروهی به نام اتحاد معماران تشکیل می‌دهند، بعدها اعضای این گروه موفق به طراحی مرکز مدرن فارغ‌التحصیلان هاروارد را می‌شوند. 

والتر گرپیوس | یک طراح

 

والتر گرپیوس علاوه بر معماری، در زمینه طراحی و طراحی صنعتی نیز سرشناس بوده‌است. او در کارهای خود مرز میان جنبه‌های تزئینی و کاربردی آن‌ها را از بین برد و هدف خود را این‌گونه آغاز کرد : هدف‌نهایی همه هنرهای تجسمی، ساختمان کامل است. ما در پی‌آنیم که جامعه تازه‌ای از هنرمندان پدید آوریم تا در میان آن‌ها دیگر تعصب حرفه‌ای که اکنون چون دیواری بلند هنرمندان و صنعتگران را از هم جدا می‌سازد، وجود نداشته باشد.

والتر گرپیوس، در سال  1969 در سن 86 سالگی در ماساچوست از دنیا رفت.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

برای خواندن مطالب بیشتر:

طراحی فضای سبز

روند طراحی آکوستیک در طول زمان

مراحل طراحی معماری | نگاهی به بُعد اجرایی

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)