مسابقا طراحی نما کاشانک

مصاحبه با آقای مهندس احسان مددی، طراح برتر مسابقه نما کاشانک

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۴۰۰-۰۸-۲۲

مصاحبه با آقای مهندس احسان مددی، برنده مسابقه کاشانک

آقای مهندس احسان مددی، از همراهان قدیمی "طرح تو طرح" و برنده مسابقه نمای کاشانک هستند که با کارفرمای این مسابقه وارد همکاری در مرحله اجرا و ارائه مدارک فاز دو نما شدند. با ایشان مصاحبه‌ای راجع به تجربه همکاری‌شان با کارفرما، نحوه تعامل با نیروهای پشتیبانی "طرح تو طرح" و چالش‌های اجرایی کردن طرح‌شان داشتیم. برای دیدن اطلاعات این مسابقه، نحوه برگزاری آن و نتایج ارسال شده به لینک مسابقه نمای کاشانک مراجعه کنید.

مسابقه طراحی نما کاشانک  مسابقه نمای کاشانک


ابتدا بهتر است با آقای مهندس احسان مددی و سابقه ایشان در بستر "طرح تو طرح" بیشتر آشنا شویم؛ طبق اطلاعات درج شده در رزومه‌ طراحان که "طرح تو طرح" برای تمامی کاربرانش می‌سازد و می‌توانید تمامی مشخصات هر طراح را مطالعه کنید؛ ایشان متولد سال 1367، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی در سال 1395 و شاغل در دفتر معماری Atima هستند. ایشان در 11 مسابقه "طرح تو طرح" شرکت کرده و در ده‌تا از آن‌ها آثارشان را ارسال کرده‌اند. همچنین توانسته‌اند در مسابقات پلان مسکونی در دو بلوک سعادت‌آباد و نمای کاشانک مقام اول، در مسابقه پکیج طراحی دهکده شیرین مقام دوم و در مسابقه نما، روف و محوطه کلاردشت مقام سوم را کسب کنند و در مسابقات طراحی نما و پلان دربند، طراحی پلان امیرکبیر، طراحی پلان و نمای الهیه، طراحی نما و پلان پرستو عظیمیه، طراحی ساختمان مسکونی بردیا و طراحی ویلا زایگان جز فینالیست‌های مسابقه بوده‌اند.

رزومه احسان مددی در طرح تو طرح  رزومه آقای مددی

در کمال خوشحالی تیم "طرح تو طرح"، توانستیم در این پروژه سبب ارتباط بیشتر کارفرما و معمار برتر شویم و با جلساتی که در دفتر "طرح تو طرح" برگزار شد، شاهد به نتیجه رسیدن تلاش دوجانبه تیم "طرح تو طرح" و آقای مهندس مددی جهت عقد قرارداد فاز دو و اجرای نمای پروژه با کارفرما شدیم.

در صورتی که می‌خواهید مسابقه خود را راه‌اندازی کنید و یا از مبلغ مسابقه پروژه‌تان با خبر شوید، می‌توانید وارد بخش تعیین قیمت طراحی "طرح تو طرح" شوید و یا با کارشناسان "طرح تو طرح" تماس بگیرید.

در ادامه صحبت‌های آقای مهندس مددی، طراح برتر مسابقه نمای کاشانک، در رابطه با این تجربه را می‌خوانید:

آیا هنگام طراحی فکر می‌کردید که از بین تمام طرح‌های ارسال شده، برنده این مسابقه می‌شوید و طرحتان باید اجرایی باشد؟

بله، من پیش‌بینی برنده شدن را می‌کردم اما رعایت ضوابط همیشه ملاک اول من در پروسه طراحی است؛ چه برای اجرا انتخاب شوم، چه خیر.  

آیا می‌توانید برای ما توضیح دهید که پس از پایان مسابقه چه اتفاقی افتاد؟ چه مراحلی را برای اجرایی شدن طرح طی کردید؟

پس از پایان مسابقه کاشانک و اعلام نتایج و برنده‌ها، من تماسی تلفنی از طرف "طرح تو طرح" داشتم. در این تماس به من گفته شد که کارفرما در صورت اعمال مقداری تغییرات تصمیم بر اجرای طرح من گرفته و شرایط همکاری من با کارفرما را جهت ارائه مدارک فاز دو نما پرسیدند. من صحبت‌های اولیه را با "طرح تو طرح" انجام دادم و بعد از مدتی دوباره تماسی از جانب ایشان داشتم که مبنی بر توافق کارفرما با شرایط من بود و پس از عقد قرارداد فاز دو نما، ارتباط مستقیم من و کارفرما شکل گرفت. از تغییرات مورد نظر کارفرما که باخبر شدم، نمونه اصلاح‌شده را مدل کردم و به ایشان نشان دادم. پس از تاییدشان، نقشه‌های اجرایی نمونه اصلاح شده را برایشان تهیه کرده و فرستادم.

اعمال تغییرات مد نظر کارفرما

طرح آقای مهندس احسان مددی


اگر مایل هستید از خدمات "طرح تو طرح" در رابطه با اجرایی شدن طرح‌ها، ارائه نقشه‌های فاز دو و یا اعمال تغییرات بیشتر بدانید، سری مقالات "سوالات کارفرما" را بخوانید.

آیا با چالش خاصی در این مرحله روبه‌رو شدید؟

مسئله‌ای که وجود داشت و باعث تغییرات طرح نمایی که من داده بودم می‌شد این بود که فریم پنجره‌ها اجرا شده بود و حتی خود پنجره‌ها را هم سفارش داده و خریده بودند. طبق این فریم‌ها، ابعاد پنجره‌هایی که من در نما طراحی کرده بودم باید تغییر می‌کرد و حتی بعضی از پنجره‌ها حذف می‌شدند. همچنین من برای نرده‌ی جلوی پنجره‌ها‌ طراحی منحصر به فرد انجام داده بودم و نقشه ساخت آن را هم به کارفرما تقدیم کردم اما بعدا متوجه شدم که در اجرا از نرده‌های آماده در بازار استفاده شده‌است. مسئله‌ی دیگری که وجود داشت، مجری کارفرما بود که از آشنایان خودشان بودند و ایشان، علاوه بر کارفرما، درخواست تغییرات داشتند چون معتقد بودند بعضی موارد طرح در اجرا خوب نمی‌شود. از سمت ایشان و مجموعه "طرح تو طرح" تماس‌های بسیاری داشتم که بعضی موارد را تغییر بدهم و همین‌کار را هم کردم اما در نهایت گفتم: "طرحی را که داده‌ام تایید می‌کنم که در اجرا هم خوب باشد اما اگر طرح بیش از این تغییر کند، دیگر طرح من نیست و آن را تضمین نخواهم کرد." کارفرما تصمیم بر اجرای طرح من گرفت و بسیار خوب و زیبا اجرا شد.

اجرای طرح برتر مسابقه کاشانک


یعنی شما در اجرا و نظارت حضور نداشتید؟

بسیار باعث خوشحالی من بود اگر بحث اجرا و نظارت بر اجرا هم به خودم سپرده می‌شد اما همان‌طور که گفتم کارفرما مجری آشنایی داشتند که کار را به ایشان دادند. من هم طرح را برای اجرایی شدن و گرفتن تاییدیه کمیته نما آماده کردم و به مجری کارفرما دادم.

شما پیش از پروژه کاشانک چه تعداد تجربه طراحی و اجرا داشتید؟

جواب دقیقی که نمی‌توان راجع به تعداد طراحی داد؛ من چندین سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنم اما حدودی بگویم بالغ بر 50 پروژه طراحی داشته‌ام با کاربری‌های مختلف؛ نما، داخلی، پلان و ... که 8 تا از این تعداد وارد مرحله اجرا و ساخت هم شده‌ام.

مهندس مددی، می‌دانیم که ضوابط و مقررات اجرایی همواره در حال تغییرند. می‌توانید منابع اطلاعاتی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید؟

ملاک عمل من عمدتا مقررات ملی است. این منبع بسیار کلی و البته کامل است اما چون بعضی قوانین، شهر به شهر متفاوت است، با توجه به موقعیت پروژه، اطلاعاتی را که معاونت مسکن و شهرسازی هر شهر ارائه می‌کند استخراج می‌کنم. بابت ضوابط طراحی نما هم که کمیته نمای هر منطقه قوانین خودش را دارد. اطلاعاتی که معمولا در شبکه‌های سیما و منظر به صورت پی‌دی‌اف قرار داده شده، دانلود می‌کنم و با در نظر داشتن قوانین و محدودیت‌های هر منطقه، پروژه مد نظرم را طراحی می‌کنم.

نما در شب و روز

طرح آقای مهندس احسان مددی


ممنونم آقای مددی از توضیحاتتان راجع به پروژه کاشانک و تجربه‌ای که داشته‌اید. آیا پیشنهادی برای "طرح تو طرح "در رابطه با تعامل بهتر کارفرمایان و معماران دارید؟

با توجه به تعداد روز افزون فریلنسرها و کسانی که دارند حتی با خارج از کشور هم همکاری معماری انجام می‌دهند، خیلی بهتر می‌شود اگر به مسابقات "طرح تو طرح" یک بخش فریلنسینگ هم اضافه کنید. به این شکل که کارفرما در بستر "طرح تو طرح" پروژه‌اش و مبلغ کار را معرفی کند و طراحانی که مایل به ارائه طرح هستند اعلام آمادگی کنند. با توجه به وجود رزومه و نمونه‌کارهای طراحان در همین بستر، کارفرما می‌تواند توانایی طراحان را ببیند، صحبت‌های اولیه را با تعدادی از آن‌ها انجام دهد و سپس برای عقد قرارداد با یکی از آن‌ها مذاکره کند. "طرح تو طرح" هم به عنوان واسطه‌ی این ارتباط هزینه را از کارفرما بگیرد، بعد از انجام کار و با کسر درصد، مبلغ را به طراح انتخاب‌شده بدهد. یا حتی میتوان به جای مسابقه، مناقصه برگزار کرد یعنی کارفرما پروژه را معرفی کند و هر طراح قیمتی که می خواهد با آن، کار را انجام دهد اعلام کند. کارفرما قیمت اعلامی و نمونه کارهای طراح را ببیند و یکی را برای عقد قرارداد انتخاب کند.

صفحه اصلی سایت طرح تو طرح

 صفحه اصلی سایت طرح تو طرح


ممنونیم از  آقای مهندس احسان مددی، طراح فعالی و باتجربه‌ی "طرح تو طرح" از وقتی که برای مصاحبه با ما گذاشتند و همچنین نظرات و پیشنهادهای جذابی که به ما دادند.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

 

 

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)