بازدید از سایت پروژه‌های معماری

عدم بازدید از سایت پروژه و راهکارهای طرح تو طرح جهت حفظ کیفیت طراحی معماران

نویسنده:

سحر سید صدر

۱۳۹۷-۱۱-۲۸

در مقالات گذشته، به شرح روند کاری مجموعه "طرح تو طرح" پرداخته‌ایم و همچنین، به تعداد زیادی از سوالات کارفرمایان "طرح تو طرح" پاسخ دادیم. پاسخ هر سوال را با کلیک بر آن، می‌توانید مطالعه کنید:

آیا معماران ضوابط معماری و شهرداری را هنگام ارسال طرح، رعایت می‌کنند؟

آیا در صورت درخواست کارفرما، طراحان تغییراتی در طرح خود ایجاد می‌کنند؟

اگر هیچ‌کدام از طرح‌های ارسال شده در مسابقه، باب میل کارفرما نبود چه ‌می‌شود؟

اگر کارفرما نتواند از بین طرح‌های ارسالی، یکی را انتخاب کند "طرح تو طرح" به وی در انتخاب نهایی کمک می‌کند؟

اگر کارفرما برای اجرای طرح منتخب، نیاز به نقشه‌های فاز دوم معماری داشته باشد، چه اتفاقی میفتد؟

چرا باید کارفرما تمام هزینه مسابقه را در ابتدا پرداخت کند؟


حال، به سوال دیگری از کارفرمایان می‌پردازیم؛

آیا معماران، با وجود عدم بازدید مستقیم از پروژه، قادر به ارائه طرح خوبی هستند؟

پاسخ ما صراحتا مثبت است. تمامی مسابقات "طرح تو طرح" بدون بازدید معماران انجام گرفته است اما همگی کارفرمایان از شروع فعالیت این مجموعه در سال 1396، با رضایت کامل از راه‌اندازی مسابقه، طرح‌های ارسالی را دریافت کرده و نفرات برتر را انتخاب کرده‌اند. همچنین، بعضا برای بار دوم و سوم نیز، طراحی مدارک فاز یک معماری پروژه خود را به "طرح تو طرح" سپرده‌اند. برای اطمینان بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو مصاحبه با کارفرمایان "طرح تو طرح" را در مقاله ششم سری "سوال از شما، جواب از ما" مشاهده کنید.


اما سوال همچنان باقی است؛ "طرح تو طرح" چه راهکارهایی برای دوری معماران از سایت پروژه اندیشیده که این معضل، هیچگاه بر کیفیت و درستی مدارک ارسال شده، تاثیری نداشته است؟

  1. هنگام راه‌اندازی مسابقه، تیم "طرح تو طرح" تمامی خواسته‌های شما و مدارک پروژه‌تان را دریافت می‌کند و به کامل‌ترین و شفاف‌ترین حالت ممکن در "اطلاعات پایه" مسابقه قرار می‌دهد تا معماران بتوانند مطالعه کنند.

اطلاعات پایه مسابقات معماری


  1. این تیم از شما دعوت می‌کند تا به صورت حضوری، به شکل ویدئو یا با فرمت یک فایل صوتی، تمامی موارد ذکر شده در اطلاعات پایه را به زبان خودتان توضیح دهید تا معماران هرچه بیشتر با درخواست‌های شما آشنا شوند. فایل این توضیحات در بخش "فایل‌های راهنما" قرار می‌گیرد.

فایل های راهنما در مسابقات معماری


  1. در صورت درخواست شما و یا لزوم پروژه، تیم "طرح تو طرح" با تجهیزات کامل در سایت پروژه شما حضور خواهند داشت تا با عکس‌برداری از سایت و منطقه و همچنین فیلم‌برداری هوایی با هلی‌شات، سبب آشنایی بیشتر معماران با زمین پروژه، منظره، دید آن و حتی، همجواری‌های آن شوند.

  2. از زمان شروع مسابقه تا پایان آن، پنلی مخصوص ارتباط کارفرما با معماران ساخته می‌شود به نام "پنل پرسش و پاسخ". در این قسمت معماران هر سوالی که در خصوص پروژه داشته باشند، مطرح می‌کنند و شما یا تیم پشتیبانی "طرح تو طرح"، با پاسخ به سوالات می‌توانید هرگونه ابهام باقی‌مانده را به کاملی رفع کنید.

پنل پرسش و پاسخ در مسبقات معماری

خدمات مختلف طرح تو طرح را می‌توانید از طریق لینک "خدمات ما" مطالعه کنید.


در انتها باید یادآوری کنیم که تیم پشتیبانی "طرح تو طرح" در همه مراحل قبل، حین و بعد از مسابقات در کنار کارفرمایان عزیز حضور دارند تا اطمینان حاصل کنند که کارفرمایان در طراحی و معماری پروژه خود، همکاری‌ خوشایند، نو و نتیجه‌بخشی را تجربه می‌کنند. این تیم با تسلط کافی بر ضوابط معماری، مسائل اجرایی ساختمان، اخذ مجوزات و تاییدیه همراه شما خواهند بود تا پروژه شما، به نحو احسن به مرحله بهره‌برداری برسد.

شما نیز می‌توانید تمامی نیازهای معماری خود را، اعم از مسکونی، ویلایی، تجاری و ... به "طرح تو طرح" بسپارید. برای شروع مسابقه منحصر به فردتان به بخش راه‌اندازی مسابقات در سایت "طرح تو طرح" مراجعه کنید و یا با تماس با شماره 22826318-021 از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

 برای ارتباط با کارشناسان طرح تو طرح و دریافت مشاوره، روی دکمه زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره

امیدواریم به سوال شما به درستی و کامل، پاسخ داده باشیم.

اگر؛

سوالی راجع به این موضوع دارید،

سوال دیگری از روند کاری و نحوه تعامل "طرح تو طرح" دارید،

در بخش دیدگاه‌های همین مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

برای ثبت دیدگاه ابتدا باید وارد شوید

ورود
(۰۲۱)۲۲۸۲۶۳۱۸
ارسال تیکت(ابتدا لاگین شوید)