فراخوان مسابقه معماری

نشست دوم داور، مشاوران و کارفرمایان پروژه طراحی نمای شمیران

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۴۰۰-۱۲-۱۶

در روز شنبه، 14 اسفند 1400، جلسه دوم تصمیم‌گیران و عوامل مسابقه طراحی نمای شمیران برگزار شد. جلسه اول این افراد، پیش از ارسال آثار توسط معماران شرکت‌کننده در این مسابقه برگزار شد که در آن جلسه، تیم داور و مشاوران، فایل اکسلی را آماده کردند که طبق عناوین ذکر شده در آن، به طرح‌ها امتیاز خواهند داد. این فایل و صحبت‌های جلسه پیشین را می‌توانید در بلاگ طرح تو طرح مطالعه کنید.

داوران مسابقات معماری

جلسه دوم این نشست، پس از ارسال آثار توسط معماران و به هدف انتخاب فینالیست‌های این مسابقه برگزار شد. آثار، پس از بررسی اولیه توسط تیم پشتیبانی طرح تو طرح جهت تکمیل بودن مدارک و رعایت قوانین مسابقات، به داور این مسابقه، آقای مهندس نیک‌افکار، مشاوران یعنی آقایان مهندس عسکری و همچنین تیم کارفرمایان ارسال شد. هر کدام از این افراد جداگانه طرح‌ها را مورد بررسی قرار داده و تعدادی را که از نگاه معمارانه، ارزشمند و همچنین اجرایی دانسته، در جلسه دوم به یکدیگر معرفی کردند. بعضی طرح‌ها در سه بخش (یعنی بخش داوری، بخش مشاوران و بخش کارفرمایان) مشترک بود؛ این طرح‌ها مستقیماً وارد لیست طرح‌های فینالیست شدند. سپس طرح‌هایی که بین دو بخش مشترک بود و یا تنها یک بخش به طرح رای داده بود، مورد بررسی قرار گرفتند، به این شکل که شخص پیشنهاد دهنده از طرح دفاع می‌کرد و اشخاص منتقد، اشکالات طرح را بازگو می‌کردند. بعضی از طرح‌ها در این مرحله حذف شده و یا، نظر شخص منتقد نیز به طرح جلب شده و این طرح‌ها وارد لیست طرح‌های فینالیست شده‌اند. با توجه به روند بالا، اعضای فینالیست این مسابقه و ترتیب جلسات دفاع آنان در روز شنبه، به تاریخ 21 اسفند 1400، به شرح زیر می‌باشد؛

برندگان مسابقات معماری

لازم به ذکر است فایل اکسل ذکر شده در بالا، در روز دفاعیه، برای هر طرح جداگانه پر خواهد شد تا امتیاز طرح، جهت مشخص شدن رتبه آن، محاسبه گردد. در نتیجه، به فینالیست‌های محترم پیشنهاد می‌کنیم فایل را با دقت مورد بررسی قرار داده و صحبت‌های خود را با توجه به آیتم‌های مهم امتیازدهی تنظیم کنند تا به همه موارد پر اهمیت، اشارات مفید و سازنده‌ای داشته باشند.

مطالعه مطالب زیر، پیشنهاد نویسنده برای آمادگی هرچه بیشتر در جلسه دفاعیه این مسابقه است؛

  1. نشست اول عوامل پروژه شمیران و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه امتیازدهی به طرح‌ها
  2. مهارت ارائه مطلب در جلسات دفاعیه طرح تو طرح
  3. مدارک مورد نیاز جهت تکمیل آلبوم نما
  4. المان‌های شاخص طراحی از نظر فینالیست‌های مسابقه ترنج
  5. معیارهای انتخاب بهترین طرح برای پروژه
  6. نظرات آقای مهندس نیک‌افکار در خصوص طرح‌های ارسالی در پروژه دلارا

 

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)