سوال از شما، جواب از ما

راه‌های انتخاب طرح برتر مسابقه توسط کارفرمایان

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۳۹۷-۰۱-۰۲

انتخاب بهترین طرح معماری توسط کارفرمایان

بستر "طرح تو طرح" برای ایجاد ارتباط صحیح کارفرمایان و معماران طراحی و ساخته شده تا کارفرمایان بتوانند از امتیاز طرح‌های متعدد برای پروژه خود بهره‌مند شوند و همچنین، معماران بتوانند جهت طراحی یک پروژه واقعی و اجرایی و برنده شدن جایزه مسابقه با هم رقابت کنند. در این بستر، با استفاده از الگوریتم مشخصی، قیمت طراحی پروژه‌ها تعیین می‌شوند که برای سنج هزینه یک پروژه و یا تخمین دستمزد معماران بسیار مفید واقع می‌شود.

در مقاله پیشین مجموعه‌ی "سوال از شما، جواب از ما" به شرح روند کاری مجموعه پرداخته‌ایم. در صورتی که با روند راه‌اندازی مسابقات در "طرح تو طرح" آشنا شده‌اید، به پاسخ این سوال می‌پردازیم؛

اگر کارفرما قادر به انتخاب طرح برتر نباشد، چه می‌شود؟

در مسابقات اخیر "طرح تو طرح" با افزایش کاربران فعال این بستر، با خوشحالی شاهد افزایش تعداد طرح‌های ارسالی در مسابقات هستیم. این تعدد و تنوع در طرح‌ها سبب سختی انتخاب برترین طرح توسط کارفرمایان می‌شود. "طرح تو طرح" برای پاسخ به نیاز کارفرمایان و همچنین ارتقاء کیفیت سنجش طرح‌ها، راه‌حل‌های مختلفی ارائه داده است؛

  1. شما می‌توانید با دو مرحله‌ای کردن مسابقه پروژه‌تان فرصت این را داشته باشید که تعدادی از طرح‌ها را که پسندیده‌اید اما نمی‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید، به جلسه دفاعیه دعوت کنید تا طراحان به صورت حضوری از طرحشان دفاع کنند؛ صحبت‌های ایشان را بشنوید، از زاویه دید معماران به طرح‌ها بنگرید و به طراح مورد نظرتان تغییراتی را پیشنهاد دهید تا طرح ارسالی‌شان پخته‌تر شده و به طرح ایده‌آل شما نزدیک‌تر شود، سپس از بین طرح‌های نهایی فینالیست‌ها، طرح برتر را انتخاب کنید.

مثال) پروژه طراحی پلان و نمای خانه خوب در دیباجی و پروژه طرحی پلان و نمای دلارا در آجودانیه؛ برای اطلاع از نحوه دو مرحله‌ای کردن مسابقه، پیشنهاد می‌کنیم خدمات "طرح تو طرح" در پکیج‌های مختلف راه‌اندازی مسابقات را بررسی کنید.


  1. شما می‌توانید با درخواست حضور مشاور و کارشناس "طرح تو طرح" در کنارتان هنگام انتخاب طرح‌های برتر، از باکیفیت بودن طرح منتخب خود در ابعاد گوناگون اطمینان حاصل کنید.

مثال) پروژه طراحی پلان و نمای دلارا در آجودانیه؛ برای آگاهی از نحوه اخذ مشاوره در روند مسابقه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مشاور در مسابقه دلارا را مطالعه کنید.

مشاور در مسابقه


  1. شما می‌توانید در همه مراحل مسابقه بخواهید که داورانی برای کمک به شما جهت انتخاب طرح‌های برتر حضور داشته باشند. این داوران می‌توانند توسط شما معرفی شوند و یا می‌توانید از "طرح تو طرح" بخواهید داورانی را به شما پیشنهاد دهد.

مثال) پروژه طراحی پکیج معماری ویلای ترنج در متل قو؛ برای اطلاع بیشتر راجع به داوران این مسابقه و نحوه داوری ایشان می‌توانید مقاله در حاشیه ترنج را مطالعه کنید.

در حاشیه ویلای ترنج


  1. به جز در مسابقات دو مرحله‌ای، پس از اتمام مسابقه و ارسال طرح‌های تایید شده به کارفرما، همه طرح‌ها در سایت "طرح تو طرح" قرار می‌گیرد. (طرح‌های تایید شده یعنی طرح‌هایی که مدارکشان کامل است و از لوگو یا اسم شخص در طرح‌ها استفاده نشده است. چک کردن این موارد با تیم پشتیبانی "طرح تو طرح" است) معمارانی که در این مسابقه شرکت کرده و طرح ارسال کرده‌اند می‌توانند از زمان قرارگیری پروژه‌ها در سایت تا قبل از اعلام نتایج توسط کارفرما با نظرسنجی به کمک انتخاب طرح برتر بیایند. دلیل محدودیت در افراد نظردهنده، جلوگیری از نظرهای غیرقابل استناد توسط اشخاص مختلف می‌باشد. همچنین برای جلوگیری از رای طراحان تنها به طرح خود و یا آشنایانشان، هر طراح باید هنگام نظرسنجی به ده طرح رای دهد تا آرا وی در سیستم ثبت شود. (طرح‌های برتر را از رتبه یک تا رتبه ده مشخص کند) کارفرمای گرامی می‌تواند با مشاهده نظرات معماران و رتبه‌بندی آنان، از منظر معماری هم دید بهتری نسبت به کیفیت طرح‌ها داشته باشد و از این طریق، راحت‌تر طرح برتر را انتخاب کند.

مثال) در تمامی مسابقات پایان‌یافته در "طرح تو طرح" می‌توانید بخش نظرسنجی را انتخاب کرده و از نتایج آن مطلع شوید. برای مثال می‌توانید نتایج پروژه شهرک ویلایی بام مشا را مشاهده کنید.

نظر سنجی بام مشا


  1. شما همچنین می‌توانید از ترکیب روش‌های بالا استفاده کنید.

در انتها باید یادآوری کنیم که تیم پشتیبانی "طرح تو طرح" در همه مراحل قبل، حین و بعد از مسابقات در کنار کارفرمایان عزیز حضور دارند تا اطمینان حاصل کنند که کارفرمایان در طراحی و معماری پروژه خود، همکاری‌ خوشایند، نو و نتیجه‌بخشی را تجربه می‌کنند.


شما نیز می‌توانید تمامی نیازهای معماری خود را، اعم از مسکونی، ویلایی، تجاری و ... به "طرح تو طرح" بسپارید. برای شروع مسابقه منحصر به فردتان به بخش راه‌اندازی مسابقات در سایت "طرح تو طرح" مراجعه کنید و یا با تماس با شماره 22826318-021 از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

امیدواریم به سوال شما به درستی و کامل پاسخ داده باشیم.

اگر؛

سوالی راجع به این موضوع دارید،

سوال دیگری از روند کاری و نحوه تعامل "طرح تو طرح" دارید،

در بخش دیدگاه‌های همین مقاله با ما در میان بگذارید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)